De problemen met het kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Hele dag gaat het weer goed en nu weer niet meer. om 4 uur weer anti braak middel om 17.15 uur braken 3 keer. alle voedsel eruit van deze dag. diarree met bloed. :( ze wilt ook niet meer eten. snap er echt niks van. Alles in het kitten is weer helemaal van slag.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door castratenkoor »

32 kattenvoetjes en 2 mensen duimen draaien op volle toeren mee voor de kleine Eos.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ondertussen weer 2 keer gebraakt 3 keer gepoept diarree en puur bloed :(
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Chiquita98 »

Och nee toch. Wat is er toch met die lieve kleine schat....Wat zul jij je nu rot voelen op dit moment en zo machteloos ook. Is ze zelf ook lusteloos nu dan? Of speelt en eet ze wel ondanks het vele braken en diarree? Heel veel sterkte met dit zieke meisje.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

nee eten doet ze ook niet meer. ze speelde wel 2 minuten een paar uur geleden net na het braken. nu ligt ze al uren in mijn trui en heb er 1 brokje natvoer in gekregen. maar verder niet. ook tot op heden 1 ml water. wilde het langzaam doen omdat ik bang was dat ze het zou uitbraken. dus hd om 9 uur 1 ml water gegeven en dat zit er nog in. net at ze na heel lang likken het natte brokje (sensitve is natvoer) naar binnen verder niks.
Gebruikersavatar
Laura_H
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mar 2013 12:19
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Laura_H »

ochochoch ik heb gewoon over dit topic heen gelezen.. heel, heel veel sterkte. we duimen hier!!
groetjes,
Laura en de Honeyside crew!

Rasclub Maine Coon Herplaatsing
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Zo heb nu een bench voor haar neer gezet. vanaf nu gaat ze apart als wij gaan slapen of even weg moeten. Zo kunnen wij zien of ze eet spuugt of braakt en zo. Net weer antibraak naar binnen. ze heeft een mini beetje wel gegeten. nu ligt ze weer zielig. maar goed. we zetten haar straks in de bencht met kattenbak ligplank krabpaaltje en een lekker slaap plekje. met haar eigen eten en water en 2 speeltjes. ik heb een goeie vriendin (fokster) contact opgenomen. die heeft me geholpen met starten met een cattery. ik zat altijd onder haar vleugels zeg maar. ze zei me als de natuur niet wilt dat ze het overleeft gaat ze toch wel een keer. ze rade mij dit aan. ze zeg zo kan je zien of ze zelf eet en zo. dwangvoeren heb je al genoeg geprobeerd en ze is oud genoeg om zelf te eten. (drinken doet ze wel zelfstandig). ze zegt ook tegen mij je kan niet eeuwig zo door gaan. ze zegt als ze het goed gaat doen op het speciale voer nooit weer ander voer geven. hopende dat ze gauw stopt met braken en zo. en diarree. we gaan het mee maken. ze zegt zo hebben jullie beide meer rust.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

hoe gaat het nu??? ik durf bijna niet meer mee te lezen, leef zo met je mee.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Nou vanochtend weer uit de bench gehaald. Ze is er nog en wilde weer eten. ze gaat nu iedere keer als wij er niet zijn daarin terug. Ze heeft vannacht niet gepoept en niet meer gebraakt.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door BillyJean »

Hoi Hoi
wat een intense zorg en evergroot verdriet met je kleintje. Ik kan me vinden in de woorden van je vriendien, soms moet je ook gaan loslaten,gewoon omdat het kitten niet sterk genoeg is. En misschien verrast ie ons. Het blijven duivelse dilemma's. sterkte
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: De problemen met het kitten

Bericht door nellebel »

iedere keer met spanning bekijk ik het topic, het vechtertje is er nog. hoop echt dat het van het andere voer kwam.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Natuurlijk word ze niet aan haar lot over gelaten. Maar zegt de natuur klaar is het voor ons ook nu klaar. ze krijgt braaf anti braak middel en eten aangeboden. wilt ze niet tja..... als ze natuurlijk heel lang niet zou eten en ze is echt dood en dood ziek hakken wij die knoop door. Maar voro nu eet ze dus weer. vrees alleen weer voor de middag aan het einde. meestal dan weer spugen en zo
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

het is hard, maar ja zo is het leven, ben het met je eens hoor, klaar is klaar....ik vindt ook echt dat je je uiterste best doet en hebt gedaan...maar soms ......je hebt gewoon het leven niet in de hand en je bent al zooo lang met haar bezig....is dit het eerste kitten (vanaf het begin dat je fokt) wat zo veel problemen heeft??
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ja dit is het eerste kitten wat zoveel problemen geeft. Nog nooit mee gemaakt. Wel zieke kittens, maar dit is extreem. Het nare is wel als ik zeg het is nu klaar wilt mijn da er niet aan om haar te laten gaan zeg maar. Maar het stomme is beslis ik dat niet zelf? ze moet wel een kat waardig leven kunnen lijden en groeien. Want ze is weer brood mager. Vrees heel erg voor de middag. Ben er gewoon bang voor dat ze aan het einde in stort. aub mensen duimen please zo hard als jullie kunnen dat, dat niet gebeurd.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door BillyJean »

Jij hebt de regie hoor, het is jouw keuze. Een arts doet er alles aan om een leven te redden maar verliest soms de realiteit en kwaliteit uit het oog. Trek je eigen plan en jouw nee is gewoon nee.je klinkt zo dubbel, aan de ene kant besef je dat de kansen steeds kleiner worden, maar je wilt ook nog vechten. Onthou dat houden van ook loslaten is. Als de kleine zo moe en ziek is, en niet meer wil, dan moet je soms een moeilijke keuze maken. Maar dit leventje wil je toch ook niet voor de kleine?
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie