Galgang gruis?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Galgang gruis?

Bericht door nellebel »

duimpjes blijven draaien heir voor milo. klinkt nog steeds optimistisch
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Bericht door Anne_Milo »

Dankjewel wederom, voor al het meedenken en -duimen.

Gistermiddag belde de dierenarts terug. Ook zij is wederom verbaasd hoe hij weet op te krabbelen keer op keer.

Vanaf vandaag gaan we stoppen met de Tramadol. Hij gaat dan direct terug over op de Gabapentine, voor zijn rugklachten. We merken dat hij daar bij de Tramadol niet genoeg aan had, dus het is belangrijk dat we dat wel direct oppakken voordat hij helemaal zonder pijnstilling zit. Hij liep bijvoorbeeld weer met een bol ruggetje en hij kon zijn genitaliën niet goed schoonhouden (spondylose in de onderrug, laatste wervels net boven de staart). Dat heeft hij dus vanochtend voor het eerst gehad.

Per donderdag gaan we ook stoppen met Cerenia en hopen we natuurlijk te zien dat hij gewoon lekker door blijft eten en geen gekke dingen gaat doen.

Per maandag starten we de SAMe weer op om de lever te ondersteunen.

In de tussentijd blijven we de voermomenten rustig afbouwen om de maag niet in één keer cold turkey om te zetten naar vijf keer per dag, maar rustig te laten wennen, ook om misselijkheid te voorkomen bij een mogelijk legere maag tussendoor.

Vrijdag heb ik weer even contact om te laten weten hoe het gaat.
Lyna (12-10-2011) en Milo (13-03-2013)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

blijft wel spannend zo'n momenten hoe hij er opgaat reageren. succes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Klinkt als stabiel :-) Fijn dat je van daaruit zaken af kan bouwen
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Hopelijk gaat het afbouwen en overschakelen goed.
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Bericht door Anne_Milo »

Tussen de middag wilde hij lekker even buiten spelen. Hij heeft ook even achter Lyna aangezeten tot hij een pets op zijn hoofd kreeg. Minder leuk voor Lyna, maar voor mij goed om te zien. Dit deed hij ook voor hij ziek werd, als hij wilde spelen. Dus het was eigenlijk even heel prettig dat gedrag terug te zien.
Verder zit hij af en toe bol, met name na het eten. Geheel pijnvrij is hij dus nog niet. Maar hij eet, hij slaapt in een lekker bolletje, en hij spint. Dus al met al zie ik nu een kat die langzaam opkrabbelt. Als hij dat maar blijft doen, is het goed. Dan maakt het tempo niet uit, als de lijn maar stijgt.

Wederom dankjulliewel allemaal. Het is fijn om mensen te spreken die ook zo gek zijn op hun katten, qua ondersteuning en meeleven.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik kan me goed voorstellen dat het je goed deed hem Lyna te zien pesten. Zijn "normale" gedrag. Fijn dat hij vooruit blijft gaan, heel positief!
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Bericht door Anne_Milo »

Na twee dagen geen Tramadol en puur Gabapentine toch het idee dat de Tramadolstop te vroeg was. Hij verschuilt zich weer veel meer bijvoorbeeld vandaag. Inmiddels zou alle Tramadol zijn lijf uit moeten zijn (gisteren nog niet natuurlijk), dus dat is zorgelijk. We hebben hem daarom toch nu weer 0,25 Tramadol gegeven. Als hij daarvan opknapt lag het daaraan. Anders kunnen het bijwerkingen van Gabapentine of gebrek aan vocht zijn.
Plaats reactie