Aangezien mijn kat geadopteerd is uit het asiel en ze een verleden heeft als zwerfkat (mogelijk zelfs haar hele leven buiten geleefd), durf ik het niet aan haar weer zomaar naar buiten te laten, uit angst dat ze haar oude leventje weer zou gaan oppakken. Dus ben ik met mijn twee linkerhanden aan de slag gegaan. Ik was op dat moment al begonnen aan een kussenbox, maar goed die kon ook best gebruikt worden als de basis van de kattenren, waar ze in de toekomst ook droog/windvrij moet kunnen schuilen. De bedoeling is overigens wel dat ze gewoon vrij in-en-uit kan lopen, dus het is zeker niet de bedoeling dat ze hier altijd gaat zitten (tenzij ze hier zelf voor kiest). Hoogte is 1m80 en de lengte en diepte 2m40 bij 1m80. Bovenop de "schuilplaats" komt nog een stuk met gaas, zodat ze ook wat hoger kan zitten en vanaf dit plateau zou ze ook naar de vissen in de vijver kunnen kijken.

Om het voor haar ook leuk en uitdagend te houden, ben ik ook al aan het kijken naar uitbreidingen. Bij gebrek aan borders in de tuin heb ik er ooit zelf een gemaakt, maar deze staat nu zo goed als leeg op wat losse grond na. Het idee is om met een tunnel van de kattenren een verbinding te maken met deze "tuin". Nu begrijp ik maar al te goed dat dit waarschijnlijk een hele grote kattenbak gaat worden, maar goed dat zou ook niet erg zijn, maar heeft ze ook een stuk met aarde om in te lopen/spelen.

Buiten mijn "grote" vijver heb ik ook ooit zelf nog een vijver gemaakt, die staat direct achter het haagje waar de plantenbak tegenaan staan, waarbij het me dus leuk leek hier een verbinding tussen te maken, zodat ze ook een stukje heeft met water. Ik zal dan eerst wel alle elektra moeten gaan omleggen (wat ook nog op de planning staat, ergens...), maar dan heeft ze ook op deze manier weer wat om te ontdekken.

Alleen nu de voornaamste reden waarom ik dit topic aanmaak... ik zit met het probleem hoe ik haar vanuit huis naar de kattenren kan laten gaan. Van de vorige bewoners zit er al een gat in de achterdeur, dus nieuw kattenluikje kopen en ze kan de deur uit, alleen ik zoek nu al een hele tijd naar een soort van harmonica-achtige oplossing waarbij de achterdeur nog wel openkan, maar ze dus niet kan ontsnappen. Tegen het huis aan, waar nu die plantenbakken staan, zou dan een soort van tunnel komen zodat ze van huis naar de kattenren kan lopen. Dus nu mijn grote vraag, heeft er iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen? Helaas vind ik bij bouwmarkten niks wat groot genoeg is en het enige wat ik op internet vond waren tunnels voor honden, maar die zijn uiteraard weer veel te groot om op de achterdeur aan te sluiten.