Katten laten wennen aan ons huis

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Haha handdoeken zijn hier ook nooit veilig, Sky hangt meestal te 'hangen' in een handdoek in de keuken. Je probeert het allemaal af te leren maar als je dan even niet oplet.
Goed dat je volhoud met de slaapkamer! Dat gaat vast allemaal goed komen :)

Skywalker zat pas achter een vlieg aan maar die zat dus buiten en hij binnen. Hij neemt een sprint en rent heel maar dan ook echt heeeeel hard tegen het raam aan. Ik denk dat hij wel een paar minuten duizelig is geweest. Als er een vlieg binnen zit dan rennen ze er inderdaad ook achteraan, vangen lukt alleen vrijwel nooit. Ik heb Luke pas vogels laten zien op de tv, ging hij helemaal in op. Misschien vinden ze dat bij jou ook wel leuk, je hebt speciale filmpjes voor katten met vogels of vissen in de hoofdrol.

Lekker blijven genieten van je schatjes! :) :cathappy:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat het zo goed gaat :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Het gaat steeds beter! Ze gaan nu sinds maandag 2x per dag naar buiten en vinden het heerlijk. Wel onder toezicht van mij, maar het gaat goed. Chloë sprong na een dag al over de schutting :lol: Ze eten voornamelijk gras en bepalen met de poes van de buren wie de baas is :admin_power:
Nog wel een vraagje, soms krijgen ze wat nat voer. Chelsea geeft altijd over, en die eet echt niet snel. Chloë geeft nooit over, die schrokt het weg. Kan het zijn dat Chelsea allergisch is voor iets? Hebben huismerk Jumbo gekregen en Gourmet, maar dat maakt niet uit. In het asiel wisten ze nergens vanaf.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door ErikPhilippus »

Roses85 schreef:Nog wel een vraagje, soms krijgen ze wat nat voer. Chelsea geeft altijd over, en die eet echt niet snel. Chloë geeft nooit over, die schrokt het weg. Kan het zijn dat Chelsea allergisch is voor iets? Hebben huismerk Jumbo gekregen en Gourmet, maar dat maakt niet uit. In het asiel wisten ze nergens vanaf.
Om te beginnen zou ik ze natvoer van betere kwaliteit dan supermarkt-voer voorzetten ;-)
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Welk merk raad je aan?
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Hier geeft Luke ook regelmatig over na natvoer. Ik denk dat je ook naar de hoeveelheid moet kijken. Ik geef hier het natvoer verdeeld over meerdere keren per dag, het valt anders gewoon te zwaar op de maag. Hoeveel natvoer geef je ze nu?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Ze doen samen met een blikje, dus ongeveer 40 gram per kat. Ze krijgen het alleen in het weekend, is echt een extraatje. Dus 2 blikjes per week.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Rik »

Als Chelsea niet te snel eet en toch overgeeft lijkt het mij inderdaad dat ze ergens gevoelig voor is. Hier krijgen ze allebei 3x per dag 50 gram p/keer en het komt er nooit uit (en ze schrokken allebei behoorlijk). Behalve bepaald soort kvv kan Yuna niet tegen (lammix en vette vis). Ze eet dat dan ook met tegenzin en kotst het een paar minuten later weer uit.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Ik zou dat blikje verdelen over twee keer dus bijvoorbeeld in de ochtend beide 20 gram en dan in de avond nog 20 gram. Dan valt het minder zwaar, natvoer is natuurlijk qua substantie heel anders dan droogvoer. Omdat je het alleen in het weekend geeft denk ik dat de maagjes niet goed kunnen wennen aan het natvoer, meerdere kleine porties kunnen dan de oplossing zijn. Wij geven ook 2x in de week natvoer en dan doen we het ook zo ;). En inderdaad een goed merk, bijvoorbeeld: Renske (graanvrij, via zooplus), of Almo Nature. Geen wiskas of Felix, hier zit veel zout in en weinig vlees.

Ik wil nog even afsluiten met te zeggen dat ze het erg goed hebben bij jullie! Zo te lezen voelen ze zich echt al thuis :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Aan de andere kant zijn ze net zo blij met een plakje ham of kipfilet, en dat geef ik heel af en toe. Dat blijft altijd binnen. Ze doen het verder enorm goed moet ik zeggen. Vanmorgen alleen naar buiten geweest. Het is nu bijna 11 uur en ze liggen moe maar voldaan op het kleed. Ze zijn vanaf 8 uur constant in en uit gelopen. Ben heel blij dat ze ook zonder mij hun huis weten te vinden!
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door castratenkoor »

Een hele plak ham zou ik ze niet geven, veel te zout. En kipfilet ook alleen puur, zonder kruiden of zout. Een keer per week ieder een klein stukje ham is natuurlijk niet zo erg.

Qua hoeveelheid en merk natvoer sluit ik me aan bij de anderen. Blikje van 85 gram verdelen over twee maaltijden, dus ieder 20 gram per keer. Halve blikje wel koel bewaren in plastic bakje met deksel. En dan van een goed merk.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 26 aug 2017 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Je bedoelt ham en kipfilet als in vleeswaren? Ik zou dit zelf persoonlijk niet geven, is meestal geconserveerd met zout of andere conserveringsmiddelen. Stukje kipfilet koken vinden ze meestal ook heel lekker.

Misschien komt het omdat je natvoer met gelei of mousse geeft. Ik geef eigenlijk altijd natvoer van 100% vlees, het vocht wat er dan bij zit is meestal vocht wat uit het vlees komt.

Fijn dat ze hun plekje gevonden hebben! :) ze vinden het buiten vast heel fijn, vooral nu het weer zo heerlijk is!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Nee, ze krijgen geen heel plak ham. Gewoon een klein stukje. Kipfilet ook hoor, hele plakken geef ik niet. En alleen normale kipfilet. Gerookte kip vinden ze ook lekker en ook hier weer kleine stukjes. Wil volgende week eens kijken op de markt naar vis of kip. Denk dat ze dat wel lekker vinden.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Ik kook wel eens witvis voor ze, koolvis bijvoorbeeld. Niet alle katten zijn hier gek op maar de mijne doen er een moord voor :lol:
Gewoon koken tot het uit elkaar begint te vallen, af laten koelen en met wat kookvocht aan ze geven :) in princiepen kan je kipfilet ook rauw geven maar dat heb ik zelf nog niet gedaan ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Rik »

Ik dacht dat katten geen ham (=varkensvlees) mochten hebben. Nu zal een klein stukje misschien geen kwaad kunnen (en het is niet rauw)... maar toch.
In varkensvlees (vooral rauw varkensvlees is heel gevaarlijk) kan het virus van Aujeszki zitten. Dit virus is zeer gevaarlijk voor een kat. Als de kat eenmaal besmet is, dan is het altijd dodelijk. Het duurt maximaal 3 dagen.... De symptomen lijken op die van rabiës. De symptomen zijn: schuimbekken, veel miauwen, karakterverandering, zenuwsymptomen enz. Er zijn geen medicijnen voor, dus: voorkom deze ziekte door je kat geen varkensvlees te geven!!! 
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie