Stress in casa Dex en Moos?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Oefff, even weer de balans opmaken. Wat dat betreft is zo'n topic ook fijn als logboek en om te evalueren.

Of ik ben rustiger omdat ik het gewend begin te raken dat er gegromt en geblazen wordt, of het is rustiger.
Het wisselt heel erg per dag, maar dat er goede dagen tussenzitten, is een teken dat het niet slechter is geworden.
Ik heb het idee dat Moos weer een beetje terug begint te komen. Als Dex gromt of blaast, piept ie even terug (piepen is het geluid van Moos, ik kan het geen miauwen noemen :lol: ) en loopt met een boog om hem heen ipv sluipend.
Vooral als ze naast elkaar staan en elkaar aankijken, begint Dex te meppen, maar Moos slaat nu wel terug en gisteren stonden ze zelfs als een stel pussies op hun achterpoten elkaar zachtjes mepjes met hun voorpoten te geven. En daarna dropen ze ook af.

Vandaag waren m'n ouders er en Dex zat weer een aantal keren tegen mn vader te grommen En dat was alleen in de keuken wanneer mijn vader hem daar uit wilde zetten (met koken gaat de keukendeur tijdelijk dicht omdat Mosa supersnel is en zo in een brandende pan springt, een wortel jat en opeet etc. Levensgevaarlijk voor ieder als hij erbij is).
Dex is zo bang dat hij niet meer in de keuken mag komen, dus ik denk dat hij daarom gromde. Hij is altijd al geobsedeerd met gesloten deuren geweest.

Ze krijgen de krabstam van Natural Paradis voor Sinterklaas van me :pdtfly: zodat ze lekker de hoogte in kunnen en heb nog wandplankjes en wandmandjes in de planning.... ik denk dat wat extra territorium en veiligheid de beste stappen voor nu zijn.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Oefff, even weer de balans opmaken. Wat dat betreft is zo'n topic ook fijn als logboek en om te evalueren.

Of ik ben rustiger omdat ik het gewend begin te raken dat er gegromt en geblazen wordt, of het is rustiger.
Het wisselt heel erg per dag, maar dat er goede dagen tussenzitten, is een teken dat het niet slechter is geworden.
Ik heb het idee dat Moos weer een beetje terug begint te komen. Als Dex gromt of blaast, piept ie even terug (piepen is het geluid van Moos, ik kan het geen miauwen noemen :lol: ) en loopt met een boog om hem heen ipv sluipend.
Vooral als ze naast elkaar staan en elkaar aankijken, begint Dex te meppen, maar Moos slaat nu wel terug en gisteren stonden ze zelfs als een stel pussies op hun achterpoten elkaar zachtjes mepjes met hun voorpoten te geven. En daarna dropen ze ook af.

Vandaag waren m'n ouders er en Dex zat weer een aantal keren tegen mn vader te grommen En dat was alleen in de keuken wanneer mijn vader hem daar uit wilde zetten (met koken gaat de keukendeur tijdelijk dicht omdat Mosa supersnel is en zo in een brandende pan springt, een wortel jat en opeet etc. Levensgevaarlijk voor ieder als hij erbij is).
Dex is zo bang dat hij niet meer in de keuken mag komen, dus ik denk dat hij daarom gromde. Hij is altijd al geobsedeerd met gesloten deuren geweest.

Ze krijgen de krabstam van Natural Paradis voor Sinterklaas van me :pdtfly: zodat ze lekker de hoogte in kunnen en heb nog wandplankjes en wandmandjes in de planning.... ik denk dat wat extra territorium en veiligheid de beste stappen voor nu zijn.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

Kijk dat klinkt op zich positief. Fijn voor de poesjes dat er wat nieuwe dingen komen. Dat een kat gromt als hij ergens uitgezet wordt is op zich niet zo gek. Dat doet zelfs Bob.

Hier beginnen de goede dagen te overheersen. Zaterdag was weer een slechte dag. Maar wat ook niet bepaald positief meewerkt, is de loslopende katten die hier komen knokken. Ik schrik er wakker van en ben altijd bang dat de buren mij erop aankijken. Ze waren nu onderling aan het knokken en niet met mijn katten, want ik hoorde het traliewerk niet rammelen. Ook al een paar keer overdag met een bezem achter een kat aan gezeten.

Sinds de krabpaal van beneden in Douwe zijn kamertje staat gaat hij 's avonds zelf zijn kamertje in. Ik hief alleen de deur nog dicht te doen. vriendjes zullen Maks en Douwe en Maks en Teske nooit worden, maar vreedzaam langs elkaar leven zou ik al tevreden mee zijn. geloei en gekrijs komt steeds minder voor. Bij plotseling ontmoeten is het een blaas en met een grote boog om elkaar heen lopen.

Wij hebben een open keuken, dus dicht doen kan hier niet. Maar ze weten onderhand allemaal goed dat als B. staat te koken dat het aanrecht dan verboden terrein is.

Ik denk dat het ook belangrijk is inderdaad dat jijzelf rustiger bent. Dat heeft ook een positieve wisselwerking op de katten. Komop Dexter en Mosa - vriendjes zijn is veel gezelliger!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door nellebel »

ik heb ook plankjes laten maken zodat ze makkelijk de kast op kunnen. daarbij als er toevallig mensen in huis zijn, zoals nu werklui soms, en de katten worden zo per ongeluk in het nauw gedreven, moet iedereen van mij aan de kant en zorg ik ervoor dat eerst de katten weg kunnen, kunnen vluchten. misschien ook een idee voor als het weer gebeurt. dat je je vader even uit de keuken laat totdat jij de op rustige wijze uit de keuken kunt laten gaan. hij voelde zich nu misschien bedriegt. hier begon schoonvader zaterdag ook weer met een plastic zak te ritselen heel hard. katten vlogen allebei van schrik weg. ik zag hem kijken en toen deed hij het snel nog eens. katten vlogen dus op de kast. kon hem wel wurgen. zag mijn man kijken, die had het volgens mij niet door. hebben er al vaker woorden over gehad, ook toen hij met de sleutelbos voor de lol ging gooien. gelukkig heeft mijn man hem toen flink aangesproken anders was het oorlog geworden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

castratenkoor schreef:Kijk dat klinkt op zich positief. Fijn voor de poesjes dat er wat nieuwe dingen komen. Dat een kat gromt als hij ergens uitgezet wordt is op zich niet zo gek. Dat doet zelfs Bob.
Oh echt? Misschien dat ik daarom zo onder de indruk was van het grommen en blazen, dat hebben ze hier nooit gedaan. Dex gromt dus tegen Moos en m'n ouders, maar nooit als ik hem wegzet. Ik snap niet waarom hij zo ontzettend zachtaardig tegen mij blijft, terwijl ik degene ben die het (niet met opzet) verpest heeft.
Hier beginnen de goede dagen te overheersen. Zaterdag was weer een slechte dag. Maar wat ook niet bepaald positief meewerkt, is de loslopende katten die hier komen knokken. Ik schrik er wakker van en ben altijd bang dat de buren mij erop aankijken. Ze waren nu onderling aan het knokken en niet met mijn katten, want ik hoorde het traliewerk niet rammelen. Ook al een paar keer overdag met een bezem achter een kat aan gezeten.
Ik heb zaterdagnacht ook wakker gelegen van knokkende katten in de tuinen. Hoorde er ook 1 urenlang piepen. Los van de overlast die het geeft, zou ik niet rustig kunnen slapen als m'n katten buiten los rond zouden lopen.Mijn ideaal zou toch zo'n ren als jij hebt zijn, maar dat kan ook nog problemen geven door loslopers...

Sinds de krabpaal van beneden in Douwe zijn kamertje staat gaat hij 's avonds zelf zijn kamertje in. Ik hief alleen de deur nog dicht te doen. vriendjes zullen Maks en Douwe en Maks en Teske nooit worden, maar vreedzaam langs elkaar leven zou ik al tevreden mee zijn. geloei en gekrijs komt steeds minder voor. Bij plotseling ontmoeten is het een blaas en met een grote boog om elkaar heen lopen.
Wij hebben een open keuken, dus dicht doen kan hier niet. Maar ze weten onderhand allemaal goed dat als B. staat te koken dat het aanrecht dan verboden terrein is.
Ik heb er speciaal een deur in laten zetten omdat Moos echt onhandelbaar is geworden. Kan me niet voorstellen dat ik vroeger een open keuken had, met afwas op het aanrecht en er geen kat naar om keek. Nu ligt werkelijk alles achter slot en grendel, krijgen gasten een jasinspectie en instructies wat ze wel en niet onbeheerd op de kapstok kunnen hangen :roll: Ik hoop dat dit weer wat normaler wordt als Moos hersteld is.
Ik denk dat het ook belangrijk is inderdaad dat jijzelf rustiger bent. Dat heeft ook een positieve wisselwerking op de katten. Komop Dexter en Mosa - vriendjes zijn is veel gezelliger!
Denk ik ook, en ik heb ook het idee dat de Destress Dex wel wat helpt, van Zylke en Feliway heb ik echt niks gemerkt, maar sinds Destress is hij net wat minder angstig
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

nellebel schreef:ik heb ook plankjes laten maken zodat ze makkelijk de kast op kunnen.
Hier zit Moosje altijd op een hangkastje in de woonkamer en Dex zit altijd op de keukenkastjes. Ze hebben nog andere hoge kasten waar ze op kunnen, maar dat doen ze niet. Daarom komt nu de enorme krabstam en vanuit daar ga ik een looproute met plankjes/mandjes maken. En nog een hele lange plank aan de wand boven de bank.


daarbij als er toevallig mensen in huis zijn, zoals nu werklui soms, en de katten worden zo per ongeluk in het nauw gedreven, moet iedereen van mij aan de kant en zorg ik ervoor dat eerst de katten weg kunnen, kunnen vluchten.
misschien ook een idee voor als het weer gebeurt. dat je je vader even uit de keuken laat totdat jij de op rustige wijze uit de keuken kunt laten gaan. hij voelde zich nu misschien bedriegt.


Hihi, mijn vader kwam mij ook halen; 'hij zit te brommen, dus ik laat het even aan jou over". Mijn vader is echt een kattenmens en heeft veel meegedacht en mij ondersteund. Daarom wel een beetje zielig dat Dex juist bij hem gaat brommen, want m'n vader laat hem altijd helemaal z'n gang gaan en houdt superveel rekening met zijn gevoelige karakter. Balen dat je schoonvader zo lomp kan zijn wat dat betreft :???:


hier begon schoonvader zaterdag ook weer met een plastic zak te ritselen heel hard. katten vlogen allebei van schrik weg. ik zag hem kijken en toen deed hij het snel nog eens. katten vlogen dus op de kast. kon hem wel wurgen. zag mijn man kijken, die had het volgens mij niet door. hebben er al vaker woorden over gehad, ook toen hij met de sleutelbos voor de lol ging gooien. gelukkig heeft mijn man hem toen flink aangesproken anders was het oorlog geworden.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

:eboohoo: Ik kan m'n geluk niet op. Ik lig al uren op bed omdat ik ziek ben en vond het een tikkie verdacht dat er geen kat bij mij lag.

Dus ik ga even naar beneden, doe de woonkamerdeur open en daar liggen ze, gewoon, op de bank, tegen elkaar aan. Ik wil het niet verstoren en probeer geruisloos boven te komen. Maar Dex achtervolgde me. Hij drentelde wat op en af maar vertrok weer net zo snel als hij kwam.

Toen ik weer naar beneden moest, keek ik nog een keer voorzichtig en de twee liggen in elkaar verstrengeld!!

Nu komt het klapstuk; ik maakte snel wat te eten in de keuken en....... Er gebeurde niks. Helemaal niks. Geen invasie van kattentongen/poten/staarten. Ik kon gewoon serieus een hapje eten voor mezelf maken zonder stress!

Ik ben echt heel blij, want dit is een hele grote positieve stap op elk vlak. Moos heeft ook net zn nieuwe voer, en geen kots of diarree te bekennen. Echt, joepie!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

Dat je ziek bent is natuurlijk minder fijn. Maar de katten doen het een stuk beter. En alleen daardoor knap je vast snel weer op! Heel fijn!

Beterschap!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door ErikPhilippus »

Fijn te horen, je kunt nu wat kunt ontspannen ;-)

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lieselotje »

Wat fijn dat ze elkaar weer hebben gevonden en hopelijk knap jij ook snel weer op!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Dinky »

Wat een verrassend en fijn bericht!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door nellebel »

waar een dagje ziek zijn niet goed voor is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Helaas te vroeg gejuicht. Moos braakt z'n nieuwe voer ook uit en Dex is weer super humeurig. Hij loopt weer te blazen en te grommen en heeft aan de verse kras op Moos zn neus te zien ook gemept.

Ik ben ook humeurig van het binnen hangen en kan dit gedoe nu even niet meer aan.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Dinky »

Lijkt dus samenhang te zijn met de fysieke gesteldheid van Moos en Dex want dat was goed toen ze weer samen lagen. Enorm balen dus dat ze nu beide weer niet lekker in het vel lijken te zitten :-(

Enorm moeilijk wanneer je als verzorger goed in je vel zit maar nog moeilijker wanneer je zelf ook niet lekker in je vel zit....
Kan je helaas alleen maar sterkte wensen
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

Begrijpelijk dat het met ups en downs gaat. Dat is hier ook zo. Maar gelukkig beginnen de goede dagen steeds meer te worden en de slechte dagen steeds minder. Maar ik ken het gevoel heel goed, de wanhoop dat het weer mis is.

Sterkte en beterschap.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie