Galgang gruis?
Re: Galgang gruis?
duimpjes blijven draaien heir voor milo. klinkt nog steeds optimistisch
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dankjewel wederom, voor al het meedenken en -duimen.
Gistermiddag belde de dierenarts terug. Ook zij is wederom verbaasd hoe hij weet op te krabbelen keer op keer.
Vanaf vandaag gaan we stoppen met de Tramadol. Hij gaat dan direct terug over op de Gabapentine, voor zijn rugklachten. We merken dat hij daar bij de Tramadol niet genoeg aan had, dus het is belangrijk dat we dat wel direct oppakken voordat hij helemaal zonder pijnstilling zit. Hij liep bijvoorbeeld weer met een bol ruggetje en hij kon zijn genitaliën niet goed schoonhouden (spondylose in de onderrug, laatste wervels net boven de staart). Dat heeft hij dus vanochtend voor het eerst gehad.
Per donderdag gaan we ook stoppen met Cerenia en hopen we natuurlijk te zien dat hij gewoon lekker door blijft eten en geen gekke dingen gaat doen.
Per maandag starten we de SAMe weer op om de lever te ondersteunen.
In de tussentijd blijven we de voermomenten rustig afbouwen om de maag niet in één keer cold turkey om te zetten naar vijf keer per dag, maar rustig te laten wennen, ook om misselijkheid te voorkomen bij een mogelijk legere maag tussendoor.
Vrijdag heb ik weer even contact om te laten weten hoe het gaat.
Gistermiddag belde de dierenarts terug. Ook zij is wederom verbaasd hoe hij weet op te krabbelen keer op keer.
Vanaf vandaag gaan we stoppen met de Tramadol. Hij gaat dan direct terug over op de Gabapentine, voor zijn rugklachten. We merken dat hij daar bij de Tramadol niet genoeg aan had, dus het is belangrijk dat we dat wel direct oppakken voordat hij helemaal zonder pijnstilling zit. Hij liep bijvoorbeeld weer met een bol ruggetje en hij kon zijn genitaliën niet goed schoonhouden (spondylose in de onderrug, laatste wervels net boven de staart). Dat heeft hij dus vanochtend voor het eerst gehad.
Per donderdag gaan we ook stoppen met Cerenia en hopen we natuurlijk te zien dat hij gewoon lekker door blijft eten en geen gekke dingen gaat doen.
Per maandag starten we de SAMe weer op om de lever te ondersteunen.
In de tussentijd blijven we de voermomenten rustig afbouwen om de maag niet in één keer cold turkey om te zetten naar vijf keer per dag, maar rustig te laten wennen, ook om misselijkheid te voorkomen bij een mogelijk legere maag tussendoor.
Vrijdag heb ik weer even contact om te laten weten hoe het gaat.
Lyna (12-10-2011) en Milo (13-03-2013)
blijft wel spannend zo'n momenten hoe hij er opgaat reageren. succes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Klinkt als stabiel
Fijn dat je van daaruit zaken af kan bouwen
- castratenkoor
- Tijger

- Contacteer:
Hopelijk gaat het afbouwen en overschakelen goed.
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Tussen de middag wilde hij lekker even buiten spelen. Hij heeft ook even achter Lyna aangezeten tot hij een pets op zijn hoofd kreeg. Minder leuk voor Lyna, maar voor mij goed om te zien. Dit deed hij ook voor hij ziek werd, als hij wilde spelen. Dus het was eigenlijk even heel prettig dat gedrag terug te zien.
Verder zit hij af en toe bol, met name na het eten. Geheel pijnvrij is hij dus nog niet. Maar hij eet, hij slaapt in een lekker bolletje, en hij spint. Dus al met al zie ik nu een kat die langzaam opkrabbelt. Als hij dat maar blijft doen, is het goed. Dan maakt het tempo niet uit, als de lijn maar stijgt.
Wederom dankjulliewel allemaal. Het is fijn om mensen te spreken die ook zo gek zijn op hun katten, qua ondersteuning en meeleven.
Verder zit hij af en toe bol, met name na het eten. Geheel pijnvrij is hij dus nog niet. Maar hij eet, hij slaapt in een lekker bolletje, en hij spint. Dus al met al zie ik nu een kat die langzaam opkrabbelt. Als hij dat maar blijft doen, is het goed. Dan maakt het tempo niet uit, als de lijn maar stijgt.
Wederom dankjulliewel allemaal. Het is fijn om mensen te spreken die ook zo gek zijn op hun katten, qua ondersteuning en meeleven.
- castratenkoor
- Tijger

- Contacteer:
Ik kan me goed voorstellen dat het je goed deed hem Lyna te zien pesten. Zijn "normale" gedrag. Fijn dat hij vooruit blijft gaan, heel positief!
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
Na twee dagen geen Tramadol en puur Gabapentine toch het idee dat de Tramadolstop te vroeg was. Hij verschuilt zich weer veel meer bijvoorbeeld vandaag. Inmiddels zou alle Tramadol zijn lijf uit moeten zijn (gisteren nog niet natuurlijk), dus dat is zorgelijk. We hebben hem daarom toch nu weer 0,25 Tramadol gegeven. Als hij daarvan opknapt lag het daaraan. Anders kunnen het bijwerkingen van Gabapentine of gebrek aan vocht zijn.
Mail aan de dierenarts van vandaag
Hoi [naam dierenarts],
Wij zouden vandaag even contact hebben over Milo. Omdat ik helaas heel veel overleggen heb vandaag, zet ik het maar even op de e-mail.
Maandagochtend heeft Milo voor het laatst vocht gehad subcutaan (50cc). Hij heeft 's ochtends en 's avonds Tramadol gehad.
Dinsdag zijn we gestopt met Tramadol en gestart met Gabapentine ('s ochtends en 's avonds 0,4 capsule). Hij was erg ver van de wereld die dag, het leek alsof de dosis Gabapentine (die hij altijd gehad had) te hoog was.
Woensdag hebben we hem daarom een lagere dosis gegeven ('s ochtends en 's avonds 0,25 capsule). Dit leek iets beter te werken. Hij had vooral profijt op zijn rugpijn zagen we (makkelijker op de bank et cetera) maar hij at moeilijk en voelde zich duidelijk wel beroerd. In de avond hebben we hem daarom Gabapentine en Tramadol gegeven. Hierdoor was hij eerst uren van de wereld, heel erg diep in rust leek het wel. Dat knapte later van de avond wel op, maar het was geen fijne situatie.
Donderdag was hij (met Gabapentine 's ochtends en 's avonds 0,33 capsule om te kijken of dat beter hielp) helemaal fantastisch. Hij at, speelde, en heeft zelfs het huis weer verkend.
Vrijdag is hij weer helemaal ellendig. Hij wil niet eten, trekt zich terug, voelt zich belabberd, en gaat speekselen bij het geven van de medicijnen.
Het lijkt er voor ons op dat elke keer dat er Tramadol gegeven wordt, hij de 12-24 uur daarna okay is op buikpijngebied. Als we het niet geven, voelt hij zich duidelijk ellendig. We willen daarom toch graag de Tramadol nog doorgeven, in ieder geval de komende dagen, en bijvoorbeeld over een weekje nogmaals kijken hoe het dan gaat.
We zitten alleen met de Gabapentine in onze maag. De combinatie geven lijkt erg zwaar te zijn, omdat hij dan volledig van de wereld is. Dit voelt niet fijn. Maar zonder de Gabapentine lijkt hij wel meer last van zijn rug te hebben. Is er een bepaalde tijd die we aan kunnen houden tussen de Tramadol en de Gabapentine die hierin beter zou kunnen helpen, dat het niet tegelijk tot maximale sufheid leidt?
Ik denk dat ik een beslissing moet gaan maken. Milo's kwaliteit van leven is al bijna drie maanden slecht. Galgangontsteking, -gruis, leverklachten, alvleesklierontsteking, en bovenal pijn. Pijn die wederom niet onder controle is. En dat is niet eerlijk. Niet voor Milo.
Als we de pijn niet onder controle kunnen krijgen, moet ik eerlijk zijn en hem laten gaan. Dat moet. Dat ben ik hem verschuldigd. Maar **** dit is *** zeg.
Als we de pijn niet onder controle kunnen krijgen, moet ik eerlijk zijn en hem laten gaan. Dat moet. Dat ben ik hem verschuldigd. Maar **** dit is *** zeg.