naams verandering

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: naams verandering

Bericht door Ikey »

Diesel reageert best goed en steeds beter op zijn naam. Hij heeft nooit anders geheten en werd in zijn eerste weken ook al door de fokker zo genoemd. Skippy komt ook als ik roep: 'Diesel!' ;-) Zij heette Cinzia... Maar dat was vooral voor ikzoekbaas.nl
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: naams verandering

Bericht door Sifra »

Ik geloof niet dat katten beseffen wat een naam is. Ze koppelen hun naam niet aan hun identiteit. Pluis denkt niet hé, dat ben ik, als ik hem roep. Voor Pluis is het woord pluis gewoon "kom" en zolang ik dezelfde klank gebruik, reageert hij ook op woordjes zoals druif.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: naams verandering

Bericht door Ms Maaike »

Ik denk wel dat een kat z'n naam kan koppelen aan zichzelf. Mickey en Pippi lijken qua klank heel erg op elkaar, toch reageert de één niet als de ander roep en omgekeerd. In het begin was het verwarrend voor ze, nu merk ik dat ze heel goed doorhebben wie wie is.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: naams verandering

Bericht door petra 45 »

Siel komt meteen aan gerend nu ze zo heet, op ceriel, 0,0 respons.
misschien gewoon de klank die ik zelf gebruik omdat ik me
in deze naam zelf beter kan vinden.

Ze is trouwens flink aan het verkennen, maar nog schrikachtig als het om
open gaande deuren gaat. Ze zit hier ook in een veel groter huis en als ze door de ramen kijkt
kijkt ze in grote tuinen. eerst had ze een flat kamertje.
Weet het niet hoor maar zo verklaar ik het voor mezelf.

Ze zit bovenop kasten, die bijna tot het plafond reiken, grappig hoe zo'n kleintje uit vindt
hoe dat het beste gaat, het wordt een ondeugd.

Oja kijken jullie katten ook tv, siel heeft de hele avond voor de tv gezeten, en echt zitten kijken
raar gezicht was dat. En het laadje van de dvd speler vindt ze machtig interesant.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: naams verandering

Bericht door Robijn »

Ja hoor; vooral onze vorige (solo)kater Sjaak, kon heeeeeel geïntrigeerd naar Animal Planet kijken; hij zat dan met grote ogen te kijken als bv. Cats 101 opwas; en liep zelfs 1x via de vensterbank naar de tv, om de kat aan te vallen!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: naams verandering

Bericht door petra 45 »

Grappig gezicht was dat, alleen vreemd dat ze nu ineens weer wegkruipt en zich niet meer laat zien.
Ze is weer erg bang.
Renatevanderveer

Re: naams verandering

Bericht door Renatevanderveer »

Dat was hier ook zo, soms zag je Bounty drie dagen en dan ineens zag je haar een dag niet.
Hier is ze bij vlagen ook weer bang.
Wij weten dan dikwijls niet waarom, maar hier komt ze dan altijd weer 'terug'
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: naams verandering

Bericht door Jantina »

Even dit topic omhoog kicken, want ik heb over naamsverandering ook een vraag. Over 2,5 week krijg ik 2 katten van het asiel. Kan ik de katten Luna en Luca noemen, of lijkt dat te veel op elkaar? Ik bedoel; raken de katten dan in de war? Het scheelt natuurlijk maar één letter. Of kan ik de één beter een andere naam geven?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: naams verandering

Bericht door eveline1982 »

Katten luisteren naar de mede klinkers a o e. Dus Luca en Luna lijken wel te veel op elkaar, zijn ze al gewend aan de naam die ze nu hebben? Zoja dan zou ik de nieuwe naam erop laten lijken, Bijv Vera word Kendra. Ze herkennen de e en de a op de juiste volgorde en zullen dus het snelst wennen aan de nieuwe naam. Tuurlijk kan je ook voor een compleet andere naam gaan, die er niet op lijkt. Maar dan duurt het wel langer eer ze er op zullen reageren :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: naams verandering

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook voor andere klinkers gaan. Ik gebruik voor elke kat zoveel mogelijk een andere klinker.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: naams verandering

Bericht door Jantina »

Ze heten nu Blits en Hector. Ze waren hiervoor zwervers en zitten nog niet zo lang in het asiel, dus of ze erg gewend zijn aan hun naam, vraag ik me af.
Oké, ze reageren dus op klinkers...Ik ga er nog eens over nadenken...Vond de namen zo leuk bij elkaar passen, maar dacht ook al dat het teveel leek op elkaar. Bedankt!
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: naams verandering

Bericht door nellebel »

guusje en gijs reageren vrij goed op hun naam en die van de ander. dit voor het geval er iets lekkers komt, dus als de een wordt geroepen en komt, volgt de ander vanzelf. effe checken wat er aan de hand is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie