Gingivitis, stomatitis kat

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
dutchy
Lynx
Lynx

Re: Gingivitis, stomatitis kat

Bericht door dutchy »

bedankt voor de reacties. Ja klopt wat je zegt over dierenartsen. Die van mij verkoopt ook brokken. Ik heb haar al eens verteld dat die andere zwerfkatjes parelwitte tanden hebben. Ze leek bijna verbaasd toen ik suggereerde dat in mijn gevoel het met hun voedsel te maken had. Tja ik weet niet met haar. Ze heeft het nooit gehad over de voeding en aan de andere kant is ze ook wat zweverig omdat ze "Reiki" bij mijn snowshoe deed. Daar geloof ikzelf niet in. Natuurvoeding geloof ik wel in. Maar daar heeft ze het niet over.

Ik heb nog geen reactie van de dierenarts dus dat wordt denk ik morgen. Maar mijn Snowshoe heeft goed gegeten vandaag. Want mijn Snowshoe heeft wel even anti-biotica + tanden schoonmaken nodig. Dan hopen dat ik met ander voer een volgend bezoek kan voorkomen.

Het enige vriesvoer wat ik hier lokaal kon kopen is van Jopilet. Ik heb dat volgens mij al eens eerder geprobeerd met weinig succes. Voorlopig gaat de 4% vlees/vis mouse er bij mij uit, dat is de boosdoener. Brokjes ook maar dat eten ze al nauwlijks meer. Ik heb een beetje van het vriesvoer in de koelkast gelegd voor vanavond. Kijken of ze het eten.

Ook heb ik net wat ander blikvoer gekocht van het merk Appetite:

https://www.tomandco.com/nl-be/katten/k ... brand=4333

volgens de beschrijving zit er een hoog gehalte echt vlees in. En ze eten het goed behalve dan mijn laatste ex-zwerfkatje de Cyperse. Die heeft een heel exclusieve smaak. Misschien eet die gewoon liever muizen. Of hij was vroeger misschien een zwervertje in een exclusief hotel. Zal voor mij wel een uitkomst zijn als die zijn eigen eten verzorgd. Mijn Snowshoe heeft het ook goed gegeten. Ik hoop dat het eten een helende werking heeft op haar ontsteking.

Hier een foto dat stoute Cyperse katje (Tanky). Is nog steeds niet gecastreerd. Het staat mij tegen om het te laten doen maar mijn andere katjes zijn wel wat bang van hem. Ook laat hij zijn geursporen na hoewel ik dat zelf al niet meer kan ruiken ... maar het is echt een hele lieve en leuke kat.

Afbeelding
Plaats reactie