Zoontje mee naar asiel

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Ms Maaike »

Wat een lieverdje! Mooie kleuren ook. :) Wat fijn dat het zo kan lopen inderdaad. :) Het kan aan het licht of iets dergelijks liggen, maar is de binnenkant van haar voorpootjes kaal?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door flower1980 »

Wat een schatje!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Marinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 apr 2013 11:44

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Marinda »

Licht inderdaad aan het licht. Haar onderpootjes zijn voor wat smaller tegenover haar lekkere harige bovenpootjes haha
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Ms Maaike »

Oh wat grappig, nog nooit gezien. :) Moest er meteen aan denken omdat ik zelf een poes heb die heel af en toe de binnenkant van haar pootje kaallikt (uit stress) en dat ziet er precies zo uit onder die hoek. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Marinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 apr 2013 11:44

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Marinda »

Ze heeft dezelfde benen als mij smal van onder breeeeed van boven haha. Ze heeft wel vaak kale oortjes viel mij op als ik bij mijn kennis ben. Maar ik ga toch gelijk eerst naar mijn eigen DA als ze hier is. Ze moet weer geent worden. Daar is het weer tijd voor.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Dinky »

Wat een mooierd :D
Kan je eigen DA bij de enting gelijk een algemene check up doen ;)
Heel veel plezier ermee!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Adriana »

;-) dag Dazzle en fijn dat ze elkaar al kennen. en dat ze zo goed terecht kan komen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Robijn »

Ah, wat fijn dat Dazzle (leuke naam!) bij jullie komt wonen! Ze ziet er lief en mooi uit!
Wanneer gaan jullie haar ophalen? Veel plezier met haar!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Marinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 apr 2013 11:44

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Marinda »

Dazzle is gearriveerd. Ze zit nog veilig onder de eettafel rond te kijken, maar geeft me al kopjes al ik mijn hand uitsteek en laat zich aaien. En we hebben een kwijler haha.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Robijn »

Ah, dat klinkt heeeel goed!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Renatevanderveer

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Renatevanderveer »

Zo, dat klinkt goed zeg! Welkom Dazzle!
Marinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 apr 2013 11:44

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Marinda »

Ze heeft net gegeten. Nu nog op de bak. Ze heeft de bak van thuis mee. Volgende week vrijdag een check up bij mijn eiigen dierenarts. Ik vind dat ze best veel tandsteen heeft. Daar hebben mijn kenissen nooit op gelet helaas. Dat is zo belangrijk. Dat wisten ze niet. Dan denk ik dat snap je toch zodra een kat nooit geen brokjes of snoepjes meer eet
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door nellebel »

wat is dazzle mooi. ik kreeg al een beetje een vreemd gevoel toen ze schreef asiel uden. mooi asiel met lieve mensen maar eigenlijk veel te groot denk ik, want daar zitten zieke diertjes in aparte kooitjes maar wel bij de gezonde katten. ik heb daar mijn vorige katten gehaald, beide bleken FELV te hebben, werd niets mee gedaan want ze hadden teveel katten om testen te doen of katten in quarantaine te doen.
maar genoeg over uden, dazzle het lijkt alsof het zo moest zijn.
onze nellie had kalen plekjes van stress maar kreeg het ook van goedkope ontvlooiingsmiddelen. ik denk als dazzle bij jullie lekker wordt verwend met goed voer en aandacht ze wel opknapt. Da laten kijken is altijd een goed idee
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Marinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 apr 2013 11:44

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Marinda »

Het gaat hier inmiddels geweldig met Dazzle. Ben vorige week vrijdag met haar naar de DA geweest, was een ramp om haar in het mandje te krijgen, maar uiteindelijk gewikkeld in een handdoek is het gelukt (na een half uur en een zoontje dat me uit zat te lachen, grrr). Bij de DA is ze weer geent en heeft ze een chip gekregen (die bleek ze nog niet te hebben). Ze had alleen de hele vorige week diarree en bleek dat bij onze kennissen ook te hebben die zochten er alleen niks achter. Ze heeft ook kale oortjes en achter in haar flanken is ze ook kaal. Nu blijkt ze dus een voedselallergie te hebben. Ze kreeg ook Tom Poes bij mijn kennissen (rommel!) bij mij Royal Canin, maar nu zit ze op Hills Z/D en na 3 dagen heeft ze geen diarree meer en genoeg aan 60 gram brokjes op een dag. Van die Tom Poes knaagde ze zo 3 bakjes leeg.

Ze zit graag buiten aan haar tuigje, al was dat ook de eerste keer een heel spektakel. Ze strekte haar pootjes en floep ze was eruit, maar ze zat zielig achter het raam naar ons te kijken en begon toch te mauwen dat ze toch mee zou werken. En inderdaad, het was toch wel leuk.

Ze is dol op mijn man, daar ligt ze 's avonds heerlijk tegen aangekruld of bovenop. 's Nacht ligt ze tot genoegen van mijn zoontje, bij Mika op bed te slapen. Voordeel hiervan is dat het nachtlampje uit kan blijven, want Dazzle ''bewaakt'' hem nu.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zoontje mee naar asiel

Bericht door Dinky »

Ben erg blij te horen dat het nu zo goed gaat met Dazzle :D
Wel jammer dat haar vorige baasjes de diarree en kale plekjes niet serieus namen :( Gelukkig lijkt het probleem nu verholpen met het juiste voer ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie