Wanhoop nabij

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Re: Wanhoop nabij

Bericht door MissMeow »

Anne_Milo schreef: 08 apr 2026 10:11 Probeer ze af te leiden vóórdat het vervelende gedrag begint. Dus stel je voor dat ze áltijd om 18.00 uur gaan miauwen omdat ze dan net gegeten hebben en gewend zijn een rondje door de buurt te lopen, zorg dan dat je direct ná het eten klaar zit met een speeltje om ze af te leiden. Daarmee vertonen ze nog geen vervelend gedrag en hoef je dat dus niet te corrigeren, leidt je ze af (dus je haalt ze uit de modus 'eten is op -> vervelend gedrag vertonen) en put je ze uit.
Maar nooit belonen met spelen of snoepjes of wat dan ook, als ze op dat moment ongewenst gedrag vertonen. Ze tellen één plus één op dus "luid miauwen = spelen" of "plasjes doen in de gordijnen = snoepje". Wacht desnoods een half minuutje en ga dán met ze spelen.
Ik hoor je, maar dit mauwen begint al voor ik wakker word en gaat de hele dag door ☺️

Tuin begint al op te schieten, morgen dakjes plaatsen boven de ligplaatsen bij de schutting voor schaduw en droogzitten tijdens regen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door MissMeow »

nellebel schreef: 08 apr 2026 08:15 vervelend gedrag negeren. want reageren, ook boos worden is belonen. als ze zich gedragen lekker spelen . dat kaan ook na 30 sec als hij even gestopt is met klagelijk miauwen hoor. dan leert hij vanzelf dat het veel leuker is om niet te klagen want dan krijgt hij aandacht. tja en wat wel en niet mag in de tuin, dat is lastig uitleggen. dat is nu ook uitdagen. voor jou even verdragen, het nieuwe gaat er vanzelf vanaf. effe volhouden nog. maar pak jr momenten van rust en vooral dan belonen. dat hebben e zodoor en vinden e echt veel leuker. adem in adem uit
Morgen weer nieuwe kansen, stapje voor stapje 🙏🏼
Mama van Knox Elfi🐈(Knox, m) en Knikita Loki🐈‍⬛(Knikita, v)🐾 "Wat je in je hart bewaart, raak je nooit meer kwijt"✨️Shiva, Allstar, Amor✨️
Fotoalbum
Anne_Milo
Poema
Poema

Bericht door Anne_Milo »

Jeetje wat ziet dat er al mooi uit zeg! Je bent echt goed bezig.
Lyna
Bink

Milo* (2013-2025)
Noodle* (2012-2015)
Faith* (2010-2013)
Odie* (1986-2005)
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door MissMeow »

Anne_Milo schreef: 09 apr 2026 11:48 Jeetje wat ziet dat er al mooi uit zeg! Je bent echt goed bezig.
Thanks!

Vandaag was ook best een goeie dag, het lijkt beter te gaan. Ik probeer steeds nieuwe dingen en kijk wat het beste werkt. En Knox kon zelfs plezier aan het spelen beleven.

Zou het dan toch goed komen? 😊
Fotoalbum
MissMeow
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door MissMeow »

Het is op en af..

Vannacht heeft Knox uren lopen janken.

Hoort dat erbij? We zitten nu in week 3..

Ik doe de slaapkamerdeur dicht, oordop in, maar vind het zo zielig. Is dat het ook? Merk ook dat hij zich niet optimaal voelt. Beetje prutogies, krabben. Ik ga volhouden, hoor, maar hoe lang gaat dit duren?

Dacht een doekje met Feliwayspray om een halsbandje te doen voor in de nacht, een vloerpuzzel neer te zetten, goed te spelen en eten, en dan maar hopen dat het beter gaat.

Ik heb het met het mannetje te doen.
Fotoalbum
Plaats reactie