Katten laten wennen aan ons huis

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Doen ze bij ons ook. Gewoon volhouden! Het is bij ons al veeeel minder dan op het begin. Het kost veel tijd en een lange adem maar het komt echt wel!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Laten we het hopen. Ze mag verder overal komen, behalve buiten. Ik heb een eigen kamer beneden met 2 mooie dozen op t bed en een heerlijke stoel waar ze graag in ligt. Ze komt niks tekort maar af en toe zit ik met de handen in m'n haar. Met Chloë hebben we totaal geen problemen.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Roses85 schreef:Laten we het hopen. Ze mag verder overal komen, behalve buiten. Ik heb een eigen kamer beneden met 2 mooie dozen op t bed en een heerlijke stoel waar ze graag in ligt. Ze komt niks tekort maar af en toe zit ik met de handen in m'n haar. Met Chloë hebben we totaal geen problemen.
Hier mogen ze overal komen behalve de slaapkamer en als wij weggaan dan zitten ze in de woonkamer. Als ze me in de morgen horen krassen ze altijd de hele woonkamer deur kaal en miauwen tot dat ik beneden kom. Langzaamaan merk ik dat het minder word alleen het kost wel heel veel tijd! Het enige wat ik weet is dat als je nu toegeeft je ze nooit meer de slaapkamer uit krijgt, je zal dus echt moeten volhouden.

Ik heb mijn handen vol aan Skywalker. Die miauwt de hele dag. Hij probeert me gewoon uit. Geef ik één keer toe dan weet hij dat het werkt ;)

Meer tips kan ik je eigenlijk niet geven. Het is lastig maar uiteindelijk ben jij de baas ;)




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Het is een fase, het is een fase, het is een fase... net de hele tijd het mauwen genegeerd, nu ligt ze in haar stoel. Ik ga even wat eten en dan een stukje lopen, moet echt wel even naar buiten af en toe. Ben wel blij dat het herkenbaar is, ik dacht al dat ik verkozen zou worden tot meest vreselijke baasje. Jullie willen niet weten hoeveel ik hier leer, ben blij dat ik dit forum heb gevonden. Het enige jammere vind ik dat ze nog niet naar buiten mogen want de behoefte daaraan is gewoon heel groot. Maar goed, ze zijn er maandag pas 2 weken. Geef het tijd Roos...
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Roses85 schreef:Het is een fase, het is een fase, het is een fase... net de hele tijd het mauwen genegeerd, nu ligt ze in haar stoel. Ik ga even wat eten en dan een stukje lopen, moet echt wel even naar buiten af en toe. Ben wel blij dat het herkenbaar is, ik dacht al dat ik verkozen zou worden tot meest vreselijke baasje. Jullie willen niet weten hoeveel ik hier leer, ben blij dat ik dit forum heb gevonden. Het enige jammere vind ik dat ze nog niet naar buiten mogen want de behoefte daaraan is gewoon heel groot. Maar goed, ze zijn er maandag pas 2 weken. Geef het tijd Roos...
Je bent echt niet de enige! Luke en Sky zijn hier nu bijna 8 weken dus ik wil je niet ontmoedigen maar het kost tijd, al kan dat ook aan het karakter van m'n katten liggen. Gewoon helemaal geen aandacht geven als ze zo miauwt. Negatieve aandacht is ook aandacht ;) Ik ben ook heel blij met het forum, we leren veel van elkaar :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door castratenkoor »

Is inderdaad een kwestie van consequent zijn. Als jij ze niet in de slaapkamer wilt dan laat je ze daar helemaal niet in. Ook niet eventjes. De regels van je huis krijgen ze snel genoeg door.

Het beste is als je uit de slaapkamer komt, niet gelijk eten geven of knuffelen. Want dan beloon je het foute gedrag. Eten moet niet gekoppeld worden met jij die de slaapkamer uit komt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Pfff...Ze zijn weer lekker bezig. Om de haverklap ruzie, en ik weet dat ik het op z'n beloop moet laten. Maar lastig is het wel. Chelsea komt de hele tijd kopjes geven en wil heel veel geknuffeld worden, zo ken ik haar helemaal niet. Vanmorgen heeft ze overgegeven, haarbal.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Uiteindelijk hebben we ze maar uit elkaar gehaald, voor vannacht in ieder geval. Chloë verstopt zich zodra ze Chelsea ziet en durfe niet te eten of te drinken. Toen ik haar eten kwam geven(brokjes in saus)was het echt zo op. Chelsea baalt dat ze niet de woonkamer uit mag, maar of ze Chloë mist?
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Roses85 schreef:Uiteindelijk hebben we ze maar uit elkaar gehaald, voor vannacht in ieder geval. Chloë verstopt zich zodra ze Chelsea ziet en durfe niet te eten of te drinken. Toen ik haar eten kwam geven(brokjes in saus)was het echt zo op. Chelsea baalt dat ze niet de woonkamer uit mag, maar of ze Chloë mist?
Het zijn zusje toch? Ik heb twee broertjes en die vechten ook vrij heftig, Luke ligt dan heel zielig te piepen. Ik weet eigenlijk niet of uit elkaar halen de oplossing is. Als ze te lang uit elkaar zijn gaat het misschien juist mis. Word aandacht netjes verdeeld tussen beide? Sky is bij ons bijvoorbeeld best jaloers en kan Luke (spelenderwijs) aanvallen omdat Luke aandacht kreeg en Sky niet.

Ik zou ze persoonlijk gewoon bij elkaar laten, voordat ze bij je kwamen waren ze ook samen toch? Geef Chelsea iets om mee te spelen zodat Chloë even rustig de boel kan verkennen zonder aangevallen te worden.

Alles is nieuw, het kan best dat Chelsea daardoor niet helemaal haarzelf is. Het heeft waarschijnlijk gewoon wat tijd nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Chelsea is juist degene die aandacht wil, maar we verdelen het eerlijk. Met Chloë spelen we veel, vindt ze prachtig. Het valt me op dat ze nu helemaal tot rust komt, en Chelsea lijkt haar niet te missen. Chloë zat echt te trillen als een rietje, daarom hebben we dit nu besloten.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Rik »

Het feit dat Chloë zich verstopt en bang is vind ik wel zorgelijk. Kun je een beetje achterhalen wanneer Chelsea zo dominant wordt? (ik neem aan dat het geïnitieerd wordt door Chelsea)

Misschien is bach rescue of feliway een optie. Of heb je dat al?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Chelsea wordt dominant als Chloë komt eten of drinken. Of op de krabpaal zit. Ze hebben allebei eigen eet en drinkbakjes, maar welke Chloë ook kiest, ze krijgt echt een mep van Chelsea. Op de krabpaal? Chelsea mept. Naast me op de bank? Zelfde verhaal. Bach of Feliway hebben we nog niet, zal eens even kijken.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Roses85 schreef:Chelsea wordt dominant als Chloë komt eten of drinken. Of op de krabpaal zit. Ze hebben allebei eigen eet en drinkbakjes, maar welke Chloë ook kiest, ze krijgt echt een mep van Chelsea. Op de krabpaal? Chelsea mept. Naast me op de bank? Zelfde verhaal. Bach of Feliway hebben we nog niet, zal eens even kijken.
Over feliway hoor ik ook hele positieve verhalen, is echt het proberen waard!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Met mijn katten gaat het steeds beter. Alweer 4 weken hier, maar nog steeds wennen. De slaapkamer is écht verboden terrein, hoe hard je ook miauwt of hoe zielig je ook kan kijken :lol:
De keuken is leuk, en tegenwoordig ook zeer netjes opgeruimd. Handdoeken zijn niet om je handen af te drogen, maar om mee te spelen. Elastiekjes doe je niet in je haar. Boodschappenlijstjes zijn prachtig, helemaal als Rose er een prop van maakt en hem de kamer in gooit. En het allerleukste speelgoed? Vliegen! Kunnen ze uren achteraan rennen en als ze er dan een te pakken hebben wordt ie voor je gezicht opgegeten. Ik geniet echt volop!
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het zo goed gaat!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie