Uh? Ik heb even geen tijd om het precies op te zoeken maar alleen een verhoging van de CREA is dacht ik geen indicatie van nierfalen. Dit zou altijd i.c.m. andere waardes (zoals UREA) gezien moeten worden. Verhoogde CREA alleen kan ook door lage bloeddruk of een beschadiging aan de blaas.
Hij krijgt ook behoorlijk wat medicijnen die er kan ook een wisselwerking zijn.
Maar omdat de UREA goed is zal er met zijn eetlust inderdaad niets aan de hand zijn.
Erik gaf inderdaad wat kip bij omdat er in nierdieet essentiële stoffen ontbreken en dit inderdaad op termijn (jaren) toch wel effect gaat hebben.
Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.
Re: Nierfaalkatten: info bloedonderzoek/medicatie e.d.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
De bloeddruk is goed (130). Blaas is ook okay, urine is altijd goed ook, en blaaspuncties en -beeldvorming hebben ook nooit tot afwijkende resultaten geleid. Hij heeft in het verleden wel kristallen in de blaas gehad, zijn Ph was toen ook ietwat te hoog. Met appelazijn over zijn eten hebben we dat toen weer omlaag gekregen naar de 7.0 Ph die het momenteel is.
Overigens kom ik online wel tegen dat creatinine wat te hoog is in het bloed, te maken heeft met een slechte filtering door de nieren (dus wel een nierprobleem) en geen blaasprobleem. Dat is ook wat ik als verpleegkundige altijd geleerd heb. Het is inderdaad een scheef beeld, dat geef ik toe, maar ik kom wel uit op nierproblemen en niet zozeer op blaasproblemen.
Overigens kom ik online wel tegen dat creatinine wat te hoog is in het bloed, te maken heeft met een slechte filtering door de nieren (dus wel een nierprobleem) en geen blaasprobleem. Dat is ook wat ik als verpleegkundige altijd geleerd heb. Het is inderdaad een scheef beeld, dat geef ik toe, maar ik kom wel uit op nierproblemen en niet zozeer op blaasproblemen.
Alleen crea hoog kan wel wijzen op een nierprobleem.
Nu weet ik dat de sdma waarde alleen ook niet alles zegt maar misschien kun je die de volgende keer mee laten nemen.
Nu weet ik dat de sdma waarde alleen ook niet alles zegt maar misschien kun je die de volgende keer mee laten nemen.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Sdma is in het verleden meegenomen (vorig jaar geloof ik) en toen was die nog veilig. Dit jaar was die niet meegenomen, maar ze ging hem nog uit het overige materiaal halen, en die krijgen we dinsdag.
Ok dat is mooi dat ze die alsnog gaan bepalen.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise