Mijn honden en de toekomstige nieuwe kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Mijn honden en de toekomstige nieuwe kat

Bericht door eveline1982 »

Ik zag de link van de filmpje ook op het hondenforum, maar durf het nog steeds niet aan te klikken....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn honden en de toekomstige nieuwe kat

Bericht door Dinky »

Ik heb de link wel bekeken, wordt van boven gefilmd. Hond 1 is snel vertrokken en andere zie je dat die de kat niet los wil laten (proberen hond van de kat te schoppen....). Hoe het echt afloopt zie je niet, wel vrouw die in paniek om hulp roept terwijl haar vriend met die hond aan het worstelen is.
Dat is wel zo'n beetje wat ik ook bedoelde met het feit dat je erbij bent niet hoeft te voorkomen dat het mis gaat, juist omdat die honden niet loslaten wat ze vast hebben :-(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shimbalaya

Re: Mijn honden en de toekomstige nieuwe kat

Bericht door Shimbalaya »

Zag op YouTube ooit hoe een pitbull bij wildvreemde mensen de tuin inliep en de kat aanviel en doodbeet.Zomaar een wildvreemde kat die daar rustig zat.
Personeeltjes v.d. kat stonden er machteloos bij, kregen natuurlijk ook niet de kaken van dat beest uit mekaar gewrikt.

Denk wel dat als zoiets in m'n eigen tuin zou gebeuren met mijn kat, dat ik dan naar binnen zou rennen om een groot mes te pakken of iets dergelijks.
Zou niet weten wat je anders nog kunt proberen in zo'n totale panieksituatie, denk dat ik volledig zou doordraaien.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Mijn honden en de toekomstige nieuwe kat

Bericht door Anne87 »

Ik ben nog zo gek op honden, maar inderdaad, een groot broodmes pakken. Maar deze mensen zijn compleet in shock. Begrijpelijk maar oh zo sneu voor de kat.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Mijn honden en de toekomstige nieuwe kat

Bericht door eveline1982 »

Helemaal offtopic maar je duim in de kont van een hond duwen helpt ook, het schijnt dat de kaken dan ineens van elkaar raken. Zouden mijn kaken trouwens ook dan doen hihi. Heb helaas veel akelige honden gevechten gezien, en die van vechthonden (niet alleen pit en amstaf) zijn het meest gruwelijk. Er komt een soort waas voor hun ogen, en ze zijn bijna niet te stoppen :( .

Ik ben blij dat ik niet op de link heb geklikt, ga ik ook niet doen. Ooit gezien op een filmpje hoe een vrouw werd gepakt en die hond wilde ook niet loslaten, wat ze ook probeerde. Uiteindelijk heeft een agent het dier van dichtbij door de kop geschoten. Het heeft me weken niet los gelaten, verschikkelijk wat de mens heeft gefokt en mee door blijft gaan. Dat heeft niks meer met dierenliefde te maken.

Mijn oude jackrusseltje Nina heeft ooit in de bekken van 2 vechthonden gelegen. Ik zocht de pup die ik toen opving en er vandoor was gegaan. Mijn vriend zat op een bankje, nina lag lekker op de grond op een stok te bijten. Er waren 2 mannen met staffords, 1 wilde de stok van Nina afpakken die daarop een grom liet horen. Dat was genoeg om de aanval te starten en nummer 2 begon direct mee te doen. Ik werd helemaal gek, en kwam als een oermens brullend aangerend. Wat verschrikkelijk om je kleine, bejaarde meisje in 2 bekken te zien liggen, terwijl er word gescheurd. Dat zal ook altijd op me netvliezen blijven staan. Wonder boven wonder mankeerde ze niks, alleen een zeer lichaam. De mannen heb ik "vriendelijk" verzocht om nooit, maar dan ook nooit meer in mijn buurt te komen. En als het nog een keer zou gebeuren, dan zou ik de honden zelfstandig afmaken. Ik denk dat de boodschap duidelijk was overgekomen, want ze bleven daarna heel ver uit mijn buurt.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
alyda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2013 18:49

Re: Mijn honden en de toekomstige nieuwe kat

Bericht door alyda »

Absoluut niet doen, want coons zien het gevaar niet.
Ze zijn anders dan andere katten en zal geen kwaad in je honden zien.
Ik heb zelf al dik 11 jaar maine coons.
En een maine coon ook niet als enigste kat houden, de meesten hebben een maatje nodig.
Dat zou ook met een hond kunnen maar dus niet met de honden die jij hebt.
Ik zou sowieso een coon niet bij pitbulachtigen neerzetten.
En dat zeg ik niet omdat ik niet van dat soort houd want ik vind ze best mooi om te zien.
Heeft het coontje een stamboom en want vind de fokker ervan?
alyda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2013 18:49

Re: Mijn honden en de toekomstige nieuwe kat

Bericht door alyda »

Afschuwelijk om zoiets mee te moeten maken eveline.
Shimbalaya

Re: Mijn honden en de toekomstige nieuwe kat

Bericht door Shimbalaya »

Op het hondenforum zijn ondertussen 8 nieuwe reacties geplaatst waarvan 7 adviseren om er geen kat bij te plaatsen. En die ander houdt er sterk rekening mee dat het toch kan foutlopen.
TS zelf heeft ook op het hondenforum niet meer gereageerd.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Mijn honden en de toekomstige nieuwe kat

Bericht door eveline1982 »

Nou dan maar duimen dat ze toch wederom nee gaat zeggen tegen haar vriend, en in het belang van de kat gaat denken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie