Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door Jantina »

Super goed gedaan Eveline!!!! Dikke pluim voor jou!
En dikke thumps down voor het asiel...tskk!
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

Dankjullie wel!!! :D

Minoes is ook zo bij ons gekomen. We vonden haar in de kitten tijd dus asiel en stichting zaten bomvol, of ze bij ons mocht blijven tot er plek was. Die is ook niet meer weg gegaan, nouja even naar Ms Maaike, maar aangezien het daar niet goed ging met de andere katten is ze maar hier komen wonen.

Als een kat er nou goed uitziet! Maar zoals jullie al zien op de foto's valt dat goed er uitzien, wel erg tegen....Vond het ronduit belachelijk!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door nellebel »

en dan nog volhouden dat je haar buiten had moeten gooien met een halsbandje zodat ze zich ook nog kon ophangen. vraag me af hoe zo'n asiel dat uitlegt aan de eigenaar. ja mevrouw iemand had haar gevonden maar op ons advies is ze buiten gegooid. oh u had wel gechipt en geregistreerd, a sorry maar dat interesseerd ons niets.
dat lieve katje heeft bij de juiste mensen aangebeld voor hulp hahaha
van de week ook oproep voor rood wit katertje bij ons in de buurt, vermist. haar gemaild dat er 4 rood/witte in het asiel zitten. helaas daar zat hij niet bij. kreeg mailtje terug van dat meisje. buren hadden nu toegegeven dat ze de kater hebben gevangen en over de grens uit de auto hebben gegooid. kater gecastreerd kwam zelden buiten en buren hadden er nooit iets van gezegd,m aar ze hadden een hekel aan katten en hadden hem wel eens zien zitten voor het raam. dus toen ze hem buiten zagen meteen opgepakt en meegenomen in de auto. die buren woonden daar niet meer prettig als het mijn buren waren geweest.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door mittenslief »

moet zeggen dat de tip van het bandje echt geen slecht advies is voor sommige katten....de meeste gaan nl.heel de buurt af om te kijken of er wat te snaaien valt, en dan komen veel katten in het asiel terecht die wel een baasje hebben, daarom doen wij alleen chipcontrole en de zieke/zwakke katten worden wel meegenomen en opgenomen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door castratenkoor »

Goed gedaan Eveline - ik ben trots op je! Dat was ik al, maar nu nog meer. Fijn dat door jouw doorzetting het goed afloopt voor het poesje!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door Cari »

Ik opende dit topic en de eerste foto sprong me recht m'n hart in. Alsof mijn Yimper opnieuw gevonden was... :shock:
Ik ben héél blij dat 't verhaal zo'n mooi eind heeft. Chippen, chippen, chippen!!!

Ik word zo langzamerhand wel doodziek van al die instanties die zich zouden moeten inzetten voor dieren (en daar nota bene voor betaald worden) en 't allemaal geen ene moer schijnt te interesseren.
Amivedi lijkt ook heel wat, maar je zou diereigenaren de kost moeten geven die daar nog nooit van gehoord hebben... De communicatie onderling is vaak ook verre van goed.

Maar goed, in dit geval, dankzij de inzet van een échte kattenliefhebster, kwam het toch allemaal nog goed :pdtura:
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door Dinky »

mittenslief schreef:moet zeggen dat de tip van het bandje echt geen slecht advies is voor sommige katten....de meeste gaan nl.heel de buurt af om te kijken of er wat te snaaien valt, en dan komen veel katten in het asiel terecht die wel een baasje hebben, daarom doen wij alleen chipcontrole en de zieke/zwakke katten worden wel meegenomen en opgenomen
Maar jij noemt al een heel essentieel punt dat hier overgeslagen werd door het asiel: het checken op een chip ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

En nog een essentieel punt, dit katje was zeker zwak. Op de foto die de mensen hadden geplaatst op die ene site zag ik een mooie volle, gezonde poes. Dit was een ingevallen, zielig en vies aftreksel daarvan. Als ze niet gechipt was en ik had haar op straat gebonjourd dan had ze het miss nog maar even vol gehouden. Ik ga ze zo even een mooie mail sturen, met mijn visie op dit voorval ;)

Dankjullie wel voor alle veren hihi
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door Ms Maaike »

Wauw! Wat een goed einde heeft dit voorval gekregen! Waardeloze reactie van het asiel; "Ja mevrouw, gooit u dit zwakke schepsel maar weer op straat." Zal best dat er vaak katten zijn die gewoon overal wat snaaien en misschien geen zwerfkat zijn, maar je kan dat toch niet voor alle katten zo doen? Er hoeft maar een geval zoals dit tussen te zitten en je kan als asiel wat mij betreft inpakken. Dat er vrijwilligers bij het asiel werken snapt iedereen, maar de 'tip' die Eveline meekreeg raakt kant nog wal. Weinig tijd hebben betekent toch zeker niet rare tips geven?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

Ik heb ipv een mail net een belletje gepleegd ernaar. Stom toevallig krijg ik die griet aan de lijn van het buiten zetten met bandje. Had het de eerste seconden niet eens door omdat ze haar naam niet zei. Kreeg wel het idee dat ze zich nu een beetje schaamde voor haar antwoord, helemaal toen ik zei dat het katje zo een 15 km van huis had afgelegd....Ze zei eerst nog, oh dan is ze ws onder of in een auto mee gelift en zag ze daarom zo vies uit! Toen ik zei dat ze al vanaf 30 maart vermist was en daarom zo mager en vies was viel ze flink stil. Hopelijk houd ze dit katje goed in haar achterhoofd voor ze weer het advies geeft zo een katje op straat te zetten met bandje om.

De vrouw die ik gister sprak van st zwerfdier was oprecht blij met de afloop.

inderdaad Maaike, ook al heb je het druk en ook ben je vrijwilliger, je moet toch even goed nadenken voor je lukraak een antwoord geeft. Dit kan je de kop kosten als asiel en dat moet je niet willen. Snap dat er best mensen zijn die flink kunnen overdrijven wbt de toestand van een gevonden dier, maar je moet toch elk belletje serieus nemen en ervan uitgaan dat de persoon de waarheid spreekt over de toestand van het dier.

Ik heb besloten er verder geen werk van te maken. Ik heb over het algemeen geen slechte ervaringen met dit asiel en met Minoes hebben ze mij toendertijd ook geholpen kwa adviezen en dat ze haar, toen er plek was, wilde opnemen. Ik ga ervan uit dat dit 1 incident is geweest van een jong persoon die nu hopelijk beter weet. Mocht dit weer gebeuren dan gaat er natuurlijk wel een belletje richting de db.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door BloemTetsu »

Wat een heerlijk goed einde heeft dit verhaal.
:thup:

Lekkere buren hebben die mensen Wendy. Arm beestje :(
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie