Zijn er hier mensen die zelf een (ragdoll?) kitten in huis genomen hebben, bij een wat 'oudere' (+4 jaar) kattin? Wat waren jullie ervaringen? Is de introductie uiteindelijk geslaagd?
Onze kattin des huizes...
We hebben een lieve kattin een kleine 6 jaar geleden in huis genomen nadat ze op onze parking was achtergelaten (ze werd toen door de dierenarts geschat max een half jaar oud te zijn). Ze speelt nog veel, heeft iedere dag een rondcross momentje, en is niet 'dominant'. Als er bezoek komt zal ze eerst haar gaan verstoppen, maar later op de avond komt ze wel even piepen - al is het op een afstandje. We hebben haar nooit weten krabben naar andere dieren/mensen, hooguit blazen als ze niet op haar gemak is.
Een tweede kat
We willen al jaren heel graag een tweede kat, maar konden dit niet eerder doen door omstandigheden. Nu vrezen we dat we te lang gewacht hebben gezien de leeftijd van onze kattin, maar hebben we toch de knoop doorgehakt. We kiezen speciaal voor een kitten (gecastreerde kater) van het Ragdoll ras omdat ze gekend zijn rustig en sociaal te zijn en we hopen zo meer kans op succes te hebben. Nu staan we op de wachtlijst voor een kitten en ben ik de ene dag helemaal overtuigd dat het gaat lukken, en de andere dag hoor ik een 'wat als het toch niet lukt' stemmetje in mijn hoofd.
Ik wil er sowieso voor 200% voor gaan en ga me zeker aan een introductie schema houden en dat rustig aanpakken. Toch zou ik heel graag jullie ervaringen lezen

Gelijkaardige vragen zijn vast al gesteld, en ik heb al uren op het internet zitten rondspeuren naar zulke verhalen. Toch blijft er een stemmetje in mijn hoofd zeggen 'maar bij mij is de situatie toch net iets anders', dus wou ik toch deze specifieke situatie neerpennen. Jullie antwoorden worden heel erg gewaardeerd!