Bange kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Bodada
Kitten

Bange kitten

Bericht door Bodada »

Ik weet even niet wat ik moet. Ik heb gisterenavond een kitten opgehaald uit een nestje. In de auto was ze heel braaf en rustig, ik ben direct langs de dierenarts gegaan voor een gezondheidsverklaring daarbij was alles in orde. Bij thuiskomst heb ik de kitten op de bank gezet (kleine woonkamer) en is ze direct onder de bank gevlogen. Nu wil ze daar niet meer weg, ze is heel bang en wanneer ik probeer om haar te pakken dan hist of krabt ze. Nu heb ik gelezen dat je een jonge kitten (9 weken is ze) moet negeren en met rust laten. Maar ik maak me gewoon zorgen en twijfel of dit de juiste aanpak is. De kattenbak en eten en drinken en mandje staan binnen bereik maar aangezien ik in de woonkamer ben komt ze niet onder de bank uit (afgelopen nacht wel want toen is er uit het bakje gegeten). Nu vandaag de hele dag heeft ze weer verstopt gezeten, ik hoor haar vaak zachtjes miauwen. Ze is ook nog niet op de kattenbak geweest.

Hebben jullie tips hoe ik dit moet aanpakken? Vind het gewoon zielig dat het beestje zo angstig is.
Anne_Milo
Poema
Poema

Re: Bange kitten

Bericht door Anne_Milo »

Laat haar maar lekker zitten. Zorg dat er eten en drinken is, en een kattenbak. Doe rustig je ding. Rommel wat aan of lees hardop een boek zodat ze aan je stem went. Wees rustig. Praat tegen haar. Dit kost tijd en geduld.
Lyna (12-10-2011)

Milo* (2013-2025)
Noodle* (2012-2015)
Faith* (2010-2013)
Odie* (1986-2005)
Miloe
Panter
Panter

Bericht door Miloe »

Het gaat wel goed komen. Dit is normaal en komt vaak genoeg voor bij kittens die in een nieuw thuis verwelkomd worden. Ik heb het ook meegemaakt. Verder inderdaad wat Anne_Milo zegt. Het is immers niet niks om bij je moeder en broertjes en zusjes ineens weg te zijn in een nieuwe omgeving. Verschilt per kitten hoe snel ze lekker door de kamer drentelen en uit hun schuilplaats komen :)
Cats choose us; we don't own them. (Kristin Cast)
Groetjes van Mina, Sookie & Momo
RIP Miyuki ❤
Jinny
Huiskat
Huiskat

Bericht door Jinny »

De reden dat ik zusjes neem, maar ook die duiken achter de keuken en komen pas tevoorschijn als ze gewend zijn aan de omgeving.
Ergo, wacht af en heb geduld.
Droppie (3/2023) Mieppie (3/2023 2/2025 sk) Witje (4/2025) Tijgetje (4/2025)
Plaats reactie