sterilisatie zwerfkatten

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
dutchy
Lynx
Lynx

Re: sterilisatie zwerfkatten

Bericht door dutchy »

ze is vannacht in de carrier gaan zitten. Zoals je op de foto kan zien had ik een carrier met boven ingang omhoog gehesen. Ik wist dat ze daar kon komen omdat ze daar eerder die dag was geweest. Vannacht is ze daar in gaan zitten en ik heb zojuist haar naar beneden gehaald en de boel daar opgeruimd. Ik ben erg blij :) :)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

joepie, wat een geluk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

wat brandweer aangaat. Hier in Wallonië althans moet je 112 bellen en dan komen ze helpen mits het niet te gevaarlijk voor henzelf is. Ze schreven mij:

"Les services d’incendie peuvent intervenir pour venir en aide à un animal en détresse, comme un chat coincé dans un arbre, à condition que les conditions de sécurité le permettent. Cela dépendra notamment de l’accessibilité du lieu et des moyens disponibles dans votre zone de secours."

Dus ik had nog 1 plannetjes en als dat niet was gelukt had ik 112 gebeld. Maar alles is gelukkig opgelost. Ze is nog wat gestressed maar het gaat goed met haar. Ik ben erg gelukkig :)
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

ik had dat idee van die carrier hiervandaan. Maar ik heb een carrier met boven ingang dus die van mij hing wel heel stabiel. Geen gewiebel. Ik heb die carrier aan 4 punten opgehangen. Dus hij hing daar de hele nacht heel stabiel. Dus het lijkt erop dat mijn poes daar de hele nacht in heeft liggen slapen.

dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

dit is de carrier die ik heb gebruikt. Ook heb ik zo'n telescoop stok gebruikt (van 10 meter) om het touw over de tak the krijgen. Initieel wel met een gewicht geprobeerd maar dat ging al meteen fout.
(zo 1: https://www.marketonweb.be/nl/uitschuif ... scoopsteel

de carrier:

Afbeelding
Asse-Poes
Tijger
Tijger

Bericht door Asse-Poes »

Het eerste wat ik vandaag deed, was hier kijken hoe het met de zwarte boomklimmer is.

Pfjieuw het is gelukt! :eclap:

Dank voor de uitleg en het filmpje. Mocht er ooit nog iemand komen met hetzelfde probleem, dan weet hij nu hoe het moet :grin:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010), Pucc ♀ (2022)
en † Clea ♀ (2013-2024)
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

ja ik ben erg blij. De andere 2 katten waren denk ik ook wat bezorgd. Mijn Snowshoe kwam vaak kijken als ik bezig was gisteren. Mannetje kwam pas om 02:00u binnen. Ik had het niet verwacht dat het meisje in de box zou gaan zitten. Want ze kon er wel komen maar het was wel heel lastig. Hoger kon ik de carrier echter niet hangen.

hier nog een foto van de poes vanmorgen met haar broer/vriend/man of vader :) Ze zijn in ieder geval familie :) Rechts zit het poesje. Deze 2 kwamen dus in 2023 bij mij maar het mannetje heb ik ook al in 2022 gezien misschien ook al in 2021. dat meisje zag ik in 2023 voor het eerst. Ik dacht dat het mannetje ergens een huis had maar ze waren beide zwervertjes.

Afbeelding
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Wat slim zeg! fijn dat de kat weer uit de boom is.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Super dat poeslief op die manier gered is! Dikke pluim!
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

bedankt voor de reacties. Het stoute poesje zat dezelfde dag alweer in een boom. Dit keer in mijn Krentenboom en gelukkig niet hoog. Ze is soms in een bui dat ze gaat rennen in de tuin en dan bomen inklimt :)

Afbeelding
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

ze zit alweer vast in een boom (nu in mijn tuin). Sinds gisteren. Kon het boxje niet echt goed plaatsen. Ze zit er vanmorgen nog. Ik ben zo kwaad. Je blijft aan de gang met dat beest. Kan ik er vandaag weer de hele dag mee bezig. Dat allemaal binnen 1 maand.
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

toen ik het gisteren zag dacht ik dat ze er makkelijk uit kon. Zoals je ziet die boom staat scheef. Je zou denken dat die poes er wel uit kan komen. Maar ik had al zo'n voorgevoel dat het lastig ging worden. Liep daar ook nog een groot wild zwijn die achter mij aankwam en ik mijn arm heb verwond (na vallen). Ik ga zo dat boxje nog iets hoger proberen te plaatsen. Net ook gedaan maar toen viel de box tussen de takken en dan kan ik hem niet omlaag laten.

Ga zo ook nog een 2-de box plaatsen. Die heeft een zij-ingang dus ik plaatse die zij-ingang aan de bovenkant. Probeer dat draad op het takje boven haar te plaatsen. Enige is dat die tak dood is ... maar ja als ze erin zou gaan dan valt het snoer op de tak waar ze op zit (indien de tak breekt).

Het is een heel lieve poes maar soms is ze de hele nacht weg en dan zit ze waarschijnlijk weer ergens vast. Ik hoop dat ze het gaat afleren. Ik had gedacht dat ze had geleerd om in die box te gaan maar nee hoor. Vanochtend zat ze enorm te miauwen maar als ik haar dan kom helpen gaat ze lekker op de tak zitten en doet niks. Waar die box is kan ze wel komen. Daar was ze gisteren ook.

Op de foto zie je het lastig maar die ladder staat op zo'n 45 a 50 graden. Idee was dat die kat via dat dekzeil op de ladder omlaag zou kunnen maar dat heeft ze niet begrepen. En dan zeggen sommigen dat katten zo slim zijn .... yeah right ... die van mij niet.

Afbeelding

Afbeelding
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

ik heb de box iets hoger getrokken. Die tak waar de box overheen hangt kan ze komen. Daar was ze gisteren ook. Ze gaat alleen niet in de box dit keer. Ze zit alleen maar te zeuren. Vorige keer dacht ik dat ik een methode had gevonden maar het werkt dit keer niet. Ik heb nog een 2-de box omhoog getrokken maar die weer weggehaald. Ik krijg hem niet op een plek die beter is als deze omdat die boom een wirwar aan takken heeft.

Ik hoor haar hier miauwen ... zucht

Afbeelding
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

De ladder kent ze niet... en wat een kat niet kent... ;)
Die lader staat ook net zo schuin als de boom, dus je zou inderdaad verwachten dat ze wel gewoon langs de stam zou kunnen. Maar vooruit is dat heel eng (omdat je dan automatisch vaart maakt). Soms zie je dan ook dat ze dat achterstevoren doen (zoals soms ook wel op een krabpaal als ze realiseren dat ze te 'hoog' zitten).

Hopelijk begrijpt ze het snel.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
dutchy
Lynx
Lynx

Bericht door dutchy »

ja ik heb de ladder inmiddels weggehaald. Heb het doosje nog wat beter gehangen. Ze zat er net voor. Ze kon er zo in maar ze deed het niet. Altijd als ik kom om haar aan te moedigen dan gaat ze terug naar de grote tak (waar ze op de foto zit). Als ik weg ga zit ze de hele tijd te miauwen. Als ik dan kom gaat ze weer relaxed op die tak zitten. Ik wacht nu even. Erg frustrerend. Ze zat er bijna in. Ze kon er zo in stappen. Ik maar aanmoedigen maar .... nee :( Ik heb dat met die andere katten nog nooit gehad.

ze zat zonet echt boven op de doos maar ze ging er niet in. Heb er brokjes ingedaan. Mijn God zeg. Niet te begrijpen omdat ze vorige keer wel in de box ging. Erg frustrerend. Zit ze er bijna in, geeft ze op en klimt weer omhoog. Om gek van te worden.
Plaats reactie