Stress in casa Dex en Moos?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Haha, ja Dinie, de kattencapriolen blijven fantastisch.
Moeten ze wel de kansen krijgen... Wat dat betreft een les getrokken hieruit; continu blijven investeren.

Het weekend was hier vrij rustig. Alleen ik heb overgegeven en de katten maakten zich uit de voeten en ik sliep de nacht alleen. Ook wel weer eens fijn na alle gebroken nachten.

Dex lijkt steeds meer te ontspannen. Ligt zo nu en dan weer op zijn rug. Moos nam zelfs een poging om te spelen door op hem af te lopen. Maar de blik van Dex zei genoeg en hij droop af.

Later Dex op mijn schoot en Moos die toenadering zocht en toen was het even patsboem met de poot: wegwezen jij.

Mn vader ging eieren koken in de keuken en ze hebben beiden gebiologeerd toegekeken. Toen de eieren werden geschrokken en na stonden te dampen in hun koude badje ging Moos helemaal los; slurpen uit de pan alsof hij uit de Sahara kwam. Dex keek toe en toen Moos klaar was, ging hij los....

Er staan 10 bakjes water van verschillende materialen, hoogtes, groottes op allerlei plekken, maar ja, zonder eieren?! Wat een gekkies
*Dexter & *Mosa
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Maandag en dinsdag ook vrij rustig voor zover in te schatten want ik ben dan zeker 9 uur van huis overdag. Deze dagen ben ik bij thuiskomst meteen m'n bed ingekropen omdat ik gebroken ben en dus niet gespeeld en met ze. Dinsdagochtend was Moos wel erg mat en reageerde totaal anders dan normaal; sloom, geen knuffels, geen puf. Was bang om thuis te komen die dag, want verwachtte het ergste. Maar hij was weer boven theewater.

Eten binnengehouden. En toen Dex op hem ging jagen, gaf hij een knal terug; hier is de grens maat.

Vandaag vroeg thuis en Dex was weer humeurig, een hoop geknetter weer tussen beiden. Ik mocht Moos vanaf 11 geen eten meer geven ivm met de endoscopie morgen. En dan begint het getwijfel weer; want hij houdt nu alles binnen, hij is aangesterkt, hij bijt van zich af. En dan ga ik hem weer geen eten geven, wordt hij morgen weer weggetrokken uit zijn veilige omgeving en komt hij met een vreemde geur en stress terug, waarop Dex waarschijnlijk weer gaat reageren.

Het is me wel duidelijk dat spelen hier wel rust geeft in de tent. Heb het ooit opgegeven omdat ze liever met elkaar speelden en wat ik ook deed ze niet met mij wilden spelen. Ik heb het weer geprobeerd, maar na 2 minuten kijken ze me aan :eshifty:
Het brokjesgooifestijn werkt wel goed, maar dan moet ik ze weer scheiden, en eerlijk waar, ik heb er soms geen tijd voor om 3x per dag 10minuten 2 verschillende katten, gescheiden van elkaar, te vermaken met brokjes gooien. Hoe doet iedereen dat toch met vele katten?

Nouja, morgen 11 uur endoscopie. Ik probeer m'n hoofd koel te houden met een uitgehongerde kat die geen eten mag en een gespannen kat die zo onzeker is als ikzelf :eshifty:
*Dexter & *Mosa
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Sterkte morgen - ik begrijp de twijfel heel goed.

Ach ik heb nu 9 katten en reken maar dat ik een paar maal per week me afvraag waar ik aan begonnen ben. Ook in huize castratenkoor echt niet alle dagen feest. Ik heb dan het "geluk" dat ik door eigen ziekte afgekeurd ben en overdag veel thuis. Anders had ik nooit en te nimmer Bolle en maks een thuis kunnen geven.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Lieselotje
Panter
Panter

Bericht door Lieselotje »

Zal aan je denken!
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

castratenkoor schreef:Sterkte morgen - ik begrijp de twijfel heel goed.

Ach ik heb nu 9 katten en reken maar dat ik een paar maal per week me afvraag waar ik aan begonnen ben. Ook in huize castratenkoor echt niet alle dagen feest. Ik heb dan het "geluk" dat ik door eigen ziekte afgekeurd ben en overdag veel thuis. Anders had ik nooit en te nimmer Bolle en maks een thuis kunnen geven.
Ik was eerst altijd thuis doordat ik afgekeurd was en anders mijn partner. Nu ben ik alleen en 40 uur van huis, daardoor is er voor de katten ook veel veranderd...
Zo bijzonder dat Bolle en Maks nu bij jou zijn, maar ook erg spannend lijkt me, sowieso met zo'n grote groep, kan me voorstellen dat het niet altijd feest is.

@ Lieselotje, dankje!

Ik ben inmiddels thuis met Moos. Hij loopt dronken rond met gezalfde ogen, een kippenverbandje om z'n poot en is inmiddels kaal op poten, bij de hals en z'n buik (echo,bloed, infuus in een paar weken)
24 uur niks gegeten, nu mag hij komende 4 uur nog niks. Twee keer lange autorit en een endoscopie onder narcose. Arm beestje.

Ben blij dat ik het heb gedaan toch. Zoveel braken bij een kat heeft altijd een lichamelijke oorzaak en stress is niet aannemelijk vertelde de internist. Mijn eigen da had blijkbaar met bloedonderzoek niet de schildklier laten bepalen :eeh: dus dat wordt ook nog gedaan. Slokdarm zag er goed uit, maag in principe ook. Wel wat kleine zweertjes. Er zijn biopten uit maag en darm (? volgens mij, heb zoveel info gekregen, weet het niet meer precies, ik krijg nog een verslag) genomen.
Volgende week vrijdag uitslag. Het zou voedselallergie kunnen zien, of de schildklier of een darmprobleem.
Voor nu alleen maar hypo-allergeen voer, Cerenia verdubbelt en voor 8 dagen en in de tussentijd contact met MCD als er iets ipv mijn eigen DA. Ik vond de internist en assistente erg prettig en ik heb mee kunnen kijken en ze hebben alles steeds uitgelegd.

Ik heb Moos vandaag in de woonkamer en Dex even in de rest van het huis, die liep al met een dikke staart over de grond te sluipen toen hij Moos zag, weer zo'n rare geur bij dat ventje en nou wankelt ie ook nog als een dronkenlap!
*Dexter & *Mosa
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Mooi dat het achter de rug is. Wie weet komt er een oplossing uit. Hopelijk voelt Moos zich snel weer wat beter.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, laten we hopen dat er iets uitkomt waar Moos mee geholpen kan worden om zich weer beter te voelen. Beterschap en knuffel voor het arme mannetje!
Groetjes,
Erik
Lieselotje
Panter
Panter

Ach gossie wat een rotdag voor hem en ook voor jou, spannend ook wat er uit gaat komen. Vreemd dat ze nooit schildklier hebben geprikt zeker omdat ie ook was afgevallen en veel heeft overgegeven. Duurt wel weer lang dat wachten tot volgende week vrijdag.
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Dank allen. Moos wilde thuis meteen van alles doen en springen, maar hij was veel te wankel. Uiteindelijk tot 16.00 uur in m'n armen geslapen en toen eerst half cerenia gegeven, uur erna zn eten. 's Avonds was hij weer helemaal het mannetje, maar heb hem vannacht toch bij mij in de slaapkamer gehouden, vooral ook vanwege Dex die hem maar 1 keer gezien had tussen spleetje deur en gelijk begon te blazen.

Nou om 4 uur was monsieur het beu en heb ik Moos eruit gezet en Dex bij mij erin, in het kader van gelijke aandacht en geurtjes uitwisselen, elkaars kamer verkennen etc.

Vandaag heb ik ze los gelaten en het gaat wel okay. Er wordt soms geblazen, beetje getikt, maar ook gesnuffeld en af en toe een lik, maar dat is eigenlijk nog te spannend. Ik heb me ziek moeten melden op werk vanwege de gebroken nachten en alle stress die er ineens uit kwam en ben nu dus 3 dagen met ze om het proces te begeleiden. Brokjesspel gespeeld, weer wat kartonnen dozen met dekentjes verspreid door het huis en ook hun reismandjes staan er; daar gaan ze gaan graag inzitten :eshifty:

Ik merkte wel dat Moos weer meer van zich af gaat bijten ipv ontwijken,misschien voelt ie zich toch weer wat aangesterkt sinds hij eten binnenhoudt. Dex is meer van slag van het kliniekbezoek van Moos dan Moos zelf :roll:
*Dexter & *Mosa
Lieselotje
Panter
Panter

Sterkte en hopelijk kunnen dex en moos en jij wat stress van je afscudden.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Lovecat ik kan me voorstellen dat alles je nu opbreekt. Verstandig eraan toe te geven en je ziek te melden. Ik hoop dat je je na het weekend weer wat beter voelt. En dat het tussen de harige vriendjes ook weer stabiel gaat.
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Ik heb heerlijk geslapen en gisteren was het rustig tussen de twee.

Vandaag is het weer niks. Dex rent op Moos af en begint te blazen. Dex zit op het aanrecht, Moos komt de keuken binnen en hij gaat weer blazen.
Dex kijkt hem overal na en begint weer zo'n geluid te maken, ik noem het jengelen, de voorbode van een grom/blaas) Zat net foto's van jaren geleden te kijken waar ze beste maatjes waren, maar ook foto's van een paar weken en maanden geleden waar ze nog wel tegen elkaar aan liggen en er nog geen gegrom of geblaas was.

Ik vond de laatste maanden wel altijd plukje haar als ik thuis kwam, maar dacht altijd dat het door stoeien kwam en ik de haren nu beter zag omdat ik nu laminaat ipv tapijt heb, maar denk dat het toch van aanvaringen is geweest als ik er niet was.

Vraag me echt af wat er gebeurd is. En begin steeds meer de moed te verliezen dat het weer goed komt. Soms lijkt het wat beter te gaan, maar soms ook juist weer slechter, zoals vandaag.
De aanpassingen in huis zijn er nu 3 weken geloof ik. Ik herinner me van Jackson Galaxy dat hij altijd zegt dat de eerste tekenen van verbetering na 2 weken komen, en dat je na 4 weken een tussenbalans kan opmaken.

Edit; net lagen ze beiden in de woonkamer te chillen ieder op hun eigen plekje. Ik sta op om naar de wc te gaan en hup beiden rechtop. Dex loopt al naar me toe en hoort dan de sprong van Moos achter zich; en gelijk dikke staart en klaar om te blazen, ik leidde hem af waardoor hij het niet deed, maar Dex schrikt echt van elk onverwachts geluid/beweging. Zylkene lijkt echt niks te doen bij hem. Zit eraan te denken destress te gaan proberen.
*Dexter & *Mosa
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Zou het een optie zijn een gedrags deskundige in te schakelen? Klinkt als een zeer lastige situatie.
Destress heb ik hier goeie ervaringen mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Daar heb ik al contact mee gehad en die zei dat het mogelijk door Mosa kwam die ziek is en even af te wachten wat er ui het onderzoek komt.

Om eerlijk te zijn kan ik me ook geen therapeute meer veroorloven nu, enorme kosten gemaakt. Bezoek aan MCD kostte me 600 euro.

Dex is vandaag echt heel humeurig. Continu weer grommen en blokkeren. Ik weet gewoon niet wat ik het beste kan doen
*Dexter & *Mosa
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Wat is er allemaal bij Dex onderzocht? Want als bij Moos de schildklier niet was meegenomen in het eerste onderzoek, was dat bij Dex dan wel gedaan? Weet je of Dex echt helemaal in orde is?

Alternatief is dan dus een complete intensieve her-introductie te doen.
Je bent bekend met Jackson Galaxy (en zijn afleveringen) dus je weet dat dat erg lang kan duren en redelijk secuur moet gebeuren. Ik weet niet of en hoelang je daar al mee bezig bent.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie