Advies nodig.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Advies nodig.

Bericht door Ilone »

Wat een mooie mannekes :verliefd:
Zo te lezen hebben ze straks zeeën van ruimte, heerlijk!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
broetjes2015

Re: Advies nodig.

Bericht door broetjes2015 »

Ja ruimte hebben ze nu meer dan genoeg Ilone. Ons huis heeft een gigantische zolder waar ze mogen komen, op de 1ste etage mogen ze op de slaapkamer van ons, de badkamer en natuurlijk de overloop komen, op de overloop staat ook een XL-kattenbak en beneden mogen ze natuurlijk gewoon overal komen en hebben ze een normale kattenbak staan.

Ik merk dat ze het ook heerlijk vinden dat ze zo'n ruimte hebben, ik vind dat toch beter aangezien het binnenkatten blijven, ze moeten wel ruimte hebben om te kunnen rakken.
Ik maak ook elke dag een soort van verrassing, de ene keer gooi ik een balletje, de andere keer een muisje en soms gewoon een propje zilverpapier of gewoon papier. Dat vinden ze geweldig en daar spelen ze dan ook echt uren mee haha.
Als ik het weer tegen kom dan raap ik het op, leg ik het weg en dan kan ik ze elke dag ergens mee verrassen zodat ze een beetje het jagersinstinct kunnen uiten.

Ze zijn ook totaal niet bang aangelegd, dat heb ik zondag wel gemerkt met al dat bezoek, er waren toch zo'n 20 man hier in de woonkamer en ze kwamen gewoon kijken en tussendoor lopen.
Zazou heeft zelfs in een stuk taart gebeten, ik zag het hem doen en schoot gewoon in de lach, kon hem er echt niet voor straffen, had degene van de taart maar beter moeten opletten.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Advies nodig.

Bericht door castratenkoor »

Wat een heerlijk verslag van je katten. Goed idee van de dagelijkse verrassingen, speelgoed hoeft niet duur te zijn. Ook met de koker van een wc-rol zijn ze hier uren zoet. Of een levende worm of nachtvlinder, die ze meenemen uit de buitenren, heerlijk uitsmeren over de vloer, maar een lol. Ach dweiltje erover en klaar.

En takjes daar spelen ze ook graag mee, die slepen ze zelf het huis in. Maar jij kun natuurlijk ook van buiten af en toe een takje meenemen. Als ze er mee klaar zijn, dan veeg je met stoffer en blik zo de boel bij elkaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies nodig.

Bericht door nellebel »

veertjes van de vogel buiten, vinden ze geweldig hier. ik verzamel ze, leg ze 1 nachtje in de vriezer en daarna worden ze hier bijna opgevreten. guusje neemt ze mee in de bek op tafel en laat ze dan zelf naar beneden waaieren en rent er dan weer achteraan
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Advies nodig.

Bericht door castratenkoor »

Ja dat doe ik ook met veren, eerst een nacht in de vriezer voor ik ze geef.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Advies nodig.

Bericht door Ilone »

Heerlijk hoor. Bij mij hebben ze dan geen zolder tot hun beschikking, maar ik woon in een maisonnette dus een bovenverdieping is er gelukkig wel. Aangezien 2 van de 3 slaapkamers hier vloerbedekking en/of behang bevatten mogen ze daar niet komen ;-) dus die deuren blijven dicht. Maar verder hebben ze de overloop (met een krabpaal en een krabton, en glasvezelbehang....*zucht* :lol: ), mijn slaapkamer (daar staat ook een krabpaal tot plafond) en de badkamer waar ze ook graag vertoeven. En uiteraard de hele beneden verdieping ;-) Geweldig dat gesjees, vooral nu met die 2 Monsters van 6 maanden hihi.
Geniet er maar lekker van!


Ff over de veren he..., ik ben eigenlijk altijd een beetje angstig dat ze ze opeten...Kan het geen kwaad? Ik heb bijvoorbeeld die verenstokjes opgeborgen omdat Muis ze al grommend he-le-maal uit elkaar pluist...onder de bank....waar ik niet bij kan :-P Ik weet dat lintjes en wol enzo gevaarlijk kunnen zijn maar is dat met veertjes ook zo?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
broetjes2015

Re: Advies nodig.

Bericht door broetjes2015 »

Oh dan moet ik dat ook eens proberen met die veren, lijkt me erg leuk voor ze!
Ik moet zeggen dat ik met volle teugen geniet van de 2 deugnietjes, zeker nu ze alle ruimte hebben.
Ze gaan lekker hun eigen weg maar vooral Zazou klimt soms op mijn schoot en gaat lekker slapen.
Flynn is meer op zichzelf en komt af en toe kopjes geven, ook prima, elke kat is anders.

Ik heb allerlei speelgoed voor ze gekocht maar de simpele dingen zoals een propje papier vinden ze vaak nog leuker haha.

@Ilone, boven op de eerste etage zijn ook 2 kamers waar ze niet mogen komen want we hebben 3 slaapkamers. Sowieso de kamer van ons zoontje niet, dat vind ik gewoon niet prettig en dan hebben we een andere hele kleine slaapkamer, dat is voorraadkamer en zo geworden, staan al onze schoenen, kasten met ons beddengoed en de voorraad luiers enz. Daar staat ook de luieremmer dus het raam staat vaker op kiepstand, daar wil ik dus ook niet dat ze komen.
Verder hebben ze ruimte genoeg nu haha.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Advies nodig.

Bericht door Sifra »

Ilone schreef: Ff over de veren he..., ik ben eigenlijk altijd een beetje angstig dat ze ze opeten...Kan het geen kwaad? Ik heb bijvoorbeeld die verenstokjes opgeborgen omdat Muis ze al grommend he-le-maal uit elkaar pluist...onder de bank....waar ik niet bij kan :-P Ik weet dat lintjes en wol enzo gevaarlijk kunnen zijn maar is dat met veertjes ook zo?
Ik denk niet dat het kwaad kan. Rûzer heeft heel wat Turkse tortels met veren en al naar binnen gewerkt, zonder er last van te hebben.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Advies nodig.

Bericht door Ilone »

Oh oke hihi. Dan weet ik dat ik weer wat vaker met de veren kan spelen, want hij is er écht helemaal wild op ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Advies nodig.

Bericht door castratenkoor »

Ik zou daar toch voorzichtig mee zijn. Je weet nooit in hoeverre die veren zijn "bewerkt", er wordt sowieso ook lijm (en misschien verf?) bij gebruikt. Is toch wat anders dan een vers gevangen vogel, dat is puur natuur.
Persoonlijk berg ik verenstokjes wel altijd op in een la als we klaar zijn met samen spelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Advies nodig.

Bericht door Dinky »

Dinky is ook gek op de verenstok. Ik laat haar er op jagen en wanneer ze hem heeft mag ze er even van genieten en daarna wordt hij weer opgeborgen. Ik laat de stok dan ook niet los dus ze kan er niet mee vandoor gaan ;-)

Wat hier ook een groot succes blijft is een 'simpele' pingpongbal. Doordat hij licht is beweegt hij makkelijker dan 'gewone' speelballetjes en doordat hij glad is wil hij ook nog wel eens 'ontsnappen'.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
broetjes2015

Re: Advies nodig.

Bericht door broetjes2015 »

Zo'n verenstok heb ik ook, heb er zelfs een stuk of 3 haha. Daar speel ik ook regelmatig mee, Zazou is er een beetje bang voor en Flynn vindt hem geweldig, na het spelen berg ik hem ook op en eentje heb ik vastgemaakt aan de krabpaal zodat Flynn ook zelf ermee kan spelen soms.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Advies nodig.

Bericht door Ilone »

Vroeger....voordat Muis en Muffin er waren... ;-) kon ik ook zorgeloos met de verenstokjes spelen, en kon ik ze ook weer afpakken als ik vond dat het genoeg was. Maar, sinds de komst van Muis hahaha...Muis laat het stokje niet meer los...Hadden de laatste keer 2 man nodig om dat ding uit zijn bek te krijgen! Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling ;-)
Goed, toch maar weer opbergen dus... hahaha.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies nodig.

Bericht door nellebel »

Veren stokjes zijn bij ons alleen interessant als vrouwtje er mee wiebelt. Anders word er niet naar omgekeken. Maar echte veren. ....zonder stokje. ...wild op
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lique - Moos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2015 11:04

Re: Advies nodig.

Bericht door Lique - Moos »

Wat een leuke katertjes, heerlijk zo op die krabpaal 8-)
Plaats reactie