naams verandering

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

naams verandering

Bericht door petra 45 »

Is het mogelijk om een kat/poes een andere naam te geven??
Althans gaan ze daar nog aan wennen, die van ons heeft een naam die we vreselijk vinden
en die iedereen vergeet.

Moet die naam dan lijken op de oorspronkelijke naam? Kan namelijk niets vinden wat er op lijkt.
Ze is een half jaar.

Petra en ceril [suriel] die naam dus...... :shock:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: naams verandering

Bericht door Dinky »

Dat kan zeker wel ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Santana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2012 19:53
Locatie: Almelo

Re: naams verandering

Bericht door Santana »

Een half jaar nog maar? Moet volgens mij geen probleem zijn.
Mijn kat van 4 heette Chanou(sjanou), heb ik chany(sjanie) van gemaakt. Je zou of iel op het eind hetzelfde kunnen laten of anders de s.

En anders lekker helemaal veranderen, wennen ze snel genoeg aan!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: naams verandering

Bericht door Dinky »

Ach ja ik begreep dat ceril (nog) niet op haar naam reageert dus dan kan het wel. Zou er bij onze poes niet aan denken omdat ze wel sterk op haar naam reageert ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Renatevanderveer

Re: naams verandering

Bericht door Renatevanderveer »

Hier hebben we een aantal namen getest.
Snickers, Twix en zelfs Nuts werd uitgeprobeerd. Met name bij Snickers ging het koppie een beetje schuin.
Het is dus Snickers geworden!

Ik denk dat het wel kan hoor, ze heeft immers nog een heel leven voor zich, om te luisteren naar haar nieuwe naam! :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: naams verandering

Bericht door castratenkoor »

Een kat kan overal aan wennen. Ik zou wel iets met een IE klank nemen - Mies b.v.

Ik heb een aantale katten die erg goed op hun naam reageren zoals Bobje, maar die zou je ook zou mopje kunnen kunnen. En Joep reageert ook heel sterk, maar die zou ook komen als je Koen roept.

Ik heb een pers gehad die heette tot haar 1,5 Angel - die heb ik Wendy genoemd.
Ik vond Angel echt niks......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: naams verandering

Bericht door Robijn »

Tuurlijk. Ik denk dat een kat niet zozeer op zijn/haar naam reageert, maar meer op de klank.
Als ik bv. mijn poes roep, doe ik dat met een lieve stem (net zoals de meeste mensen een lieve klank in hun stem hebben, als ze tegen kleine kinderen praten).
Of ik nu 'Robijijijijntje' zeg of 'Klerekaaaaaaatje' (bij wijze van spreken, ik pak maar even een scheldwoord) zeg, ze reageert meer op de klank van mijn stem, en natuurlijk het oogcontact wat ik dan heb met haar, en mijn lichaamstaal, en niet zozeer op het woord.

Probeer maar eens op precies dezelfde lieve manier, zoals jij altijd doet, bv. 'Robijntje' te zeggen tegen Dinky, Mirjam, ik weet zeker dat ze hier ook op reageert... (zo niet, dan heb je een hele slimme poes!!)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: naams verandering

Bericht door petra 45 »

Nou zeg heel bericht getypt ben ik het kwijt, nog maar een keer dan,

klopt dinky ze reageert niet op haar naam, maar of ze dat wel deed bij haar vorige baasjes? geen idee
ze zouden mij nog hun mail adres doorgeven omdat ze wilden weten hoe het ceril vergaat
in de toekomst, hebben ze niet gedaan.

Het verdriet zal wel niet zo erg zijn geweest als dat ze me wilden laten geloven dus vragen kan ik het ook niet, nou ja ik ben blij met haar, en laat haar nooit meer gaan.

Ik ga straks ééns proberen waar ze op reageert, zal de nieuwe naam hier zeker plaatsen.

Ze slaapt nu, laat haar maar even met rust.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: naams verandering

Bericht door pinguin »

Jep gewoon een leuke naam kiezen die jij leuk vind. Maar of ze luisteren is vraag 2 :lol: Hier heten ze snabbel en sproet maar ik roep klef en klef komen jullie eten dan reageren ze ook :lol: (ze hebben die bijnaam gekregen omdat ze veel tegen elkaar aan slapen en elkaar wassen)

Verwacht niet dat die de eerste dagen op die nieuwe naam reageren. Dus heb even geduld.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: naams verandering

Bericht door Dinky »

Robijn schreef:Probeer maar eens op precies dezelfde lieve manier, zoals jij altijd doet, bv. 'Robijntje' te zeggen tegen Dinky, Mirjam, ik weet zeker dat ze hier ook op reageert... (zo niet, dan heb je een hele slimme poes!!)
Ik baseer het mede op het feit dat toen ze hier net was heel angstig was maar toen wij dinky riepen toen ze laag bij de grond lopend op verkenning was en kwam ze ineens met opgeheven staart enthousiast aanlopen en was de grootste angst ineens verdwenen en gaf ze bonk kopjes ;-) toen kende ze ons nog niet echt ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: naams verandering

Bericht door nellebel »

onze eerste kat heette nellie (net als mijn buurvrouw). ik vond het toen niks en toe nze me ineens ontsnapte en ik gillend door de tuin haar naam riep en de buurvrouw reageerde, wilde ik haar een andere naam geven. maar dit lukte echt niet. ze reageerde alleen op haar eigen naam.
flippie die daarna kwam heette ervoor smullie en sjekfe die had nog een onbenulligere naam. die luisterden meteen naar hun nieuwe naam. oftewel reactie bleef ongewijzigd wat ik ook zei in het begin.bij guusje en gijs heeft het ook meer met toon te maken. of gerammel van een zakje snoepjes of eten!!!
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: naams verandering

Bericht door AnneLore »

Robijn schreef: Als ik bv. mijn poes roep, doe ik dat met een lieve stem (net zoals de meeste mensen een lieve klank in hun stem hebben, als ze tegen kleine kinderen praten).
Of ik nu 'Robijijijijntje' zeg of 'Klerekaaaaaaatje' (bij wijze van spreken, ik pak maar even een scheldwoord) zeg, ze reageert meer op de klank van mijn stem, en natuurlijk het oogcontact wat ik dan heb met haar, en mijn lichaamstaal, en niet zozeer op het woord.
:lol: :lol: :lol:
ik heb zo hard gelachen om dat klerekaaaatje :eclap: ik ben nogal beeldend in mijn hoofd, en ik zag het helemaal voor me. geweldig :)

leuk topic trouwens. Joost heette eerst Dumpertje, bij zijn vorige huis. ik vond het schandalig om een kat die te vroeg bij zijn moeder was weggehaald zo te noemen. en ik vond het een foeilelijke naam. Dus ik heb hem nooit zo genoemd, de eerste weken wist ik zelfs niet wat nou bij hem paste. ik zit me intussen af te vragen of hij er ook op reageert, maar ik geloof niet dat ik hem ooit roep. hij is meestal waar ik ben, dus roepen is een beetje overbodig ;-) hij reageert wel op poezekind, wat dan weer niet lijkt op Joost...
en er zijn een aantal woorden waar hij op reageert, bedenk ik me. 'Eten', 'lekkers' of 'yoghurt' zorgt voor kop omhoog en een run naar de keuken. als ik vraag waar meneer Muis is, gaat 'ie wel zoeken, maar daar kan hij niks van, dus dan moet ik het alsnog doen.

oke, ontzettend off-topic. om kort te gaan, volgens mij kun je prima een nieuwe naam geven, en ik ben benieuwd wat het wordt ;)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
petra 45
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:15

Re: naams verandering

Bericht door petra 45 »

Nou dank jullie wel voor deze leuke reacties, heb er van genoten.
En beloofd is beloofd, we hebben een nieuwe naam en ze reageert meteen...

Haar nieuwe naam is SIEL[tje] klinkt toch hetzelfde als ceril [suriel]
je kunt het net iets liever en slijmeriger zeggen, dus ze reageerde hier meteen op.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: naams verandering

Bericht door Ikey »

Leuke naam :) Heel goed dat je het hebt veranderd in iets dat jij leuk vindt :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: naams verandering

Bericht door BloemTetsu »

Leuke naam.

Ik ben hopeloos gezakt. Bloem reageert ook op Robijntje. Hoewel ze bij Bloem toch beter reageert.
Ze reageert ook op 'naam+'luikje'; 'eten' en 'kom. Maar vooral op houding, gedrag en ritueel.
Al onze katten komen uit het asiel en wie weet hoe ze eerst heette. Dat maakt niet uit.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie