Kitten regelmaltig spugen, moet ik me zorgen maken?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Cerna

Re: Kitten regelmaltig spugen, moet ik me zorgen maken?

Bericht door Cerna »

Nee hoor, mijn kittens eten deze brokjes ook.
In het verleden kreeg ik altijd een zakje RC-Babycat mee van de fokker en dan ging het kitten de volwassen brokjes eten en vrat Cochi de babybrokjes op.

Ik heb -tig kittens groot gekregen in een tijd dat er maar 1 soort brokjes waren. Tegenwoordig heeft iedere kat zijn eigen brokje...........
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten regelmaltig spugen, moet ik me zorgen maken?

Bericht door mittenslief »

bij mij eten ze die hier ook..kittenbrok wordt ook alleen door de grote gegeten....er staat hier van alles...RC exigent, RC sensible, Pro Plan delicate en RC Fit....alles wordt ook gewoon door elkaar gegeten, maar die van jou is al gevoelig dus moet je wel mengen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
patricia1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 sep 2013 20:39
Locatie: arnhem
Contacteer:

Re: Kitten regelmaltig spugen, moet ik me zorgen maken?

Bericht door patricia1990 »

Okee nu twijfel ik of ik nou voor kitten moet doen of die sensibel. Ik neem aan dat er toch niet voor niets speciaal iets voor oittens is. Of is dit puur commercieel en marketing? Ik las wel dat die voor kittens ook voor de spijsvertering is en darmwand goed is.
Groetjes Patricia en de kiddies Tiger en Vlekkie
Cerna

Re: Kitten regelmaltig spugen, moet ik me zorgen maken?

Bericht door Cerna »

Er zitten iets meer eiwitten in, maar verder puur commercie.

RC heeft zoveel soorten, hoe moet je daaruit kiezen? Stel: ik heb een oudere, corpulente, kieskeurige Brits Korthaar met een gevoelige maag (heb ik dus), wat kies ik dan? Indoor +7 of misschien Ageing +12, Sterilised, Exigent (voor kieskeurige katten), British Shorthair, Sensible? Of alles maar door elkaar?
Nee, ik kies wat de kat graag eet en dat is de ene keer dit brokje en de andere keer dat en daarom heb ik Exigent, Fit, Sensible, Indoor +7 en Ageing.
patricia1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 sep 2013 20:39
Locatie: arnhem
Contacteer:

Re: Kitten regelmaltig spugen, moet ik me zorgen maken?

Bericht door patricia1990 »

Oke dan haal ik eerst zo'n zakje voor de gevoelige darmen/maag. Zijn dat niet dan te grote brokjes voor die kleine bekkies.
Ik ben benieuwd.
Groetjes Patricia en de kiddies Tiger en Vlekkie
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten regelmaltig spugen, moet ik me zorgen maken?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Nee zijn kleine sis
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Jaanen
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 nov 2013 08:44

Re: Kitten regelmaltig spugen, moet ik me zorgen maken?

Bericht door Jaanen »

Wat je ook nog zou kunnen controleren, is of het ontwormingsmiddel ook tegen lintwormen werkt. Mijn kat moest, toen ze klein was, ook vaak overgeven en op een gegeven moment lag er een lintworm tussen het braaksel. Toen heeft ze bij de dierenarts een ander ontwormingsmiddel gekregen en was het over.
Voor voedselverrijking heb ik toen een piramide van wc-rolletjes gebouwd (onderste laag vier rollen neerleggen, daarbovenop drie, dan twee en een alles vastmaken met plakband). Dat vond ze heel leuk, maar je moet het wel vaak vervangen en het is niet geschikt voor natvoer.
Veel succes.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kitten regelmaltig spugen, moet ik me zorgen maken?

Bericht door Hanna Abdullah »

Mijn Garfield was ook zo'n kotser toen hij klein was. Ik heb het aangekeken en omdat hij verder vrolijk en gezond leek, heb ik het zo gelaten.
Hij is nu een enorme kater van 6 kilo en Hollands Welvaren al is het natuurlijk een Arabische kat. :-)
Af en toe heeft hij nog wel overgeef neigingen, maar dat blijft een beetje bij een soort blafhoest en er komt niks uit. Hij is nu 3 1/2 jaar.
patricia1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 sep 2013 20:39
Locatie: arnhem
Contacteer:

Re: Kitten regelmaltig spugen, moet ik me zorgen maken?

Bericht door patricia1990 »

Sorry voor mijn late reactie. Ik zal de volgende keer is goed kijken of ik lintwormen erin kan zien.
Ik denk toch door te gulzig eten. Gisteren en vandaag heeft ze het weer gedaan na lange tijd.
Alles wat ze at kwam er weer uit na het natvoer.
Ik ga morgen toch in delen het natvoer geven. Het ging zo goed. Ben overgestapt op natvoer en droogvoer van RC toen ging het lange tijd goed
Groetjes Patricia en de kiddies Tiger en Vlekkie
Plaats reactie