Vriendje voor Bella

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb nog nooit een aanbetaling gedaan. Het is misschien niet netjes maar als je toch een naar gevoel erbij krijgt moet je het gewoon niet doen.
Maar volgens mij is je gevoel bij deze fokker wel goed toch?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Jantina »

Nee dat lijkt me dus inderdaad ook not done.
Ik denk dat het dan alleen in uitzonderlijke gevallen zou gebeuren, als het kitten ziek wordt o.i.d.
Bij de fokker heb ik inderdaad een heel goed gevoel hoor, maar vroeg me af hoe dat precies zat.

Het artikel over enten doorgelezen en ga deze uitprinten en die neem ik dan mee de volgende keer. Ik kan het ze niet verplichten denk ik, maar dan heb ik het niet langs mijn kant laten gaan. Ik ben benieuwd.

Fijn gevoel dat ik nu de keuze gemaakt heb. En nu wil ik alleen nog maar genieten!! Helaas heb ik nog geen fotoalbum (al wel ruim een week geleden aangevraagd) dus ik plaats berichten maar in dit topic.
Oh ja, en ook nog een leuke naam verzinnen!! :-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
sjm
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 aug 2009 21:52
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door sjm »

Leuk!!! Voorpret kan beginnen :D
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Dinky »

Volgens mij was jou album vandaag aangemaakt door de admin?
Edit: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=28750

*juristen modus aan*
Wat betreft de overeenkomst hangt het er vanaf wat jullie over en weer afspreken. Zo kan je afspreken dat als een x aantal weken voor aflevering het gevoel niet goed is dit als ontbindende voorwaarde geldt (vaak zie ik vanuit de fokker dat als het gevoel niet goed is bij de koper de overeenkomst ontbonden kan worden maar dat geldt natuurlijk ook andersom dat je die ontbindende voorwaarde op laat nemen in het contract).
Enige is dat boek 7 van het BW een basis bescherming biedt tegen onredelijk bezwarende voorwaarden bij een koopovereenkomst maar in principe geldt dat in de overeenkomst vrij is wat betreft bepalingen ;-) *juristenmodus uit*
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lau88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2013 20:16

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Lau88 »

Leuk nu kunnen we samen aftellen!
Klein lief sterretje Oliver *1/10/2013 - 19/1/2014 *
Jack 14/2/2014
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Jantina »

Dag jurist Mirjam ;-) Eigenlijk is het dus zo wat je samen afspreekt..
Zal dan ook eens daarover een balletje opgooien.

Ja leuk Laura, jij krijgt hem/haar(wat was het ook alweer?) dan midden mei, niet?

Ik heb een mailtje naar de fokker gedaan en gezegd dat ik het doe! :edance:
Ook gelijk de link gegeven met de enting info. Kunnen ze het eerst rustig doorlezen.
Wel gevraagd of we het er de volgende keer over kunnen hebben.

Inmiddels heb ik nu inderdaad een eigen fotoalbum. :edance: (wat een leuke smiley is dat, hihi)
Meer info e.d. zal ik (ook) daar plaatsen.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Lau88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2013 20:16

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Lau88 »

Wij mogen hem begin mei ophalen ja :) Dus nog wel langer wachten als jij nu. Ik zal je fotoalbum ook volgen!
Klein lief sterretje Oliver *1/10/2013 - 19/1/2014 *
Jack 14/2/2014
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Jantina »

Leuk, hebben jullie ook een fotoalbum?

Ik heb bericht terug van de fokker. Ik "heb" dus de lichte kleur kitten.
Ik mag alvast een naam bedenken en alweer een datum afspreken waarop ik weer langs mag komen.

De informatie over het enten was bekend. Ze vertelden dat de meningen erg verdeeld waren.
Zij enten echter al heel lang de eerste enting met dood vaccin. Ze houden de deur nog wel op een kier, want zeggen dat we het er nog over hebben als ik weer langs kom.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Lau88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2013 20:16

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Lau88 »

Nee ik heb nog geen album, binnenkort maar eens aanvragen maar ik ben nu zo voorzichtig en nog altijd bang dat er iets gaat gebeuren na wat we hebben meegemaakt met onze Oliver.
Klein lief sterretje Oliver *1/10/2013 - 19/1/2014 *
Jack 14/2/2014
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Cari »

Ik wil sowieso weer een kater en eentje die tussen de 3 en 6 jaar is(Bella is 5),
Het maakt me niet uit hoe hij eruit ziet, als hij maar niet teveel op Luca lijkt

Dit zijn jouw woorden Jantina, waaruit ik opmaakte dat het uiterlijk niet zo meetelt. Vanuit dat standpunt gezien vind ik een raskat dus een beetje onzinnig. Maar goed, het is nu dus een kitten en een ras geworden. Niks zo wispelturig als een mens ;-). Dat neemt niet weg dat ik je evengoed heel veel plezier wens met de kleine!

@Dinky:
Vind er nogal een tegenstrijdigheid in je relaas zitten Cari. Aan de ene kant roep je eigenlijk dat je vooral geen raskatje moet nemen om aan de andere kant te zeggen dat het zonde zou zijn wanneer een ras niet in stand wordt gehouden......
We hoeven voor geen enkel kattenras bang te zijn dat het op korte termijn uitsterft, dat probleem speelt nu niet. Het probleem van een kattenoverschot is echter gigantisch. Niet tegenstrijdig dus, maar gebonden aan de huidige situatie.
@Cerna:
Toen ik mijn eerste raskat kocht, nu bijna 9 jaar geleden, na 25 jaar HTK-katten, voelde ik me in het begin ook schuldig. Totdat ik tot de conclusie kwam dat niet IK verantwoordelijk ben voor het kattenoverschot in het asiel, maar degene die de kat niet laat castreren en dat ik dus ook niet verplicht ben om een kat uit het asiel op te halen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik zeg ook niet dat je je schuldig moet voelen bij het kopen van een raskat, maar ik zie het als een gemiste kans voor het gedumpte gewone katje. Het feit dat jij je daar in het begin ook schuldig over voelde, zegt genoeg. Je hebt daarom een conclusie getrokken waardoor je schuldgevoel verdwenen is, je hebt je los gemaakt van het probleem. Je goed recht, want inderdaad: jij bent niet verantwoordelijk.
En dat bedoelde ik ook met de laatste zin in mijn vorige bericht: zolang er mensen zijn die katten zullen opvangen of het nu particulier is of via een asiel, zullen er mensen zijn die het geen klap interesseert of hun poes kittens krijgt want "een ander vangt ze toch wel op".
Nu ga je een stap te ver in het goedpraten van je keuze. Er zijn helaas inderdaad mensen die het geen klap interesseert of hun poes kittens krijgt, maar dat is niet omdat een ander ze wel opvangt. Het is maar helemaal de vraag of een op straat gedumpt kitten wordt opgevangen - vaak sterft het een akelige dood. Het vangnet is niet de reden, hun onverschilligheid is de oorzaak.
Het laat ze volkomen koud wat er met de ongewenste babies gebeurt. Afstaan aan een asiel doen die mensen niet, want dat kost geld en boze blikken van het personeel.
Maar of je nu koopt of opvangt, in beide gevallen houd je iets in stand.
Dat is dus niet waar.
Ja, mensen dringen hun katten een bepaald leven op. En het maakt geen verschil of dat een HTK of raskat is. Wij bepalen wat de kat moet eten, met wie hij/zij het huis moet delen, wanneer de kat gecastreerd wordt, of het wel of niet naar buiten mag, enz, enz.
Bij een particulier zal er misschien weinig verschil zijn - hoewel een raskat zelden vrij naar buiten mag - maar het leven van een raskat bij een fokker is wel degelijk anders.

Nogmaals: iedereen heeft het recht zijn eigen keuze te maken, zolang een ander daar geen schade van ondervindt. Mensen die van een fokker een raskat kopen zijn niet verantwoordelijk voor het kattenoverschot en dus ook niet schuldig. Ik vind het alleen zo jammer dat hun kattenliefde niet meehelpt de ellende voor tenminste dat ene 'gewone' katje op te lossen.

Maar Jantina heeft haar keuze gemaakt.... het zij zo.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Vriendje voor Bella

Bericht door Chiquita98 »

Gats cari je moet het laatste woord hebben?
Jij kan het wel jammer vinden dat iemand nu even voor een raskat gaat maar dat heb je na 1 x wel duidelijk gemaakt. Het komt op mij over dat je iemand een schuldgevoel aan wil praten. Tuurlijk elk dier dat uit het asiel gehaald word is er weer eentje. Maar om te zeggen dat onze kattenliefde niet meehelpt vind ik echt te kort door de bocht. En zo kan je iemand wel een schuldgevoel aan praten.
Het is nu wel heel off topic. Jantina heeft inderdaad haar keuze gemaakt. En die laatste woorden: het zij zo. Vind ik respectloos.

Lekker nu gaan genieten van de voorpret jantina!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Adriana »

:smile: k heb al zitten kijken of we topics hebben over 'raskat of htk/asieltijger' of een topic over 'fokkers' ..
k had gisteren ook een tekst gemaakt maar niet geplaatst want je komt er met zakelijk redeneren nooit uit..
:epray: roze brillen en :edrool: mode-rassen (bkh-afdeling -> sorry!.. :( ) en zo..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Jantina »

Klopt cari, dat zijn mijn woorden. Toen wist ik nog niet dat een kitten beter zou passen. Dus een oudere kat viel af. Dat het nu en raskat is geworden is puur toeval. Als er nu kittens in het asiel hadden gezeten was ik waarschijnlijk verliefd geworden op zo'n kitten.
Jouw punt is me duidelijk, al een tijdje overigens.
Dank je voor je reacties. :-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door Cari »

You're welcome 8-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie