Omdat ik bij Dinky het vermoeden had dat de blaasgruis was ontstaan door de enorme stress (afgestaan aan het asiel door allergie kind dus vermoedelijk daar al spanning in huis en daarna heel erg angstig weg gedoken in het asiel. In het asiel hebben ze toen de blaasgruis vastgesteld en heb haar dus met gruis uit asiel gehaald) ben ik na een jaar overgestapt van Trovet ASD (wat ik als onderhoudsvoer gaf) op normaal voer. Dit omdat de stressfactoren weg waren en we een heel ander poesje in huis hadden lopen (niet meer uithalen uit onzekerheid, niet meer bang voor alles maar juist ineens een enorme knuffelkont). De dierenartsassistente heeft dat met klem afgeraden maar had niet het idee dat die naar mij luisterde wat betreft de stressfactoren die waren verdwenen.
Omdat die stressfactoren verdwenen waren ben ik overgestapt op normaal voer (op dit moment visan optima met hoog vleesgehalte). Momenteel staat ze alweer ruim een jaar op normaal voer. Enige is dat ik dus een brok kies met hoog vleesgehalte en zonder tarwe