Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

Gisteravond laat was er veel commotie in de straat door een dronken vrouw. Mijn vriend stond nog even buiten en ik hoorde hem zachtjes praten dus ging kijken, probeerde hij een klein poesje te lokken. Arme ding is mager en enorm vies! Ik kon haar vrij gemakkelijk pakken en heb haar (uiteraard) mee naar binnen genomen, ze viel aan op het eten! Volgens mij, aan haar bouw te zien, is ze nog verre van een jaar en aan haar vacht te ruiken voor de eerste keer krols geweest, er hangt een katerpies overheen. Arme ding is dus nog gedekt ook. Ik heb haar in een slaapkamer gezet met kattenbak en eten/water. Asiel wil dat ik haar morgen weer buiten zet, ze sturen een halsbandje op waar ik een briefje in kan doen met mijn telnummer.

Dit druist dus compleet tegen me gevoel in, om een mager en vies jong poesje op straat te zetten die ws nog zwanger is ook! Op amivedi staat niks en ook bij het asiel zijn geen meldingen binnen gekomen.

Einde van de middag is me vriend weer thuis en dan gaan we haar laten checken op een chip. Maar wat moet ik nou? Ze moet zsm gecastreerd worden en naast het feit dat ik geen geld heb om maar lukraak andermans dier te castreren hebben wij ook wel genoeg dieren zo.

Wat vinden jullie? Morgen bandje om doen (waar ik al een rothekel aan heb kwa verstikking) en haar op straat gooien, of toch nog maar even wachten en bidden dat de eigenaar opduikt?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door BloemTetsu »

Zit hier met f. dus ff kort. zeker niet op straat gooien. dat gaat niet goed bij geen eigenaar. Wat wel? Geen idee. Bij het asiel brengen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

Ja maar die willen haar dus pas opnemen als na een paar dagen nog geen eigenaar zich heeft gemeld...Denk dat ik dat bandje afwacht en dan over een paar dagen bel dat ze nog steeds in de buurt is en geen eigenaar zich heeft gemeld?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door Dinky »

Lastig, want het bandje is dan natuurlijk een zwerversbandje om de eigenaar de kans te geven haar weer in huis op te nemen...

Gezien je omschrijving (mager + vies) loopt ze vermoedelijk al even buiten. Ik zou bijna overwegen om briefjes in de buurt op te hangen en haar als gevonden aan te melden bij amivedi en haar ondertussen binnen houden en wat verzorgen en als niemand zich meld over paar dagen alsnog naar asiel. Dat lijkt mij een betere manier dan haar weer op straat te zetten met een bandje waarbij het de vraag is of je haar weer terug vind (wie weet waar ze heen zwerft?)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

Ik ben de bat aan het opladen van de camera en dan ga ik foto's maken van haar. Nee ik ben ook niet van plan om haar op straat te zetten, dan doe ik s'nachts geen oog dicht omdat ik me zorgen maak om haar. Het is inderdaad een bandje voor haar eigenaren, mocht ze daar weer terug komen. Ze zit nu veilig in een slaapkamer, wil haar niet loslaten want ze ziet er slecht uit en ik weet niet wat voor ziektes ze tijdens het paren heeft opgelopen, wil niet dat me dieren wat oplopen. Vanacht was ze doodsbang, toen ik vanochtend in de kamer kwam was ze onzeker maar kwam daarna hele verhalen vertellen en wilde graag overal gekroeld worden. Tis een lief ding en zeker van iemand geweest, ze is veel te sociaal om een echte zwerver te zijn.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

Gelukkig er is plek bij st zwerfdier! Zo de ambulance bellen of ze willen controleren op chip, als die er niet is morgen zwerfdier bellen en dan mogen we haar brengen :) Zij wilde absoluut niet dat we haar weer op straat zette met of zonder bandje, ik ben blij!!! :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door Dinky »

Fijn dat er een oplossing is gevonden :D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

Belde net het asiel om door te geven dat ik haar niet buiten zet met bandje, dat de ambu haar vanmiddag komt checken op chip en ze van de week naar st zwerfdier gaat als er uit de chipcontrolle niks komt. Ze vond het duidelijk erg raar dat zwerfdier niet wilde dat ik het beestje met bandje buiten zou zetten....Vond het een rare reactie en ben een beetje teleurgesteld in de reactie ook, je werkt toch in een asiel omdat je het beste met dieren voor hebt? Is het dan echt nodig dat ik een mager, vuil, ws zwanger en jong poesje buiten zet in een gebied waar veel gebouwd word, terwijl er dus plek is waar ze (medische) verzorging kan krijgen? Bah, snap der niks van.

Ben ook heel blij dat er een oplossing is, Mirjam :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door Cari »

Lang leve St. Zwerfdier :eclap: ! Hoe verzín je 't om een poesje in die toestand met een bandje om weer buiten te zetten! Alsof ze naar huis zou lopen :roll: En als ze dat al zou doen, kan je wel nagaan wat voor eigenaren ze heeft. Gelukkig heb je verder gezocht en is er nu een goeie oplossing!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

Dat was ook mijn eerste gedachten. Aangezien ze nergens als vermist gemeld staat, zal het de eigenaren wel niet interesseren dat ze weg is. Als ze nog maar net vermist is, shame on them! Ik zal zo even een foto uploaden, kunnen jullie zien hoe ze eruit ziet.

Ze is zo lief en probeerde me net weer in te palmen, moet weer stevig in me schoenen staan hahaha. Ik ging op mijn zoon zijn bed liggen en daar kwam ze, zachte praatjes, rollen, kroelen en op het laatst durfde ze me zelfs een paar dikke kopstoten tegen me gezicht aan te geven :) niet zo heel fris, gezien haar vacht toestand maar wel erg lief!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

De flits vond ze niet zo leuk, waardoor ze een heel sjago smoeltje trekt.
Afbeelding
Afbeelding

Bezig mij in te palmen ;)
Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig is ze zindelijk maar ze zit flink aan de diaree. Buikje is ook wat hard en opgezet. Jammer genoeg net alle ontworming middelen opgemaakt maar morgen of overmorgen zal ze worden behandeld bij zwerfdier. Hoe oud ze is kom ik niet uit, of ze is heel petit of ze is heel jong.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Cerna

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door Cerna »

Meid, wat heb je toch een groot hart! Geweldig! En ik snap dat het moeilijk wordt om deze vrijdame weer af te staan.

Wanneer ik naar het koppie kijk, lijkt ze me toch al wel een jaar of twee, drie, maar het is lastig beoordelen via een foto.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

Ahhh dankjewel, maar dit kan je toch niet buiten laten staan :) . Je hebt helemaal gelijk met haar leeftijd Annet :) De dierenambu is net geweest en ze is gechipt!!!! Ze is 3 jaar, heet Mila en is GELUKKIG gecastreerd. Ze komt helemaal uit Uitgeest, wat nog best een stukje van Alkmaar is en al vanaf 30 maart vermist. Ze word einde van de middag bij de ambu herenigd met haar dol blije eigenaren!!! Eind goed, al goed :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door Dinky »

Ow wat een supereinde :-D
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Jong poesje gevonden en nu moet ik haar buiten zetten??

Bericht door eveline1982 »

Te gek he, zit helemaal met kriebels in me buik, ben heel blij met dit einde :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie