castratenkoor schreef:Kijk dat klinkt op zich positief. Fijn voor de poesjes dat er wat nieuwe dingen komen. Dat een kat gromt als hij ergens uitgezet wordt is op zich niet zo gek. Dat doet zelfs Bob.
Oh echt? Misschien dat ik daarom zo onder de indruk was van het grommen en blazen, dat hebben ze hier nooit gedaan. Dex gromt dus tegen Moos en m'n ouders, maar nooit als ik hem wegzet. Ik snap niet waarom hij zo ontzettend zachtaardig tegen mij blijft, terwijl ik degene ben die het (niet met opzet) verpest heeft.
Hier beginnen de goede dagen te overheersen. Zaterdag was weer een slechte dag. Maar wat ook niet bepaald positief meewerkt, is de loslopende katten die hier komen knokken. Ik schrik er wakker van en ben altijd bang dat de buren mij erop aankijken. Ze waren nu onderling aan het knokken en niet met mijn katten, want ik hoorde het traliewerk niet rammelen. Ook al een paar keer overdag met een bezem achter een kat aan gezeten.
Ik heb zaterdagnacht ook wakker gelegen van knokkende katten in de tuinen. Hoorde er ook 1 urenlang piepen. Los van de overlast die het geeft, zou ik niet rustig kunnen slapen als m'n katten buiten los rond zouden lopen.Mijn ideaal zou toch zo'n ren als jij hebt zijn, maar dat kan ook nog problemen geven door loslopers...
Sinds de krabpaal van beneden in Douwe zijn kamertje staat gaat hij 's avonds zelf zijn kamertje in. Ik hief alleen de deur nog dicht te doen. vriendjes zullen Maks en Douwe en Maks en Teske nooit worden, maar vreedzaam langs elkaar leven zou ik al tevreden mee zijn. geloei en gekrijs komt steeds minder voor. Bij plotseling ontmoeten is het een blaas en met een grote boog om elkaar heen lopen.
Wij hebben een open keuken, dus dicht doen kan hier niet. Maar ze weten onderhand allemaal goed dat als B. staat te koken dat het aanrecht dan verboden terrein is.
Ik heb er speciaal een deur in laten zetten omdat Moos echt onhandelbaar is geworden. Kan me niet voorstellen dat ik vroeger een open keuken had, met afwas op het aanrecht en er geen kat naar om keek. Nu ligt werkelijk alles achter slot en grendel, krijgen gasten een jasinspectie en instructies wat ze wel en niet onbeheerd op de kapstok kunnen hangen

Ik hoop dat dit weer wat normaler wordt als Moos hersteld is.
Ik denk dat het ook belangrijk is inderdaad dat jijzelf rustiger bent. Dat heeft ook een positieve wisselwerking op de katten. Komop Dexter en Mosa - vriendjes zijn is veel gezelliger!
Denk ik ook, en ik heb ook het idee dat de Destress Dex wel wat helpt, van Zylke en Feliway heb ik echt niks gemerkt, maar sinds Destress is hij net wat minder angstig