ja klopt. Het kost gewoon veel tijd en energie. En elke boom is weer anders. Net terug van boodschappen en ze is nog met 4 pootjes op de grond. Het feit dat ik nu bezig ben in huis is ook nieuw voor die katten en zorgt voor stress. Ik was een paar dagen geleden bezig met een diamantzaag en een breekhamer om de oude doucheput te verwijderen. Dat zorgt voor stress bij die katten. Mijn Snowshoe is er wel aan gewend. Straks moet ik ook tegels gaan zagen en dat zorgt ook weer voor lawaai ... hopen dat ze op de grond blijft.
ik heb nog steeds mijn 4 voormalige zwerfkatjes. De Cyperse kater heb ik nog steeds niet laten steriliseren/castreren. Het zwarte meisje is niet weer in een boom vast komen te zitten. Mijn Snowshoe is hier in 2013 aan komen lopen. 12 jaar geleden alweer dus. Duidelijk een ouder meisje en soms denk ik dat ze weer last heeft van haar tandjes maar gelukkig nog niet weer naar de dokter moeten gaan met haar. Laatste keer dat ik haar tanden heb laten poetsen was in juni van 2024. Ik dacht dat het langer geleden was. Maar het gaat goed met haar. En ze slaapt tegenwoordig weer gezellig tegen mij aan op bed.
De katjes zijn wel allemaal een beetje bang van de Cyperse. Ik moet hem nog laten steriliseren/castreren. Ik vind het gewoon rot om te doen. Nu is hij een echt katertje. Het is gewoon een heel lief katje. Maar wel een echt katertje. Mijn katjes kunnen dus gewoon naar buiten als ze willen. Ik vind het dan gewoon niet fijn om zo'n katertje te laten castreren. Mijn zwarte mannetje heb ik dus wel laten castreren maar ik dacht toentertijd dat het een vrouwtje was. Omdat hij altijd samen was met die kleine zwarte poes dacht ik dat het moeder en dochter waren.
Mijn zwarte (gecastreerde) kater is een ongelooflijke lieverd maar hij begint erg dik te worden. Eten is zijn hobby. Ik geef de katjes eten op eigen bordjes maar vaak eten ze niet alles. Mijn Snowshoe is een lastige eter en ook de Cyperse eet niet veel. Als ik dan vergeet het bordje op tijd weg te halen dan eet de zwarte kater het op. Het is nog een hele mooie jongen maar hij wordt nu wel zwaar.
Dus het overgewicht van mijn zwarte kater is momenteel het grootste probleem plus dat ik mijn Cyperse nog moet laten .... castreren.