Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.
-
- Huiskat
Re: Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.
Bedankt allemaal voor de reacties!
Of de SDMA bepaalt is weet ik niet zo goed. Ze hebben wel urine afgenomen om te kijken of ze een blaasontsteking had, maar dit was niet het geval. Zouden ze dan ook meteen kijken of er eiwit in de urine zit?
Ik word vandaag gebeld door de dierenarts. Zij hebben ook het verslag gekregen van Utrecht. Ik neig zelf om te vragen of we doorgestuurd kunnen worden naar een plek met wat meer ervaring hiermee. Geen idee of de wachttijden hiervan lang zijn. Misschien dat ze zelf wel al kan bellen met hun om te overleggen.
Ik wil wel alvast starten met een nierdieet. De dierenarts zei dat dat niet hoefde omdat ze dus niet lang meer heeft. Maar als ik iets kan vinden dat ze lekker vind dan lijkt het mij eerder beginnen dan later beter. Ze vind Felix zakjes normaal gesproken heel lekker, dat eet ze alsof haar leven er vanaf hangt. Is er iets wat hierop lijkt? En zijn er ook liquid snacks die goed zijn voor de nieren? Daar is ze ook echt gek op
Of de SDMA bepaalt is weet ik niet zo goed. Ze hebben wel urine afgenomen om te kijken of ze een blaasontsteking had, maar dit was niet het geval. Zouden ze dan ook meteen kijken of er eiwit in de urine zit?
Ik word vandaag gebeld door de dierenarts. Zij hebben ook het verslag gekregen van Utrecht. Ik neig zelf om te vragen of we doorgestuurd kunnen worden naar een plek met wat meer ervaring hiermee. Geen idee of de wachttijden hiervan lang zijn. Misschien dat ze zelf wel al kan bellen met hun om te overleggen.
Ik wil wel alvast starten met een nierdieet. De dierenarts zei dat dat niet hoefde omdat ze dus niet lang meer heeft. Maar als ik iets kan vinden dat ze lekker vind dan lijkt het mij eerder beginnen dan later beter. Ze vind Felix zakjes normaal gesproken heel lekker, dat eet ze alsof haar leven er vanaf hangt. Is er iets wat hierop lijkt? En zijn er ook liquid snacks die goed zijn voor de nieren? Daar is ze ook echt gek op
Piep 3 en Mica 6
Kun je de bloed- en urinewaarden opvragen bij de dierenartsen en ze dan hier plaatsen? Dat kan geanonimiseerd (dus je adresgegevens eraf halen). Mochten er in het verleden ook urine- en bloedonderzoeken zijn geweest, vraag die dan ook gelijk op. Dan kun je waardes vergelijken. Hier zitten mensen met heel veel kennis die daar wel wat over kunnen zeggen.manoniem16 schreef: 21 jul 2025 12:14 Bedankt allemaal voor de reacties!
Milo heeft in het verleden drie keer pancreatitis gehad (gestart na injecties met corticosteroïden in zijn rug n.a.v. het trauma wat hem de spondylose opleverde). Dus met zijn alvleesklier zijn we erg voorzichtig. Wat betreft het nierdieet krijgt hij nu een mix van Hills, Royal Canin, en Nutricure. Dat gaat er op zich goed in. Die nutricure is graanvrij en dat heb ik graag, als kitten ging Milo niet goed op eten met graan erin. Ik hoop dat dit, en de afbouw metacam, afdoende gaat zijn voor stabilisatie.Synemios schreef: 20 jul 2025 18:14 Overgestapt naar mijn huidige dierenarts en uiteindelijk bleek Lizzy een alvleesklierontsteking ( later triaditis) en een te snel werkende schildklier Was onmogelijk zeiden ze in de vorige praktijk dus wilden ze niet testen. was ze veel te jong voor , en nog veel meer rare dingen zoals pododermatitis.
Lizzy heb ik op nierdieet proberen te zetten, maar zij had ook voedingsallergie.
In 1e instantie lukte het ook helemaal niet, want we waren beperkt in de keuzes, vooral wat natvoer betreft was het lastig.
Of ze wilde het niet eten, of ze kon er niet tegen.
Ipakitine was ze ook allergisch voor, dus uiteindelijk gaf ik haar in slechte periodes voer wat ze wilde (meestal schesir) en vaak ook kvv met porus one, naast de multifunction-Renal-hypoallergeen van RC, maar die bestaat niet in natvoer en als er iets belangrijk is is het vocht.
Ik ben alleen nog op zoek naar een aantal dingen; de katten krijgen hier elke dag een stuk of vier kattensnoepjes maar deze mogen natuurlijk niet meer voor Milo. Trovet heeft renal snoepjes maar die zijn niet leverbaar. Wat geven mensen hun kat hier als lekkernij? Er hangen bij dierenwinkels ook zakjes 'snoep' van gedroogd vlees, dat lijkt me wel wat en lust hij ook, maar mag dat nog?
En met dierendag en zijn verjaardag krijgt hij altijd een (rauwe) eierdooier. Mag dat nog? Of ook niet meer?
Ja, dat gaat wel een probleem worden (kan ik uit ervaring zeggen). Bowy was ook gek op de zakjes van Felix. Ze was gewoon verslaafd op de gelei. Toen ze dus de diagnose nierfalen kreeg was dat ook een groot probleem.manoniem16 schreef: 21 jul 2025 12:14 Ze vind Felix zakjes normaal gesproken heel lekker, dat eet ze alsof haar leven er vanaf hangt. Is er iets wat hierop lijkt? En zijn er ook liquid snacks die goed zijn voor de nieren? Daar is ze ook echt gek op
Nierpatientjes hebben de neiging om om de zoveel tijd in eetstaking te gaan. Vaak helpt het dan om over te schakelen naar een ander merk of soort nierdieet. Dat heb ik meerdere keren moeten doen in de twee jaar dat ik haar nog goed heb kunnen houden. Andere hier die ook nierpatientjes gehad hebben kunnen er over meepraten... kasten vol met nierdieet wat de kat dan weer laat staan. Vaak kun je na een paar weken of maanden ook weer terugschakelen naar iets wat ze voorheen lieten staan. Heel maf.
Het zoeken naar lekker nierdieet is ook heel moeilijk. Er zijn een paar topics speciaal hierover. Bowy deed het op een gegeven moment goed op Integra en Beaphar. Ik had vroeger zelfs een hele sheet met allerlei nierdieet. Zie o.a. deze post viewtopic.php?p=723262#p723262
PS. Als Piep op een gegeven moment slecht eet... is het ook mogelijk om toch Felix natvoer te geven. Maar strooi er dan wel een lepeltje Ipakitine overheen/doorheen. Dit bindt de fosfaten en absorbeert naast fosfaten ook uremische afvalstoffen. En iets eten is beter dan niets eten voor een nierpatientje. Zorg dus dat je een potje Ipakitine in huis hebt.
Als laatste geldt (en dat zeggen er hier meer)... kijk naar de kat, niet naar de nierwaardes. Als een kat goed eet en zich gewoon gedraagt, dan kan deze nog zo hoge waardes hebben.... maar dan kan er van inslapen natuurlijk geen sprake zijn. En wanneer een kat een dip heeft (en dat komt voor bij nierpatientjes) dan kun je dus proberen haar er weer bovenop te krijgen met gewoon natvoer + ipakitine.
O, en nog iets... was dit het eerste bloedonderzoek? Want nierfalen kun en mag je niet vaststellen met 1 bloedonderzoek. Je mag het pas chronisch nierfalen noemen wanneer de kat na 3 maanden nog steeds verhoogde waardes heeft. Het kan b.v. ook acuut nierfalen zijn. En dat is te herstellen. Vandaar dat de drie dagen achter elkaar spoelen, spoelen, spoelen zo van belang is om het gelijk vanaf dag 1 naar beneden te proberen te krijgen. En zeker bij een kat van 3, denk ik eerder aan acuut nierfalen dan aan chronisch nierfalen. Alleen als je er niet snel genoeg bij bent kan het zich ontwikkelen naar chronisch nierfalen. Maar hopelijk is ze dan met 3 jaar nog zo veerkrachtig om nog wel heel wat jaartjes meer te gaan.
PPS. Als er geen eiwitten in de urine geconstateerd zijn, dan werken de nieren dus nog wel voor een deel. Ze moet/mag dan ook nog niet aan de Semintra (want dat is alleen voor wanneer er eiwitverlies is via de urine of off-label wanneer er hoge bloeddruk geconstateerd is).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
@manoniem, als ze felix lekker vond zou je het nier dieet van purina kunnen geven, ze hebben meerdere varianten en soorten qua structuur ( volgens mij ook pate achtig)
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... =1404382.1
Lizzy vond de kattovit ook erg lekker.
En bij medpets kun je een pakket kopen met meerdere soorten om uit te proberen.
https://www.medpets.nl/proefpakket-nierdieet-kat
@Anne-milo
Ik gaf Lizzy gewoon gevriesdroogde katten snoepjes eend van cosma, my star of miamor want de niersnoepjes die er zijn kon ze niet tegen.
Geen idee wat anderen doen.
Die snoepjes werken ook goed als ze slecht eten, dan kruimel ik er 1 over het voer heen
Maar bij zooplus hebben ze ook animonda integra protect snoepjes voor katten met nierproblemen (zonder granen) en misschien zijn er inmiddels nog wel meer soorten.
Lizzy kreeg hier ook regelmatig extra nog van die renal drink ( soep)
Mijn andere katten kregen toen ook wel nier snoepjes maar ze vonden een andere soort nierbrok veel lekkerder, Toen was er geloof ik ook nog maar 1 soort op de markt.
Eidooier geen idee.
Qua voer is Rik veel beter wat advies betreft, dus hopelijk heeft hij daar antwoord op.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... =1404382.1
Lizzy vond de kattovit ook erg lekker.
En bij medpets kun je een pakket kopen met meerdere soorten om uit te proberen.
https://www.medpets.nl/proefpakket-nierdieet-kat
@Anne-milo
Ik gaf Lizzy gewoon gevriesdroogde katten snoepjes eend van cosma, my star of miamor want de niersnoepjes die er zijn kon ze niet tegen.
Geen idee wat anderen doen.
Die snoepjes werken ook goed als ze slecht eten, dan kruimel ik er 1 over het voer heen
Maar bij zooplus hebben ze ook animonda integra protect snoepjes voor katten met nierproblemen (zonder granen) en misschien zijn er inmiddels nog wel meer soorten.
Lizzy kreeg hier ook regelmatig extra nog van die renal drink ( soep)
Mijn andere katten kregen toen ook wel nier snoepjes maar ze vonden een andere soort nierbrok veel lekkerder, Toen was er geloof ik ook nog maar 1 soort op de markt.
Eidooier geen idee.
Qua voer is Rik veel beter wat advies betreft, dus hopelijk heeft hij daar antwoord op.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
-
- Huiskat
Wat een goeie tips allemaal. Ik had om half 6 eindelijk de dierenarts aan de lijn voor een doorverwijzing. Zij gaf aan dat ik ze zelf moet bellen en dat zij het dossier doorsturen. Als ze dat nou een uurtje eerder had verteld had ik vandaag nog kunnen bellen voor een afspraak.. Hopen dat we snel terecht kunnen! Ik denk ook wel echt de beste optie. Veel vragen die ik had kon ze niet beantwoorden, dus op naar iemand die er meer verstand van heeft.
@Rik ik heb meteen de bloedwaardes opgevraagd, deze staan in de bijlage er bij. Maar tot mijn verbazing zie ik dat de nierwaardes juist wel gedaald zijn na het infuus. Zeker het is niet perfect, maar van 360 naar 200 vind ik toch een flink verschil. En ja dit is voor het eerst dat ze met bloedonderzoek dit hebben gezien. Hiervoor is ook nog geen bloed geprikt. Eerst dus woensdag en daarna op zaterdag, die staan hier allebei onder. In de urine staat er 100mg/dl eiwit, 50mg/dl glucose en 250 ery/ul. Urinekweek is verder wel negatief.
De dierenarts zei geen eiwit maar dit is dus blijkbaar wel zo? Het is maar goed dat ik het dossier heb opgevraagd want ik zie toch wel heel veel andere dingen dan dat mij verteld is.

@Rik ik heb meteen de bloedwaardes opgevraagd, deze staan in de bijlage er bij. Maar tot mijn verbazing zie ik dat de nierwaardes juist wel gedaald zijn na het infuus. Zeker het is niet perfect, maar van 360 naar 200 vind ik toch een flink verschil. En ja dit is voor het eerst dat ze met bloedonderzoek dit hebben gezien. Hiervoor is ook nog geen bloed geprikt. Eerst dus woensdag en daarna op zaterdag, die staan hier allebei onder. In de urine staat er 100mg/dl eiwit, 50mg/dl glucose en 250 ery/ul. Urinekweek is verder wel negatief.
De dierenarts zei geen eiwit maar dit is dus blijkbaar wel zo? Het is maar goed dat ik het dossier heb opgevraagd want ik zie toch wel heel veel andere dingen dan dat mij verteld is.

Piep 3 en Mica 6
Ik vind de urea wel heel erg hoog nog, net als de fosfor. Momenteel hangt ze niet meer aan het infuus toch? Hoe drinkt ze?
Wel goed dat de creatinine is gedaald! En wat gek dat je zulke wisselende info kreeg zeg.
Wel goed dat de creatinine is gedaald! En wat gek dat je zulke wisselende info kreeg zeg.
-
- Huiskat
Nee klopt, door het infuus is ze te veel vocht gaan vasthouden in haar longen en werd ze benauwd (door hartfalen). Ze krijgt nog wat tegen de misselijkheid en eet een zakje natvoer per dag en drinkt tussendoor ook nog wat. Zijn er andere manieren hoe ik haar nog meer vocht binnen kan laten krijgen? Een infuus zowel IV als onderhuids is geen optie meer waarschijnlijk.
Piep 3 en Mica 6
De eiwit waarde is niet erg hoog (urine) dus misschien daarom geen medicatie.
Ureum waarde is echt heel hoog en dat is dus de reden dat een kat zich beroerd gaat voelen.
fosfor waarde hoog vind ik ook echt reden tot zorg.
Maar de creatinine is zelfs gezakt naar normaal waardes. ( maar wel hoog normaal)
Jammer dat er geen sdma bepaald is.
Glucose was hoog ( kan stress zijn) fructosamine laag en die is bij diabetes ook verhoogd.
Je ziet dat het later ook weer normaal is, en door slecht eten wordt alles ook weer beïnvloed.
Hoog ureum kan ook door andere dingen veroorzaakt worden en wat Rik al zei, eigenlijk mogen ze pas van chronisch nierfalen spreken als de waardes over 3 maanden nog steeds te hoog zijn.
Toch denk ik wel dat er sprake is van nierfalen.
Maar het is goed om verder te kijken.
Ook i.v.m haar hart.
En ik zou zelf ook beginnen met nierdieet als dat nu lukt het kan voorlopig in ieder geval geen kwaad.
Later kun je kijken of je eiwitten toe moet gaan voegen vooral ivm de leeftijd.
Extra vocht: Ik gaf altijd de renal katten drink van kattovit maar er zijn meer merken.
Luna en de rest geef ik de soep van cosma.
Ureum waarde is echt heel hoog en dat is dus de reden dat een kat zich beroerd gaat voelen.
fosfor waarde hoog vind ik ook echt reden tot zorg.
Maar de creatinine is zelfs gezakt naar normaal waardes. ( maar wel hoog normaal)
Jammer dat er geen sdma bepaald is.
Glucose was hoog ( kan stress zijn) fructosamine laag en die is bij diabetes ook verhoogd.
Je ziet dat het later ook weer normaal is, en door slecht eten wordt alles ook weer beïnvloed.
Hoog ureum kan ook door andere dingen veroorzaakt worden en wat Rik al zei, eigenlijk mogen ze pas van chronisch nierfalen spreken als de waardes over 3 maanden nog steeds te hoog zijn.
Toch denk ik wel dat er sprake is van nierfalen.
Maar het is goed om verder te kijken.
Ook i.v.m haar hart.
En ik zou zelf ook beginnen met nierdieet als dat nu lukt het kan voorlopig in ieder geval geen kwaad.
Later kun je kijken of je eiwitten toe moet gaan voegen vooral ivm de leeftijd.
Extra vocht: Ik gaf altijd de renal katten drink van kattovit maar er zijn meer merken.
Luna en de rest geef ik de soep van cosma.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Maar heeft jou vaste dierenarts dan helemaal geen adviezen gegeven en waarom wordt er niets aan het hart gedaan?
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Dat is dus de reden waarom ze a.d.h.v. één bloedonderzoek niet kunnen spreken van chronisch nierfalen. Het kan ook gewoon acuut nierfalen geweest zijn. En dan is het zaak om er zo snel mogelijk bij te zijn om te spoelen, spoelen, spoelen. En je moet het op dat moment ook niet hebben over inslapen. Eerst behandelen en stabiel krijgen.manoniem16 schreef: 21 jul 2025 19:08 @Rik ik heb meteen de bloedwaardes opgevraagd, deze staan in de bijlage er bij. Maar tot mijn verbazing zie ik dat de nierwaardes juist wel gedaald zijn na het infuus. Zeker het is niet perfect, maar van 360 naar 200 vind ik toch een flink verschil.
De ureum is inderdaad nog erg hoog maar hopelijk heeft het lichaam nog de mogelijkheid om die afvalstoffen het lichaam uit te werken.
Grtz, Rik
-
- Huiskat
@synemios: dankjewel voor de uitleg! Ik hoop dat we dat ureum vooral wat omlaag kunnen krijgen als ze zich daardoor zo slecht voelt. Al lijkt de cerenia wel goed te helpen en haar eetlust is weer terug. Ook stinkt ze niet meer uit haar bekje en kwijlt ze niet meer. Overall zit ze er echt een stuk beter bij.
De enige uitleg die ik van de dierenarts heb gekregen is dat ze zei met deze waardes heeft ze zo heftig nierfalen dat ik haar nog maximaal een week geef. Toen zei ze ook geen nierdieet meer starten of medicatie omdat ze toch snel dood zou gaan. Natuurlijk helemaal overrompeld door dit bericht en verder geen vraagtekens bij gezet (misschien ook wel stom van mij). Maar je gaat er ook vanuit dat wat een dierenarts zegt wel klopt. Vooral als je eigen kennis hier niet heel hoog ligt. Dus ik ben nu sinds dat bericht van de andere dierenarts bijna non stop kennis aan het opdoen en dingen aan het opzoeken. Ik ben in ieder geval sinds vandaag begonnen met nierdieet.
Binnenkort gaan we (hopelijk snel) naar een internist die het gehele beeld met ook haar hartje gaan onderzoeken.
De enige uitleg die ik van de dierenarts heb gekregen is dat ze zei met deze waardes heeft ze zo heftig nierfalen dat ik haar nog maximaal een week geef. Toen zei ze ook geen nierdieet meer starten of medicatie omdat ze toch snel dood zou gaan. Natuurlijk helemaal overrompeld door dit bericht en verder geen vraagtekens bij gezet (misschien ook wel stom van mij). Maar je gaat er ook vanuit dat wat een dierenarts zegt wel klopt. Vooral als je eigen kennis hier niet heel hoog ligt. Dus ik ben nu sinds dat bericht van de andere dierenarts bijna non stop kennis aan het opdoen en dingen aan het opzoeken. Ik ben in ieder geval sinds vandaag begonnen met nierdieet.
Binnenkort gaan we (hopelijk snel) naar een internist die het gehele beeld met ook haar hartje gaan onderzoeken.
Piep 3 en Mica 6
Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten wat ik zou moeten zeggen als dit tegen mij gezegd zou worden.
ja de waardes waren heel slecht, maar ze vertelde niet dat de crea waardes inmiddels weer normaal waren, en dat zonder dat ze echt heel lang hebben kunnen spoelen ivm haar hartje.
Om dan een 3 jarige kat zo snel op te geven, en vervolgens ook te blijven herhalen dat ze niet meer dan een week heeft, ik kan er echt met mijn pet niet bij.
Wat Rik ook al zei, je hebt ook nog acuut nierfalen en dan zie je helaas vaak zelfs nog veel hogere waardes.
Goed dat je naar een internist gaat en ik hoop dat je daar snel terecht kunt.
Dat de eetlust terug is en ze niet meer uit haar bekje stinkt zijn in ieder geval wel goede tekenen.
ja de waardes waren heel slecht, maar ze vertelde niet dat de crea waardes inmiddels weer normaal waren, en dat zonder dat ze echt heel lang hebben kunnen spoelen ivm haar hartje.
Om dan een 3 jarige kat zo snel op te geven, en vervolgens ook te blijven herhalen dat ze niet meer dan een week heeft, ik kan er echt met mijn pet niet bij.
Wat Rik ook al zei, je hebt ook nog acuut nierfalen en dan zie je helaas vaak zelfs nog veel hogere waardes.
Goed dat je naar een internist gaat en ik hoop dat je daar snel terecht kunt.
Dat de eetlust terug is en ze niet meer uit haar bekje stinkt zijn in ieder geval wel goede tekenen.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Jouw reactie is begrijpelijk. Maar de dierenarts had ook gewoon aan acuut nierfalen moeten denken. Dan is het belachelijk om in dit stadium al te spreken over levensverwachting. We hebben crea waardes van boven de 500 gezien waarbij deze weer terugkeerde naar normale waardes (na direct handelen).manoniem16 schreef: 21 jul 2025 20:51 De enige uitleg die ik van de dierenarts heb gekregen is dat ze zei met deze waardes heeft ze zo heftig nierfalen dat ik haar nog maximaal een week geef. Toen zei ze ook geen nierdieet meer starten of medicatie omdat ze toch snel dood zou gaan. Natuurlijk helemaal overrompeld door dit bericht en verder geen vraagtekens bij gezet (misschien ook wel stom van mij). Maar je gaat er ook vanuit dat wat een dierenarts zegt wel klopt.
Maar je bent niet alleen. Menig hier op het forum heeft vergelijkbare ervaringen met dierenartsen.
Ik hoop dat Piep het nierdieet een beetje eet. En onthou... indien ze het niet eet... beter slecht eten dan geen eten, en je kunt over het slechte voer altijd nog wat ipa doen. Ik gaf Bowy ook vaak nog haar bloeddruk medicijn (amlodipine) door een klein hapje Felix met ipa, zodat ik zeker wist dat ze het direct opat.
Grtz, Rik
-
- Huiskat
@synemios ik kan er ook echt niet bij. Hoe meer het besef komt en ik erover nadenkt hoe bozer ik eigenlijk word. Als we die andere dierenarts niet hadden gesproken had ik vandaag een afspraak gemaakt om haar in te laten slapen. Les voor mezelf dus, altijd je vraagtekens zetten bij uitspraken van de dierenarts en zelf verder zoeken.
@Rik: in eerste instantie dacht ze acuut nierfalen, maar toen ik zei dat we nooit lelies in huis hebben, ze niet bij medicatie/anti-vries kan en een binnenkat is dus buiten niks gegeten kon worden was het idee van acuut nierfalen van de baan. Toen zei ze dus na de infusen dat de nierwaardes niet verbeterd waren (wat dus wel was) en toen was het volgens haar chronisch en dus snel dodelijk. Volgensmij is ze net een jaar afgestudeerd, je zou denken dat alles dan juist nog vers in je hoofd zit.
Voor nu starten we maar met het dieet op afwachting van de volgende afspraak. Ik ga meteen van alles bestellen in de hoop dat er wat lekkers bij zit. En zo niet inderdaad maar Felix met ipa.
@Rik: in eerste instantie dacht ze acuut nierfalen, maar toen ik zei dat we nooit lelies in huis hebben, ze niet bij medicatie/anti-vries kan en een binnenkat is dus buiten niks gegeten kon worden was het idee van acuut nierfalen van de baan. Toen zei ze dus na de infusen dat de nierwaardes niet verbeterd waren (wat dus wel was) en toen was het volgens haar chronisch en dus snel dodelijk. Volgensmij is ze net een jaar afgestudeerd, je zou denken dat alles dan juist nog vers in je hoofd zit.
Voor nu starten we maar met het dieet op afwachting van de volgende afspraak. Ik ga meteen van alles bestellen in de hoop dat er wat lekkers bij zit. En zo niet inderdaad maar Felix met ipa.
Piep 3 en Mica 6
Milo's urine bevatte geen eiwitten, gelukkig. Voor de sdma was helaas niet genoeg bloed over. Over 8-12 weken opnieuw prikken en weer urine inleveren. Dan wel direct bij de aanvraag ook sdma doen zodat we daar genoeg bloed voor hebben (hij houdt niet van prikken dus hij zit nooit stil, altijd een race tegen de klok). Tot die tijd door met gabapentine en nierdieet.