Kat kan niet tegen afgesloten ruimtes sinds begin 2018 en leeft buiten.

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
pascaldordrecht
Kitten

Kat kan niet tegen afgesloten ruimtes sinds begin 2018 en leeft buiten.

Bericht door pascaldordrecht »

Kat, Aslan genaamd, was al een buitenkat maar lag ook met grote regelmaat tussen mijn benen in op de bank. Sinds ergens begin 2018 mocht de voordeur ineens niet meer dicht en wilde Aslan alleen nog maar in de gang bij de voordeur en deze wagenwijd opengezet, zijn eten eten. Andere buren in wiens tuinen hij struint constateerden dat Aslan schuwer geworden was, dus waarschijnlijk heeft iemand (en ik had een conflict met een buurtgenoot) Aslan een trauma bezorgd, want deuren mogen niet dicht en Aslan is behalve om te eten altijd buiten. In de tussentijd sinds 2018 ben ik 2 maal verhuisd en heb Aslan om moverende reden dat hij dan 4 weken traumatisch voor hem binnen opgesloten zit in een nieuwe woning in zijn oude buurt/territorium gelaten waar hij wordt verzorgd en waar (zijn 2e) zelfgemaakte buitenhok staat. Gemaakt van 18mm dik hout (60d-40b-40h), gelakt aan buitenzijde, kieren/naden met kit gedicht, met bubbelfolie 4 laags op deksel, voor en achterzijde en bodem, en 2 zijdig op lange wanden met daarop en op vloer kokosdeurmat, veel stro en sinds vorige week een 4 dubbelgevouwen plaid. De ingang was (tot 2 maal toe) getooid met 4 laags in 4 stroken doorzichtig plastic (insteekhoezen A4)waar hij zo doorheen kan lopen, maar dan gaat Asan zijn hokje niet in helaas; wind kan overigens niet hokje in; koude lucht wel.
VRAAG: Ik zoek een warmteplaid op accu die continu een warmte afgeeft van 18-24 graden en die onder de kokosmat (ca 55 bij 115cm) kan en deze en het stro verwarmt, zo ongeveer het enige dat het voor Aslan warmer kan maken. Ik kan zo'n mat/verwarmingselement niet vinden. Is er iemand die tip heeft daaromtrent en/of andere tips om hok voor Aslan warmer te krijgen?

Afbeelding

Afbeelding
Claire68
Huiskat
Huiskat

Re: Kat kan niet tegen afgesloten ruimtes sinds begin 2018 en leeft buiten.

Bericht door Claire68 »

Ik heb geen raad, maar vind het mooi om te lezen en te zien hoe jij je best doet voor Asian. En wat een bijzondere situatie. Akelig dat hij iets heeft moeten meemaken, waardoor hij blijkbaar zo anders is geworden.
Sinds zomer 2023 heb ik weer twee katten uit het asiel. Roa en Robin. Ze zijn binnenkatten (flat) maar ik wandel elke dag met ze buiten aan de lijn.
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Bericht door Anne_Milo »

Ik heb geen direct antwoord maar er zijn tentjes voor katten die buiten leven (denk aan zwerfkatten). Die zijn verwarmd. Misschien is dat iets? Kijk wat daarin zit en wat je kan gebruiken voor jouw hok voor Aslan?

Dit is een voorbeeld van wat ik bedoel. Je hebt ze in allerlei soorten en maten, als je googlet op 'heated cat house outdoor' of iets in die richting.
Lyna (12-10-2011) en Milo (13-03-2013)
pascaldordrecht
Kitten

Bericht door pascaldordrecht »

Bij de heated cat houses ben ik bang dat ze wegwaaien; zouden wel geschikt zijn voor in een schuur. Hoor overigens zonet dat Aslan sinds ik vorige week donderdag een deken bij het stro in zijn hokje gedaan had hij niet meer het hokje in wilde een pas sinds gisteren toen Henk (waar zijn hokje in de tuin staat en hem ook zijn voer geeft) de deken weggehaald heeft dat hij wel weer zijn hokje ingaat.
Plaats reactie