Faelivrin schreef: 01 jun 2025 07:44
Nu was ik toevallig deze week vrij, maar Woensdag zal ik wel weer moeten werken. Hoe doen jullie dat? Ik bied nu paar keer per dag kleine hapjes aan, dat kan dan even niet. En ik kan haar dan ook niet zo goed in de gaten houden als nu.
Wat niet kan, dat kan niet.
Voordat je naar je werk gaat, geef je Noa natvoer en de brokjes zet je neer zodat ze kan eten wanneer ze wil.
Ik weet niet of Ziva aan het eten van Noa komt?
Als Ziva die brokjes gaat jatten, zou ik Noa apart houden (in de kamer van je dochter bijvoorbeeld)
Ik heb ook 1 kat die speciale voeding krijgt. In Spanje staat zijn bakje in de serre. Hij kan daar komen via het kattenluikje. De andere kat durft daar niet doorheen. Dus voor mij was de oplossing erg makkelijk.
Nu ik weer in NL ben, moet ik iets anders verzinnen, want hier heb ik geen afgesloten ruimte met een kattenluikje.
Ik weet niet goed wanneer ze zodanig lijdt dat het genoeg is. Ik denk dat ik die grens vinden gewoon heet moeilijk vindt en heel snel bang ben dat ik te laat ben, zoals met Ylva.
Je weet nooit zeker wanneer het te vroeg of te laat is.
Ik wacht tot ik het voel. (Natuurlijk niet als het een noodgeval is)
Voor mij werkt dat het beste. Het verdriet en de pijn van het missen worden er niet minder van, maar het voorkomt bij mij een schuldgevoel en die vreselijke twijfels achteraf.
Luister naar je gevoel en kijk naar de kat.
Ze wil buiten de momenten dat ik haar eten geef, nog niet met mij kroelen. Daar heb ik wel nog echt moeite mee. Normaal is ze een grote kroel. Om 10 uur weer overleg met de dierenarts. Zal haar dan ook vragen waarom ze eigenlijk geen contact zoekt behalve bij voer momenten.
Als ik ziek ben, wil ik ook zoveel mogelijk met rust gelaten worden. Dan heb ik echt geen behoefte aan geknuffel.
Waarschijnlijk is dat bij zieke dieren ook zo.
Het klinkt makkelijk, maar ik weet dat het heel moeilijk is : Trek het je niet aan, Noa houdt nog steeds heel veel van je!
Je update van vandaag is heel positief en het is heerlijk om Noa zo te zien genieten van de zandbak