Te veel steun?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Te veel steun?

Bericht door Roest »

Nog geen bezoek aan de da hoeven doen maar ik schat dat die van mij eerder in het gezicht van de arts zal hangen dan aan mij.

Afbeelding

Weet niet wat je da liever heeft?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Te veel steun?

Bericht door castratenkoor »

Ik let op kattentaal en kattengedrag. Hier een voorbeeld van hoe de aankoop van een andere stoel de sfeer kan verbeteren. Twee stoelen geleden lag Timo altijd met zijn achterwerk op de armleuning en de borst en voorpootjes op mijn buik. Stoel zag er na jaren castratenkoor niet meer uit. Dus ik haalde een "nieuwe" in de kringloop. En daarbij kon Timo zo niet meer zitten. Dus ik kocht twee paaltjes voor er naast. En ja daar maakte hij dankbaar gebruik van. Maar het was toch anders. Timo is hier the underdog.
Ik merkte hoe hij zich veel erger op de kop liet zitten vooral door Bob.
Dus net zolang gespeurd naar weer een stoel vergelijkbaar met die eerste zeg maar. Gevonden en gekocht tweedehands € 75. En heerlijk, hij ligt weer net zo, achterste op de armleuning en borst op mijn buik. Timo blij en ik blij.

Steun ik Timo dan teveel volgens die dierenarts? Ben ik absoluut niet met de da eens. Het geeft juist zelfvertrouwen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Te veel steun?

Bericht door nellebel »

heb ooit een DA gehad die mij wijsmaakte dat mijn kat zich als een prinsesje gedroefg en ik haar teveel verwende, daarom kotste ze alles bij elkaar , aandacht vragen noemde hij dat, afdwingen van aandacht. snap nog steeds neit hoe ik me door hem heb alte nmisleiden. ze kreeg anti depressiva maar bleek uiteindelijk ernstig ziek te zijn.
steunen kan nooit te veel zijn vind ik.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Shimbalaya

Re: Te veel steun?

Bericht door Shimbalaya »

Ik ben in ieder geval weer wat optimistischer nu ik de verhalen van Renate en Synemios heb gehoord.
Dat jullie katten toch naar jullie wederhelften toetrokken toen jullie in het ziekenhuis lagen geeft mij weer wat hoop.
Misschien kan mijn man ook proberen onze poes voor zich te winnen, door haar snoepjes te geven en door haar 'ns af en toe te voeren.Hopelijk gaat dat lukken, aan de Snackies uit het groene kokertje zal het niet liggen, daar is onze Simba ook dol op. ;-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Te veel steun?

Bericht door Dinky »

Ook spelen kan de band enorm versterken ;-) Zo vind Dinky mijn vriend voor het spelen en lag ze eerst alleen bij hem op schoot (en was ik voor het eten want ik naar de keuken is goed in de gaten houden of er lekkers tevoorschijn komt). Nu ik overdag meer weg ben ligt ze 's avonds ook regelmatig bij mij (ondanks dat ik als ik overdag thuis was geen aandacht van haar kreeg, dan ligt ze te slapen in haar mandje).

Zou juist eerder blij zijn dat je haar juist steun kan geven bij de dierenarts waardoor ze rustiger is ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te veel steun?

Bericht door Synemios »

Daar let ik ook op Dinie,

Zo hebben wij voor Oscar toch maar weer 2 banken aangeschaft, ipv 2 stoelen en een bank.
Nu kan hij bij mij of mijn man liggen, hij ligt graag tegen je aan maar met enige ruimte om weg te kunnen als hij dat wil, een stoel is niet ruim genoeg voor hem en nu kan hij zich verplaatsen naar de andere bank als het hem te benauwd wordt, maar hij toch bij 1 van ons wil liggen.
Luna en Lizzy liggen soms op dezelfde bank en 2 extra katten en een mens is soms te benauwd voor hem.
Met veel dingen houden we rekening met de katten in huis.

Nu staan er opstapjes voor Oscar, ik merkte dat hij wat meer moeite kreeg met klimmen, DA kon niet veel bijzonders vinden, maar ja hij is veel te zwaar en inmiddels ook alweer 16.

Er zijn zelfs mensen geweest die zeiden laat hem toch gewoon inslapen, mensen zijn soms echt niet goed bij hun hoofd.....
Hij mankeert verder niks en nu gaat het gewoon goed.....

De meeste mensen die vinden dat wij de katten verwennen zijn sowieso geen dierenvrienden dus daar trek ik me weinig van aan :D

Shimbalaya, spelen en snoepjes laten geven zijn hele goede manieren om ze wat meer naar je wederhelft toe te laten trekken.

Lizzy komt standaard nu met haar touwtje in haar bek naar mijn man toe lopen, spelen doen ze vooral liever met hem.

Hoe langer ik erover nadenk hoe zotter die opmerking eigenlijk is, natuurlijk steun ik mijn katten indien nodig.
Het zijn hele vrije katten dus het zal allemaal wel meevallen met het "te veel" steunen.
Kost hun natuurlijk meer tijd, dat zal het vooral wel zijn ;)
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Te veel steun?

Bericht door Sifra »

Als mijn kat tegen me aankruipt bij de da, zegt hij: "Je kunt zien dat jij een goede band met met je kat hebt."
Zo kan het dus ook!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Te veel steun?

Bericht door Sunnetje »

Mijn Isis kruipt ook zowat in mij wanneer we bij de DA zijn. Ik ga niet overdreven lief dan doen,(want soms laat je ze dan juist het idee krijgen dat het inderdaad goed is dat ze bang zijn), maar zal haar ook zeker niet wegduwen. Als zij zich met haar kopje wil verstoppen zodat ze die enge DA niet ziet, dan mag dat van mij. Zolang de DA zijn werk maar kan doen :)
Ik vind het maar een rare opmerking van je dierenarts..
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Renatevanderveer

Re: Te veel steun?

Bericht door Renatevanderveer »

Sifra schreef:Als mijn kat tegen me aankruipt bij de da, zegt hij: "Je kunt zien dat jij een goede band met met je kat hebt."
Zo kan het dus ook!
Ja, precies, dat zegt de mijne ook. Bounty klimt zowat IN mijn trui/vest of wat ik dan ook aanheb.
Echter, dat doet ze bij de dierenarts ook.. Die vind het wel gezellig allemaal.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Te veel steun?

Bericht door Synemios »

Ligt dus ook aan de DA, onze favo DA vind het overigens helemaal geen probleem.
Toen ze naar haar pootjes wilde kijken zei ze zelfs laat haar maar lekker zo, ik kan het zo ook bekijken.
Zij zei zelfs dat ze niet teveel gedoe wilde voor Luna omdat ze echt pas bang geworden is na die regenboogvliesontsteking, in de hoop dat ze dan wat rustiger zou zijn bij de volgende bezoeken.

Ik ga haar echt niet weg duwen hoor, zolang ze hun werk kunnen doen lijkt het mij dus ook geen probleem.

Ben wel blij met jullie verhalen dan weet ik in ieder geval dat we haar niet overdreven steunen ;)
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Te veel steun?

Bericht door eveline1982 »

Vandaag met een opvangertje naar de da geweest. Die kroop helemaal in me weg bij elk geluidje, was erg spannend. De dierenarts vond het lief om te zien, hoeveel vertrouwen de kleine man al in me had. En zo zeggen ze het allemaal als ik met opvangertjes of me eigen dieren kom. Hoe fijn is het, om lekker in je liefste mens weg te kruipen, als de wereld een beetje te eng word :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Te veel steun?

Bericht door Adriana »

Renatevanderveer schreef:Bounty klimt zowat IN mijn trui/vest of wat ik dan ook aanheb.
Echter, dat doet ze bij de dierenarts ook.. Die vind het wel gezellig allemaal.
dat doen ze hier ook, zosnel mogelijk op je schouders en dan overlopen.. en dat zal dan wel aziaten-eigen zijn., hihihi hi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Renatevanderveer

Re: Te veel steun?

Bericht door Renatevanderveer »

De reactie van Alex vond ik fantastisch;

'Je zegt toch ook niet tegen een kind dat geënt word, dat het zich niet moet aanstellen als het huilt?
Waarom mag een kat dan niet aan je jas/vest of trui hangen als het iets angstig vind?'
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Te veel steun?

Bericht door BloemTetsu »

Bij de da kruipt Bloem nu met dikke staart weg. Alles beter dan vol in de aanval gaan. De laatste keer was Tetsu tot steun van Bloem en de volgende keer neem ik hem. Hij ging naast haar zitten en deed alsof er niks aan de hand was. Toen ze rustiger werd liep hij zijn mandje in.

Bloem hangt overigens erg aan mij (en vice versa), zonder de ochtend, douche, thuiskomst rituelen gaat het niet.
In mijn kruipen doet ze alleen als ik op de bank of in de stoel zit. Vol met haar kont in mijn gezicht :)

De oppas kon haar na 3 dagen aaien en na 1,5 week moest/mocht zij Bloem net zo kroelen. Terwijl mijn vriend deze privilege niet heeft. De kopjes krijgt hij wel en soms gaat ze lekker tegen hem aanduwen voor aandacht. Meer niet.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Te veel steun?

Bericht door pinguin »

Sifra schreef:Als mijn kat tegen me aankruipt bij de da, zegt hij: "Je kunt zien dat jij een goede band met met je kat hebt."
Zo kan het dus ook!
Zo zou mijn DA ook reageren, maar ik heb dan ook een DA die veel ervaring heeft met katten en nergens meer van opkijkt.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie