Vriendje voor Bella

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
mittenslief
Tijger
Tijger

Re: Vriendje voor Bella

Bericht door mittenslief »

poehhh heb even gekeken maar is een waar fokbedrijf daar...ik zal dan eerder voor kleinschalig gaan of een jonge herplaatser
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Je bedoelt dat ze dan 3 nestjes uit najaar 2013 hebben? Is dat heel erg? (zoals gezegd, geen kaas van gegeten)
Het is lastig zoeken, zeker naar een kitten die binnen een week of 2 weg kan/mag. Ik zie soms wel kittens, maar die zijn net geboren, en moet dan nog 3 maanden wachten.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Jemig ze heeft 13 poezen. Ik zou ook voor kleinschaliger gaan. Tenminste als ze ze alle 13 gebruikt voor de fok. In ieder geval eerst wat meer info vragen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Bericht door Cerna »

Cattery de Haber staat heel goed bekend! En is beslist geen "waar fokbedrijf". In bijna iedere Brits Korthaar stamboom komt wel een "de Haber" voor.
Ik ken wel meer fokkers met zoveel katten (en nog meer) en meestal zijn dit fokkers die voldoende ruimte hebben en principieel niet herplaatsen. Ik vind een fokker die al 20 jaar fokt en waarvan de oudste kat van 2009 is, heel wat twijfelachtiger.

Ga er maar van uit dat alle katten bij haar voor 2007 geboren, inmiddels gecastreerd zijn.
Het is een leuk kitten (Woezel haar jongste kat vind ik mooi)!
Ik zou gewoon eens gaan kijken en wanneer het er netjes uitziet, de katten gezond ogen en iedereen gewoon in huis mag (de katers zullen wel apart zitten; dat kan nou eenmaal niet anders met open katers) en je rond 500 euro kunt betalen, zou ik niet weten waarom niet.

Tis dat het te ver weg is vanaf Doetinchem (ik rij geen auto), anders wilde ik wel met je meegaan.
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Ik heb maar een mailtje gestuurd voor wat informatie en natuurlijk de vraag of het katertje nog beschikbaar is.
Maar ik zie net pas dat de site voor het laatste okt. 2013 geüpdatet is...Grote kans dus dat hij toch al weg is. Ik wacht af en neus ondertussen nog even verder.
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Helaas wat ik al dacht; het katertje is niet meer beschikbaar. Ze hebben nog wel andere kittens maar die zijn nog maar 2 weken oud, wordt hem dus niet...

Als jullie toevallig nog iets tegen komen; een kitten katertje brits korthaar of gewoon htk maar die laatste is weinig kans op. Stiekem ben ik al een beetje verkocht aan de bkh... ;-)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Haha weer een bkh fan erbij. Ach nog 11 weekjes maar en dan heb je er eentje. De voorpret en het zien opgroeien van het kitten is ook erg leuk.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Haha, zijn er hier veel van dan? Ik vind blauwe russen ook mooi, maar ik denk dat bkh qua karakter beter passen.

Elf weken is laaaang joh! ;-) Nee als het niet anders is is het zo, maar om zolang te wachten voor Bella...? Straks wordt die hele acceptatie nog lastiger omdat ze dan een paar maanden alleen is geweest.

Er speelt ook nog de gedachte door mijn hoofd om twee kittens te nemen, maar dat wordt een beetje te gortig qua kosten. Het lijkt me wel heel gezellig, maar er is denk ik te veel wat er dan nog bij komt kijken. Maar stiekem... ;-)
G+S
Poema
Poema

Bericht door G+S »

Hier ook een bkh fan!! ^^

Heb zelf een combo brits korthaar ( officieel ook htk want hij heeft geen stamboom, z'n ouders wel) garfield en Europese korthaar (htk schildpadje uit het asiel) semmie en echt de combinatie is hilarisch xD

Semmie, onze drukke dame houd garfield echt in beweging! Garfield was eerst, voor Sem er was en in zijn nest een luie Brit maar sinds hij Sem heeft ontmoet is hij 180 graden gedraaid! Ti's bijna net zo'n stuiterbal dan Sem alleen dan op z'n eigen luie Britten manier! xD echt geweldig!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik zou niet voor 2 kittens kiezen want de kans is heel groot dat die twee kittens dan met elkaar gaan optrekken en dan is Bella nog alleen.
Jantina
Panter
Panter

Bericht door Jantina »

Haha, klinkt leuk G+S! ;-)

Nee, dat lijkt me inderdaad ook niet verstandig Annet. De hele insteek was een vriendje voor Bella, en op deze manier lukt dat niet. Misschien ooit eens in de toekomst.

Ik ga eens even verder kijken en informeren. Wel leuk hoor om zo te zoeken, hopelijk vind ik dan ook nog wat :-)
Lau88
Huiskat
Huiskat

Bericht door Lau88 »

Veel succes met zoeken! Ik ben momenteel ook aan het zoeken naar een britje maar alle nestjes die er nu zijn, zijn al gereserveerd. Ik heb nu contact met 2 mensen die allebei volgende week kittens verwachten. Maar dan is het inderdaad nog 2 maanden wachten voor ze mogen komen.
Klein lief sterretje Oliver *1/10/2013 - 19/1/2014 *
Jack 14/2/2014
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Zeg maar gerust dan nog 3 Maand wachten
Als ze al met 8 weken weg mogen geen goede Fokker

Veel
Plezier met je zoektocht voor bella :)
groetjes en knuffels van Cindy