Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
kellyvl
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:00

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door kellyvl »

Wauw bedankt al voor de reactie en de goede tips! :)

http://s1349.photobucket.com/user/joeho ... 0.jpg.html
http://s1349.photobucket.com/user/joeho ... 4.jpg.html

Dit is mijn balkon. Foto van toen het huis nog kaal was ;) sorry ben op mijn mobiel, lukt ff niet anders.
Zal vanavond een van dichterbij maken maar zo kunnen jullie ongeveer zien hoe ie halfrond loopt.
En dat ze heel makkelijk bij de buren kan komen haha.
kellyvl
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:00

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door kellyvl »

Dat van die klempalen lijkt me heel goed! Ik wil het liefst iets van een scherm zodat we niet altijd met een groot raster zitten. Het is ook ons enige stukje buiten.
Is het geen idee 3 klempalen vast te maken aan een net? En dat mevrouw een keer binnen blijft zodat wij zonder raster kunnen bruinen? ;) haha
Maar waar haal je zoiets? Ik ben echt een enorm slechte klusser trouwens haha!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door Adriana »

maar dan kan je toch met spanstangen tussen vloer en plafond latten boven en onder vast-zetten?
en dat net rijg je maas voor maas door die latten. en met de rijgmethode kun het ook veel beter spannen. t is even een klus en ik denk dat je met één net niet uitkomt maar katten hebben nu eenmaal geen vliegbrevet, dus dat kan je niet riskeren..!

de spanstangen bestel je gelijk bij Zooplus en daar kun je ook de katveilige, groene netten bestellen. de latten komen van de dichtstbijzijnde Gamma en neem hardhouten, die buigen niet zo door. en dan nog wat schuurpapier om de latten af te schuren..
en een heleboel elleboogstoom en moet je met twee doen want zware klus omdat je in de hoogte moet werken en veilig moet werken want mensen hebben ook geen vleugeltjes...


http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... net/344478
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... /kattennet

k zie dat zo ongeveer alles een levertijd heeft muv de netten en die zijn kwalitatief erg goed want mijn katzels hangen daar soms met twee tegelijk in...
voor die spanstangen dan naar Praxis of Gamma oid..
Laatst gewijzigd door Adriana op 05 jun 2013 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kellyvl
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:00

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door kellyvl »

Maar ik kan dan toch beter het net aan de spanstang vadtmaken?
Waar laat ik die lat dan met die spanstang? Sorry hoor weinig kennis als het om klussen gaat haha.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door Adriana »

Afbeelding Bolle onder weg naar het dak, dacht-ie..

je bedoelt zoiets?
k zal in mijn fotoalbum ff kijken op welke bladzijdes nog meer van dit gesport staat..
en ze hebben mijn vorige net doorgebeten en liepen toen aan de buitenkant over de balustrade 5-hoog en gelukkig was ik thuis....

je mag toch niet boren? anders zou je de hardhouten latten boven en onder met schroeven in het beton kunnen verankeren. (zou ik denk ik toch doen en bij vertrek de gaatjes weer keurig dichtplamuren..)
dus spanstangen verticaal tussen plafond en vloer klemmen en daar de latten tussen.
maar er zijn bedrijven die een tijdelijke constructie kunnen maken..
kijk op het forum - zoekfunctie rechtsboven - naar dat onderwerp want er staan tig tips en adressen en foto's hoe je balkons kunt beveligen op de site

nog even naar de balkon foto's gekeken.. je kunt de ruimte onder de bovenste stang van de borstwering met grof gaas dichtmaken en dan de onderkant van het net met tieribs aan de bovenste stang bevestigen/spannen - als het boven goed en vast zit. dan heb je alleen pak m beet 10 gaatjes in het plafond van je balkon...
en je zult aan de zijkant toch ook vast moeten zetten.

overigens helemaal afhankelijk van de wildheid van je katzel maar je kunt op die hoogte geen risico nemen denk ik..
Laatst gewijzigd door Adriana op 05 jun 2013 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kellyvl
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:00

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door kellyvl »

Het balkon boven ons is precies hetzelfde dus we kunnen het alleen recht omhoog maken ofja dat is dan makkelijker denk ik..

Ja dat van dat gaasscherm is inderdaad slim. Ik snap je idee van de houten palen. Dat zou goed kunnen werken. Ik moet dit wel met mijn vriend bespreken. Die wil het liever niet perminent dicht daarom dacht ik aan een verplaatsbaar scherm.

Ons katje is gewoon heeel nieuwsgierig haha ze zal niks geks doen maar ze wil overal kijken.
Gisteren hadden we haar met lijntje op het balkon en we hadden dr goed vast en ze ging weer op de rand en helemaal naar beneden gluren. Dood eng als ze niet vast zit (en zelfs al zit ze vast en staan we ernaast is het nog eng)
Ben ook met haar gaan lopen met lijntje en dat ging best goed! Ik moet haar wel achterna natuurlijl haha ipv andersom. Hoop dat ze op deze manier ook minder behoefte heeft om op die rand te loeren.

Iemand nog meer ideeën voor een tijdelijk "scherm"?
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door BillyJean »

Voor Fayline zouden de bloembakken voldoende zijn, maar met Britje Taffy hou ik mijn hart vast, die hangt overal op en aan ( vrijdag klom ie via mijn kleding in mijn nek)
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
kellyvl
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2013 14:00

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door kellyvl »

Nee bloembakken durf ik ook niet hoor. Mijn kat durft alles aan. Als ik in bad zit gaat ze zelfs met dr poot in het water slaan, dan poot droogschudden en toch maar nog een keer hahah. Die komt er echt nog een keer bijzitten hoor.
Ze probeert inderdaad ook vaak in ons te klimmen (au!)

Zat te denken.. Kan ik niet iets met een gordijnrails/stang en een net maken? Dan aan de zijkanten vastknopen ofzo?
Ik laat haar toch nooit alleen op het balkon. Ja Misschien even drinken pakken ofzoiets.
Dan kan ik het ook nog weghalen :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door Adriana »

hier heb ik ruime ervaring met twee wilde kittens en een balkon op 5-hoog. het moet helemaal dicht en niet tijdelijk en ook niet gedeeltelijk want dan heb je schijnveiligheid en als ze nu al over het randje loopt dan weet ze binnen de kortste keren de opening te vinden en loopt ze aan de buitenkant en dat is niet goed voor je hart, kan ik je verzekeren..
en anders grote bench of kooi, het balkon is groot genoeg daarvoor..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Brigges
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:13

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door Brigges »

Ik kom ook even balkon advies vragen. Deze fotos zijn van het balkon voor, maar die achter is precies hetzelfde, alleen dan met een paar afvalbakken en de deur aan de achterkant gaat eigenlijk alleen open als ik snel wat in de bak moet gooien. Het is niet te zien, maar er zit ook een soort plafond boven, de enige open kant is dus recht vooruit. Boven dicht, één zijkant een deur, de ander een bakstenen muur en de achterkant een raam en een deur.

Het plan is een net te spannen.

Afbeelding

Afbeelding

(Excuus voor de troep, ben gisteren bezig geweest plantjes in nieuwe potten te doen).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door Adriana »

wat je zou kunnen doen is de opening opmeten en ongeveer die maat stevig net nemen. dan koop je hardhouten latten bij bv Gamma voor de zijkanten en boven+onderkant. daar kun je dat net doorrijgen en die latten kun je op een paar plaatsen vastmaken.
eerst boven even voorboren want een net met lat is zwaar en het werkt makkelijker als je gelijk kunt schroeven.
dat zal niet mogen denk ik maar die paar schroefgaten kun je bij vertrek keurig netjes dichtplamuren.
en anders vraag je aan de woningbouwvereniging toestemming voor 6 - 8 schroefgaten..
de lat aan de onderkant kun je denk ik tussen de twee muren klemmen.
is dat wat?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door Roest »

Ik zou het ongeveer hetzelfde doen als Adriana, een houten frame maken en daar het net aan bevestigen.
Alleen zou ik alles aan de zijmuurtjes ophangen. Daar kun je rustig in boren.
Eerst boven en beneden een balk over de hele lengte en die met hoekijzers aan de zijmuren vastmaken. Dan twee balkjes van boven naar beneden om het af te maken. Klaar. Heb je een houten omlijsting.
Van goed geimpregneerd hout en het gaat eeuwig mee. Voor je het net ophangt kun je het nog een leuk kleurtje geven als je dat zou willen.
Als je eenmaal die houten omlijsting hebt span je daar het net in.
Brigges
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2013 10:13

Re: Half rond balkon afschermen of tuigje; vragen.

Bericht door Brigges »

Ik weet dat ze in de flat achter mij ook een kattennet hebben en er zitten al flink wat gaten in de muren aan de zijkant van vorige bewoners. Boren zal dus wel mogen. Het enigste waar ik als de dood voor ben is dat ik over de railing val tijdens het boren. Ik heb niet zo zeer hoogtevrees als een hele levendige fantasie over hoe dingen fout kunnen gaan.
Plaats reactie