Kitten van 6 weken

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Denjo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:36

Kitten van 6 weken

Bericht door Denjo »

eey,

ik weet niet of ik iets doms of slims heb gedaan... maar ik heb een kitten gekocht van 6 weken... ik ging er heen om te kijken enzo en het was er echt best wel een beetje vies in dat huis :oops: en hij was de enige kitten die nog over was...ik zei dat ik hem graag wilde maar nog twee weken wilde wachten, maar die man deed een beetje lastig en zei dat er dan nog andere mensen kwamen kijken en toen vond ik het zo zielig dat ik hem heb meegenomen anders bleef ik me schuldig voelen... dus nu wil ik er alles aan doen om de kitten zo goed mogelijk op te voeden!!!
Mijn kitten kan al zelfstandig eten maar ik wil ook kittenmelk kopen, zodat ik mijn kitten naast vaste voeding ook kittenmelk kan geven, weet iemand waar ik dat kan kopen? ik heb nu al via internet wat gevonden maar dan duurt het nog twee dagen en ik weet niet precies welk melk ik moet pakken want er zijn dan 5 soorten kittenmelk...help!! Hij heeft vandaag wel goed gegeten:D:D en ik zit er de hele dag (letterlijk) bij. Mijn buurvrouw heeft ook een poes die vaak buiten komt en we wilde haar poes meenemen naar mijn huis dat die volwassen poes mijn kitten ook een beetje kan opvoeden?? of is dat niet slim?? Ik laat hem niet alleen nu, maar als ik naar de wc ga ofzo gaat hij al piepen....is dat normaal?? Of moet ik een beetje afstand houden omdat hij anders te gewend raakt ofzo?? alle tips zijn welkom, hopelijk geen hatelijke dat ik die kitten heb meegenomen ook al is hij pas 6 weken...anders ging die toch naar iemand toe..dusja nu kan ik nog alles doen!

groetjes Denjo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door castratenkoor »

Je kunt het beste echte kittenmelk bij de dierenarts halen, dus geen Whiskas of zo.
Ik zou in een opvang er een kitten bij halen zodat ze met zijn twee zijn. En in de opvang ook adviezen vragen over voeding en zo.
Beste is een goed merk voer, dus niet uit de supermarkt.
Ga liefst naar de dierenspeciaalzaak.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Denjo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:36

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Denjo »

okee bedankt! dus als ik morgenvroeg de dierenarts bel kan ik waarschijnlijk morgen middag die melk gaan kopen?? of weet je da took niet ?

groetjes!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Ilone »

De melk kopen kan de hele dag, daar hoef je over het algemeen geen afspraak voor te maken.
Wel zou ik adviseren om even een afspraak te maken met je DA (dierenarts) om even langs te komen met je kleintje. Voor controle en adviezen.
De DA kan je een heleboel tips geven.

Succes!

Oh, en ik vind het niet dom, ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Aziraphale »

Ik zou ook even op controle gaan langs de DA. En... Een vriendje ophalen voor je kitten in het asiel ;)
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Gootje87 »

Och jeej, ik had het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem daar dan zo alleen te laten hoor! Maar het zou wel fijn voor hem zijn als hij een leeftijdsgenootje zou krijgen....
Heb je al een naam voor het ukje, is het een poesje of een katertje?
Veel succes ermee enne, ik raad je ook aan voor een check naar de DA te gaan :) Komt wel goed met het kleintje.
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Ilone »

Wat heb je er trouwens voor moeten betalen, als ik vragen mag?
Volgens mij heeft de "eigenaar" er namelijk amper nog onkosten op gehad, dus bbeetje schandalig om geld te vragen.
Ik heb niet zo'n goed gevoel bij deze "deal"...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Denjo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:36

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Denjo »

Wat heb je er trouwens voor moeten betalen, als ik vragen mag?
Volgens mij heeft de "eigenaar" er namelijk amper nog onkosten op gehad, dus bbeetje schandalig om geld te vragen.
Ik heb niet zo'n goed gevoel bij deze "deal"...


heey! ik moest 30 euro betalen...maar ja die 30 euro vind ik niet zo heel erg... ik word super blij als ik hem zie dus het is zeker die 30 euro waard! ga inderdaad maar snel daar de DA dan, als hij ziek is ofzo hebben me ouders al gezegd dat ze de kosten voor de DA betalen...bahbah wat een domme vent eigenlijk...

en nu ligt hij tegen me arm aan een beetje te knorren, kei lief xD!
Gootje87 schreef:Och jeej, ik had het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem daar dan zo alleen te laten hoor! Maar het zou wel fijn voor hem zijn als hij een leeftijdsgenootje zou krijgen....
Heb je al een naam voor het ukje, is het een poesje of een katertje?
Veel succes ermee enne, ik raad je ook aan voor een check naar de DA te gaan :) Komt wel goed met het kleintje.

Jaa het is een katertje en ik noem hem:: Besje!! :edance:
Laatst gewijzigd door Denjo op 01 jun 2011 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Gootje87 »

Hahaha leuk!! Plaats snel es een foto als je kan :) Hij voelt zich in ieder geval fijn bij jou. Heb je veel tijd voor hem?
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Denjo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:36

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Denjo »

Jaah ga morgen foto maken! laat hem nu lekker knorren hehe net hoorde we een knal keek hij geschrokken op xD ik aaide hem en nu knort hij weer. volgens mij ben ik verliefd :-P
Maar ik ben bang als ik een kitten van het asiel erbij neem dat ik daar geen afstand van kan doen xD
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Aziraphale »

Je hoeft er toch geen afstand van te doen? Het wordt dan het beste vriendje van jou en van je kleine kitten :). Je 'adopteert' een kat uit het asiel maar hij/zij wordt gewoon van jou hoor!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Denjo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:36

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Denjo »

Je hoeft er toch geen afstand van te doen? Het wordt dan het beste vriendje van jou en van je kleine kitten . Je 'adopteert' een kat uit het asiel maar hij/zij wordt gewoon van jou hoor!

ow zooo! ik dacht gewoon dat ik dan even als gast gezin diende.. nee twee poezen is teveel voor mij heb ''maar'' een apartement van 70m2 + tuintje wel maar dan nog xD
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Catfish »

Hoe bedoel je, daar geen afstand van kan doen? Het is wel de bedoeling dat die kat dan ook blijft, dat snap je toch wel?
Zo'n jong kitten alleen is echt niet goed, hij mist hele delen van zijn ontwikkeling. Daar valt genoeg over te lezen op dit forum.
Jammer dat zo iemand als waar je hem gekocht hebt daat geld aan verdient, vreselijk. :evil:
Maar zo te zien heeft Besje het getroffen! Nu snel een vriendje/vriendinnetje. ;-)

Edit; lees net het vorige bericht.
Ik blijf bij mijn standpunt, twee is zo veel beter!!!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Mirjam86 »

Op 70m2 kan 2 kittens wel hoor, helemaal als hij zo klein is kan hij een hoop leren van een grotere broer of zus! Ik zou ook morgen even naar de DA gaan, dierenwinkels zijn morgen waarschijnlijk niet eens open ivm Hemelvaart.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Kitten van 6 weken help alsjeblieft!!

Bericht door Lovecat »

Ik heb een kleinere woonruimte zonder tuin en heb twee kittens, het is niet ideaal, maar een kitten alleen is zieliger. Je ruimte goed indelen scheelt al de helft. Hoge krabpalen, veel speelgoed, uitdaging bieden en in jouw geval; de tuin lekker afzetten en ze daar laten uitrazen.

Goed van je dat je het kitten hebt meegenomen, hij is nu sowieso beter af dan daar...
Plaats reactie