Tuinhuisje voor katten bouwen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
OlendaCarloti
Kitten

Tuinhuisje voor katten bouwen

Bericht door OlendaCarloti »

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een klein project en wil een tuinhuisje bouwen voor mijn katten! Het idee is om een beschutte plek te creëren waar ze kunnen relaxen, spelen en schuilen bij slecht weer. Ik twijfel nog over het materiaal… hout lijkt me het mooist, maar het moet ook weerbestendig zijn. Heeft iemand ervaring met speciale coatings of dakbedekking die goed werkt tegen regen en wind?

Ook ben ik benieuwd hoe anderen dit hebben aangepakt. Hebben jullie bijvoorbeeld een soort kattendeur geplaatst of extra isolatie voor de winter? Alle tips zijn welkom!

Groetjes :-P
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Re: Tuinhuisje voor katten bouwen

Bericht door Asse-Poes »

Er zijn hier 2 forumleden die een buitenverblijf hebben gemaakt voor hun katten.

1 heeft een houten constructie
viewtopic.php?p=793139#p793139
1 heeft een metalen ren
viewtopic.php?p=795962#p795962

Ik neem aan dat jouw katten in de winter niet in het tuinhuisje zullen overnachten, dus isolatie lijkt me niet nodig.
Wel beschutting tegen zon, wind en regen en dat kan prima met scheepszeil of een dak van golfplaten of dakleer.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Afbeelding

Ik heb een buitenren van 10 meter waar ze zelf in en uit kunnen via een kattenluik. Ze kunnen dus altijd naar binnen.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Hawk
Huiskat
Huiskat

Bericht door Hawk »

Tja, waar zal ik beginnen. Ik ben geen doe het zelfer en had in Nederland op mijn balkon een ruimte zodat de katten een frisse neus konden halen. Het kattenluik was in mijn slaapkamer. De katten konden niet "echt naar buiten". De frisse lucht kwam door een deur met gaas.
Nu, ik ben geëmigreerd naar IJsland heb ik iets soortgelijks. Echter de verschillen zijn dat ik hier geen deuren heb in de buitenruimte. De ingang is via een kattenluik in de badkamer. Het frame is nu van hout. In Nederland waren er zowel kunststof onderdelen (kozijnen) als hout (dak).
Mijn kattenruimten zijn niet goedkoop maar in beide gevallen wel weerbestendig.
In Nederland lagen er ook zonnepanelen op. Hier in IJsland is dat niet rendabel, energie is toch al zeer goedkoop hier in IJsland.
In Nederland had ik een kunstgras vloer. Dat heb ik hier in IJsland bewust niet gedaan, er is hier een houten vloer op mijn terras. De kattenharen... blijven hangen in het kunstgras. En het kunstgras moest vastgelijmd worden op het beton gezien het anders op en neer ging in de ruimte. Wellicht ook iets om over na te denken.
Hierbij foto's van beide ruimten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Anasja: 23-5-2017 Brits Langhaar poes
Rick: 20-5-2017 Brits Korthaar kater
Sahara: 21-7-2021 Siberische kat poes
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

hoezo verwend?? hahahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie