Advies nodig.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Advies nodig.

Bericht door Anne »

Je bedoelt dat je de deur naar de hal nu ten alle tijden open hebt staan en niet alleen tijdens het dweilen?
Wij hadden in het begin ook hetzelfde probleem, niet met het dweilen maar wel met de deur naar de gang, we hebben er een katteluikje ingemaakt want dat scheelt inderdaad een hoop met stookkosten!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
broetjes2015

Re: Advies nodig.

Bericht door broetjes2015 »

Ik bedoel dat de haldeur nu gewoon altijd open moet blijven staan, met dweilen kan ik die even dicht maken totdat de vloer droog is en dan kunnen ze de woonkamer weer in.
Volgens mij mag je bij een huurwoning geen kattenluik in de deur maken dus dat durf ik nu niet goed.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Advies nodig.

Bericht door Ilone »

Kan wel, maar dan moet je een andere deur aanschaffen en de originele deur in de schuur bewaren ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
broetjes2015

Re: Advies nodig.

Bericht door broetjes2015 »

Dat wordt lastig, dit zijn geen standaard maat deuren maar goed, als we volgend jaar toch niet kunnen kopen willen we wel hier gehuurd blijven zitten, volgens de woningbouwvereniging kan dat ook gewoon. Als we hier misschien nog 20 jaar blijven huren dan toch niet 20 jaar de deur open laten staan dus we kijken wel.
Of we plaatsen gewoon een kattenluik en als we ooit gaan verhuizen dan plaatst de woningbouwvereniging maar een nieuwe deur die we dan betalen, zou het anders ook niet weten.

Heb net op internet zitten zoeken en je mag blijkbaar alles in je huis veranderen maar als het niet ten goede van de woning komt dan moet het in de originele staat terug gebracht worden als je verhuist, dus dat zou betekenen dat we dan een nieuwe deur moeten betalen logischerwijs.

Strakjes maar eens met manlief bespreken, de hele winter de deur open laten staan is ook echt te duur, vindt het nu al behoorlijk trekken en hij staat pas 3 uurtjes open!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Advies nodig.

Bericht door Rik »

Is het niet mogelijk de kittens alleen naar boven te bonjouren als je bezig bent met dweilen, en als het weer droog is ze gewoon weer beneden houden met een dichte deur? (of denk ik dan te simpel)

Mijn woonkamerdeur staat eigenlijk ook altijd op een kier maar nooit echt gemerkt dat het tocht. Maar dat zal wel per huis verschillen. En als ik niet wil dat Bowy op de zolder komt dan zet ik de badkamerdeur open want die sluit dan de trap naar de zolder af (ik heb er alleen een extra triplex plankje naast moeten timmeren zodat het precies pas) :) Hoewel... zij is geen kitten meer, en ik zie kittens nog wel zo kunstelen dat ze daar langs komen :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
broetjes2015

Re: Advies nodig.

Bericht door broetjes2015 »

Nou als ik ze dan moet vangen na het dweilen ben ik uren bezig haha. Ze amuseren zich kostelijk met die trap op en af te sjezen maar goed, we zien wel.

Aangezien het hier dus wel gigantisch tocht nu en we nog met een baby zitten heb ik toch maar een kattenluikje besteld, hopelijk komt die vrijdag binnen zodat mijn man die dan in de deur kan monteren want dit is echt niks die kou zo!
We willen hier toch nog erg lang blijven wonen en hopelijk lukt het ons dit huis te kopen komend jaar.

Op zich is het wel handig want de kattenbak heb ik nu boven geplaatst, hebben we die rommel ook niet meer in de woonkamer.
Hun voer, drinken en krabpalen staan wel nog beneden anders zien we ze niet meer en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Advies nodig.

Bericht door Anne »

Dat is slim bedacht ;-) Eigelijk best wel knap dat ze al zo goed zindelijk zijn :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
broetjes2015

Re: Advies nodig.

Bericht door broetjes2015 »

Nou ja, ze zijn alweer 5 maanden oud dus zou niet goed zijn als ze niet zindelijk zouden zijn haha.

Ze vinden die extra verdiepingen in elk geval reuze interessant, het sjeest de hele tijd trap op en af. Gelukkig is onze baby een goede slaper en slaapt overal doorheen haha.

Ben benieuwd vannacht als we slapen, dan zullen ze er wel bij kruipen op bed want ze kunnen heel aanhankelijk zijn.

Op zich ook wel handig want komende zondag wordt ons zoontje gedoopt, dan is het steeds een in- en uitlopen van mensen en wilde ik de katjes sowieso op onze slaapkamer plaatsen met hun spulletjes zodat ze niet kunnen ontsnappen of gestrest raken, dan zijn ze er ook wel aan gewend aan de slaapkamer en is het niet helemaal nieuw!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Advies nodig.

Bericht door Anne »

Dan heeft het dus zo zijn voordelen :-P
Hier sjeest Hummel dagelijks ook nog de trap en of af, in haar dagelijks speelmomentje
Alvast gefeliciteerd voor a.s. zondag
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies nodig.

Bericht door nellebel »

hier willen ze ook altijd in ruimtes waarvan de deur dicht is. maak je de deur open is het niet meer interessant hihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lique - Moos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2015 11:04

Re: Advies nodig.

Bericht door Lique - Moos »

wij gaan dit weekend ook een kattenluikje in de binnendeur naar de gang plaatsen. Moos wil graag naar boven en wij willen niet in de kou zitten omdat de gangdeur openstaat. En de kattenbak kan dan de gang in (staat nu in de woonkamer). Win-win situatie.
Kattenluikje zojuist besteld bij zooplus. Dus hopelijk morgen of zaterdag binnen dan kan manlief aan het klussen slaan.
broetjes2015

Re: Advies nodig.

Bericht door broetjes2015 »

Ik heb het kattenluikje ook besteld bij Zooplus gisteren rond 18:30 en het wordt vandaag al geleverd! Dus kan mijn man het vanavond nog in de deur plaatsen, heel erg fijn.

Vanochtend toen we wakker werden lagen ze beiden bij ons op bed te slapen haha, ook wel gezellig.

Wel eens benieuwd hoe jullie dit oplossen, nu zitten we in de gang met de voordeur haha.
Ik ben bang dat ze me ontsnappen als ik de deur opendoe en moet toch echt een paar keren per dag de deur openmaken om te gaan wandelen met ons zoontje in de buggy of als de postbode voor de deur staat of gewoon om iemand binnen te laten.
Zazou is echt nergens bang voor en zit gewoon op de trap te kijken als de deur open gaat, ik ben bang dat hij er op een gegeven moment tussenuit piept, Flynn die rent steeds weg dus dat is goed.

Hoe hebben jullie dat opgelost? Dus dat de katten niet via de voordeur kunnen ontsnappen?
Gebruikersavatar
Lique - Moos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2015 11:04

Re: Advies nodig.

Bericht door Lique - Moos »

tja, dat ontsnappen ben ik ook bang voor. Moos mag nog niet naar buiten (komt uit het asiel) maar zit al wel regelmatig voor de achterdeur of staat er op zijn achterpoten tegenaan. Dus dat is ook een uitdaging om binnen te komen als hij ervoor zit.
Nu zeg ik tegen de kinderen, kom maar door de voordeur. Die vlieger gaat na plaatsen van het kattenluikje ook niet meer op :lol:
broetjes2015

Re: Advies nodig.

Bericht door broetjes2015 »

@Lique-Moos, nee precies! Wij gebruikte de achterdeur ook nauwelijks meer en alleen maar de voordeur maar nu kunnen ze dus bij beide deuren komen en ben ik steeds bang dat ze ontsnappen, ik raak er zenuwachtig van.
Vanmiddag komt de pakketdienst met de spullen van Zooplus en ben me nu al druk aan het maken hoe ik dat doe met de deur open, pakket aanpakken en ondertussen kijken of er geen kat tussenuit piept!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Advies nodig.

Bericht door Rik »

Zijn ze al eens per ongeluk naar buiten geweest? Bowy staat hier ook regelmatig bij de deur maar als ze bij de voordeur eruit gaat dan is ze in één keer heeeeeel voorzichtig. Dan kruipt ze als het ware heel voorzichtig. Ik hoef maar iets te roepen en ze sjeest alweer naar binnen. Het kan er dus aan de ene kant van de deur heel interessant uitzien maar als ze eenmaal de kans krijgen hoeft het nog niet te betekenen dat ze gelijk weg zijn. Even schreeuwen en ze schieten misschien gelijk weer naar binnen. (Maar ja... dan is het wel handig om te weten dat ze zo reageren buiten :)) Hoe reageerde ze toen ze voor het eerst de hal in mochten en naar boven gingen? Zo zullen ze in eerste instantie waarschijnlijk buiten ook reageren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie