Advies nodig.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
broetjes2015

Re: Advies nodig.

Bericht door broetjes2015 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo kan het ook haha.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ahhhh daar zijn de lieverds. Leuk ze te zien. Ze liggen er heerlijk relaxed bij.

Een foto-album kun je aanvragen bij Admin. Je kunt dan ook zelf een naam opgeven hoe je album moet heten. Je hebt 35 berichten dus dat is meer dan voldoende om een album te kunnen krijgen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
broetjes2015

Ja relaxen kunnen ze net zo goed als ravotten haha.

Heb net de dierenarts eens gebeld om te informeren naar het castreren, dat willen we volgend jaar doen als ze 10 of 11 maanden oud zijn, gewoon beiden tegelijk en waarschijnlijk ook beiden chippen voor de zekerheid. Daar twijfelen we nog een beetje over maar castreren wil ik perse voordat ze 1 jaar oud zijn, is gewoon gezonder.
Alle 2 samen castreren kost 110 Euro dus dat vind ik nog wel meevallen en beiden tegelijk laten chippen kost dan extra 50 Euro.
Ik ben natuurlijk de laatste jaren de kosten van een (zieke) hond gewend dus dan vind ik deze kosten wel meevallen haha.

Ik zal eens vragen voor een foto-album. Ben nog niet zo bekend hier haha.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Castreren zou ik veel eerder doen, liever met 6-7 maanden. Als je wacht tot 10-11 maanden loop je het risico op sproeien, dominantie onderling (dan meppen ze elkaar de tent uit) enz. enz. En "fout" gedrag is vaak heel moeilijk weer af te leren. Dat kun je echt beter voor zijn.

Is ook veel minder ingrijpend voor de katten zelf als je niet wacht tot de hormonen door hun lijf gieren.

Ik heb 1 keer de fout gemaakt te wachten omdat de desbetreffende kat al zoveel had meegemaakt en al meerdere keren was geopereerd. Hij was 8 maanden toen hij voor mijn ogen op het wabndmeubel ston en een enorme straal tegen het plafond piste.

Geloof me......dat is niet wat je wilt. Hij is toen de volgende dag gauw gecastreerd.

Chippen zou ik je absoluut wel aanraden.
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

broetjes2015 schreef:Ik zal eens vragen voor een foto-album. Ben nog niet zo bekend hier haha.
Alle foto-albums kun je hier vinden: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewforum.php?f=5

Het aanvragen gaat heel makkelijk.
Gewoon op dit topic een berichtje plaatsen: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=3647
In je berichtje geef je aan welke "titel" je foto-album moet krijgen.
Je ziet vanzelf hoe dat kan als je even naar de andere berichtjes kijkt.

Belangrijk:
Je moet, volgens mij, echter wel lid zijn van de "Vaste Gebruikersgroep". (of is dat niet voor je eigen album?)
Dat kun je aanvragen in je gebruikerspaneel: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/ucp.php?i=167
(Als de "Vaste gebruikers" nog niet bij "Lidmaatschappen" staat dan moet je hem even aanvinken en "Bevestigen" drukken. De Admin zal je dan opnemen in de "Vaste gebruikers"-groep waarna je toegang hebt tot de foto-albums.

Overigens zou ik ook wel kiezen voor castratie bij 6-7 maanden. Er lijkt mij eigenlijk geen reden te zijn om hiermee te wachten tot 10-11 maanden. En zeker bij katten is het geen zware operatie. En chippen... tsja... dat zouden ze, net als bij honden, tegenwoordig gewoon verplicht moeten maken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
broetjes2015

Mij werd dus juist geadviseerd om te wachten totdat ze een maand of 10-11 waren omdat dat veel minder ingrijpender zou zijn, maar wel het liefste laten castreren voordat ze 1 jaar zijn ivm de hormonen. Als ik ze met 6-7 maanden zou laten castreren dan zouden ze niet meer groeien en klein blijven volgens de dierenarts.

Nu twijfel ik een beetje, moet wel zeggen dat ik jaren geleden ook meerdere katten heb gehad en ze altijd rond de 10 maanden heb laten castreren, nog nooit heeft er eentje gesproeid in huis en hoop dat ook nooit mee te maken, bah!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Dat is een dierenarts met ouderwetse en achterhaalde ideeën zeg......de mijne zijn allemaal met 6 maanden gecastreerd, eentje met 7 maanden omdat zijn ballen nog niet waren ingedaald met 6 maanden. De jongste zelfs met 3 maanden, dat doen ze standaard daar in dat asiel in Friesland.

In USA doen ze het zelfs met 8 - 10 weken. Daar gaat niks ongecastreerd de asiels uit.
broetjes2015

Oh echt? Dat wist ik helemaal niet. Ben er zelf een beetje uit, de laatste keer dat ik katten heb moet laten helpen is zeker 10 jaar geleden.
Nou dan moet ik het nog eventjes bekijken. Geholpen worden ze sowieso want dat is veel gezonder.

Chippen is iets wat we waarschijnlijk ook wel gaan doen, je weet het maar nooit, ze kunnen altijd eens ontsnappen en dan is de kans toch iets groter dat ze weer thuis komen.
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Het hangt er inderdaad vanaf of de ballen van je katertje zijn ingedaald.
Wanneer dat het geval is, castreren die handel!

Er zijn dierenartsen die beweren dat vroeg castreren de groeischijven kan aantasten, maar dat is achterhaalt.
Er zijn ook dierenartsen die beweren dat het 'goed' is wanneer je poesje eerst krols word en daarna word gesteriliseerd.
Niets uitputtender voor een poes dan krols zijn, laat het daar dus alsjeblieft niet op aankomen!

Daarbij heb je met 10 maanden het risico dat je katertje je poesje heeft bevrucht..
Wil je niet hebben..
broetjes2015

Ik heb geen poezen Renatevanderveer, het zijn 2 broertjes van elkaar dus dat probleem hebben we gelukkig niet haha.
Of hun ballen al volledig zijn ingedaald weet ik eigenlijk niet maar gecastreerd worden ze zeker en gechipt hoogstwaarschijnlijk ook.

Als ze niet gecastreerd worden dan hebben we dadelijk het probleem dat ze zeker uit huis proberen te glippen als er ergens in de buurt een krolse poes is en dat risico wil ik niet lopen, sowieso zijn er zwerfkatten genoeg.
Er lopen hier namelijk een stuk of 7 vreemde katten rond in de buurt die niemand kent maar we wonen naast een bos en heb soms het idee dat die katten gedumpt zijn, helaas wordt er niks aan gedaan.
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Oeps, dan vergis ik me met iemand anders! Sorry, haha!

Je dierenarts kan met 5 a 6 maanden voelen of de ballen zijn ingedaald.
Ik ben daarop afgegaan voor de castratie van mijn katers.
De ene was met 5 maanden al zover, de andere met 8 maanden.
broetjes2015

Maakt niks Renate haha. Ja dan binnenkort maar eens langs gaan. Eerst ergens een reismandje erbij zien te krijgen want heb er maar eentje en als ze groter zijn kunnen ze echt niet meer samen in 1 mandje haha.

Ze zijn vandaag erg rustig, heb ze al uren niet beneden gezien, net eens boven gekeken, liggen ze samen op ons bed te slapen haha.
Ze gebruiken beide kattenbakken goed vandaag, net waar ze in de buurt zijn, vanochtend beneden de bak en nu boven de bak.

Toch een goede keuze geweest om nu gewoon 2 bakken te hanteren.
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Als jouw da gelijk had dan had ik hier allemaal kleine poesjes rondlopen :lol:
grt Anne, Hobbel 14 Pluto 5 Louie 4 Donna 3 Pino en Pip 1 Yoshe 0 en Lora (hond) 2

rust zacht alle engeltjes
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

broetjes2015 schreef:Toch een goede keuze geweest om nu gewoon 2 bakken te hanteren.
En eigenlijk is de "regel" voor kattenbakken, aantal katten + 1. Niet dat die regel altijd nageleefd wordt (ik heb er ook maar 1). Maar mochten ze wat ouder worden (of nukkig gaan doen dat ze hun "eigen" bak willen) dan zou je op zolder (of op een andere kamer) ook nog een bak kunnen zetten. Maar als ze het voorlopig met 2 bakken goed doen, dan is dan prima.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
broetjes2015

Ja die regel is bij mij bekend Rik, nu doen ze het goed met 2 bakken.
Beneden hebben we een normaal formaat kattenbak en op de eerste etage staat een XL-formaat kattenbak dus ruimte genoeg.

Heb vroeger (meer dan 10 jaar geleden) 16 (binnen)katten gehad en ik had 8 kattenbakken, dat ging prima mits ik ze wel 3 keren per dag leeg deed maken.
Maar die katten hadden maar 2 etage's aangezien ik toen geen zolder had.
Hier hebben we 3 etage's en dus meer ruimte, daarbij komt ook dat het nog kittens zijn, dat is ook wel anders denk ik zo.
Plaats reactie