De problemen met het kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Daar er vraag naar was en ik niet verder het topic van marion en haar kittentjes wilt verpesten zal ik het hier even opschrijven voor de geinteresseerde. Normaal zet ik zelden tot nooit ergens iets neer over problemen omdat ik het zelf prima af kan, maar er was nu naar gevraagd. Ik zal het proberen uit te leggen.

Iedere ochtend weeg ik nog steeds de kittens. Afgelopen zondagavond merkte ik wel dat er 1 niet echt wilde eten. Nou ja kan gebeuren. Maandagmorgen gewogen en ik voelde het al. Ik dacht die is 20 gram afgevallen, maar nee ze was maar liefst 50 gram afgevallen. Dat is 10% van haar gewicht dus voor een kittentje van toen nog geen 7 weken veel. Heb de da gebeld met hoe of wat. Aangezien ze wel speelde met de rest maar wel rustiger moest ik maar gaan dwangvoeren en moest disndagochtend weer terug bellen. Ik de hele dag lopen dwangvoeren. Dinsdagochtend weer gewogen en had met moeite haar dus iets zwaarder gekregen maar nog steeds wilde ze niet eten. ze was niet aan het niezen geen dichte neus en op dat moment ook geen koorts. De DA gebeld en die zei ik zal voor je navragen of er een middel is voor kittens om eetlust op te wekken. aangezien op het moment van het bellen naar de da druk aan het spelen was zagen we weinig problemen. Einde van die ochtend begon ze te braken in de kattenbak en ik vond haar wat letargisch en uitgedroogt. Ik weer bellen en gezegt dit gaat niet lekker. Temp was iets gestegen naar 38,9. Maar kittens schijnen een hogere temp. te hebben dan volwassen katten dus nog niet schrikbarend. Aangezien ik zelf niet veel kan en ik zelf niet naar de dierenarts kon komen vanwege mijn eigen longontsteking en weinig zuurstof hebben ze de kleine opgehaald. Ze kreeg een infuusje en iets tegen het braken en zo. einde van de middag had ik weer gebeld hoe de stand van zaken was en of ze naar huis kon. Nee dat kon niet. Ze is meegenomen naar huis van de dierenarts. Savonds steeg haar temp. nog meer en was toen 39.3. dat ging de da te ver en heeft ze een prikje tolfedine gekregen. savonds heel laat was het weer goed en was ze weer druk aan het spelen. Alleen zelf eten niet dus de da was haar al de hele dag aan het dwangvoeren. Woensdagochtend belde de dierenarts mij terug hoe het ging en zo. Nou wel speels en ze hing in de tralies maar eten nee niet echt. Ze moest zeker die dag ook nog blijven. Einde van de middag ik weer bellen hoe of wat. Met veel moeite ben ik er heen gegaan om bij het kitten te zijn en te knuffelen, maar ze kon nog steeds niet mee naar huis. Weer een nacht zonder mijn kleine meid. Echt niet leuk om weg te gaan zonder je kitten. ik had toen een blikje kipfilet meegegeven en een ander blikje met sterk ruikend voer. Donderdagochtend werd ik weer gebeld. Het sterk ruikende blikje had ze niet veel interesse in, maar ze scheen dus wel aan te vallen op de kipfilet. Ze moest die dag nog blijven om te kijken of dat zo bleef. Ik savonds erheen. de hele dag wilde ze wel wat hapjes maar niet zo veel maar dat is vooruit gang. alleen savonds dus weer niet. Ze zei je mag haar meenemen en ik wil morgen dus van je horen hoe of wat. Ik heb haar gisteravond nog 20 ml hills Ad onder dwang gegeven om zo 6 uurtjes nachtrust door te komen. vanochtend opgestaan en ze krijgen hier sochtends altijd bibi (kvv) ze rende allemaal naar me toe ook zij deed dat en begon wel wat te eten. niet veel ik denk hoog uit 10 hapjes maar wat was ik daar blij mee. zelf nog wat convelance support bij haar erin gedaan en gewogen. Ja gewicht behouden dus niet afgevallen mooi zo. Tussen de middag was het weer de kipfilet en dat at ze ook een beetje. Daarna de dierenarts weer gebeld. Ze zei me ik vind dit wel positief dat ze weer wat eet. Nu moet ze alleen nog genoeg eten om te kunnen groeien. Nu zijn we daar flink mee bezig. met het kitten. ze eet mondjesmaat zelf wat en soms prop ik er toch weer wat in. vanavond krijgt ze voor eht slapen gaan toch nog 20ml hills ad om ergens op te teren voor vannacht. ze is lekker druk en baldadig zoals een kitten hoort te zijn. En ze eet mondjes maat. Nu hopen dat deze lijn zich voortzet en ze gaat groeien en iets meer gaat eten. omdat ze zo is afgevallen en niet wilde eten is ze ook gestopt met groeien. ze is echt klein vergeleken de rest.

Ik ben dus nogal erg druk bezig geweest. Ik kan jullie vertellen dat dit geestelijk en lichamelijk erg sloopt. Daar ik ook al 2 weken thuis zit met mijn longontsteking dubbel zo vermoeiend. Maar wilde julie toch de uitleg geven hoe het nou precies zit.

Dus mochten er mensen zijn die mijn teksten en zinnen verkeerd hebben begrepen met wat ik heb geschreven sorry dat is niet mijn bedoeling geweest.

Groet Mirjam
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

mirjam, ik wil je even heel veel sterkte wensen voor jouw en natuurlijk je kitten :pdthb:
ik weet dat het heel verschrikkelijk is om zo'n kleintje erdoor te trekken, ik hoop
dat ie het haalt
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door BillyJean »

Wat een verhaal en zorgen.sneu hoor. Hopelijk gaat nu alles goed en houdt ie er niks aan over.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Dank jullie wel. Ja sneu is het zeker. Waarom dit gebeurd is weet niemand. Belangrijkste is dat ze het haalt. Ze eet nog steeds zelf standig maar nog niet voldoende om zelf te groeien, maar met mijn hulp is ze toch 24 gram aangekomen en dat wil ik hebben. Hoe zwaarder hoe sterker ze worden...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Dinky »

Wat fijn te lezen dat het kitten langzaam weer wat eet :-) schrok gister nogal toen ik het las omdat de berichten steeds zo goed waren van jou kant terwijl jij inmiddels vol onder de stress was komen te staan. Plaatst de berichten van jou kant over het geslacht bij Marion ook meer in perspectief ;-)
Hoop dat de stijgende lijn zich voortzet bij het kitten zodat deze weer gaat groeien!
En wens jou ook nogmaals veel beterschap toe want herstel bij jou wordt natuurlijk ook niet bevorderd door de stress om het kitten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Chiquita98 »

He bah wat naar zeg voor jou en dat kleintje. Wat raar he dat ze dan ineens niet meer wil eten. Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar weer beter! Weet wat het is om een heel ziek kittentje thuis te hebben en zelf ook totaal niet fit zijn.
Heel veel sterkte met dit kittentje. Had deze al wel nieuwe baasjes?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ja deze had wel al een nieuw baasje. We wachten af. Ze heeft vanmiddag lekker een uurtje de rest van de huiskamer verkend en gerent dus nu zijn ze bekaf :)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Kitten gaat weer achteruit. Ze wil weer niet eten. is afgevallen en loopt nu ook leeg :(
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door castratenkoor »

Is er bloedonderzoek gedaan? Is het nierfalen misschien?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Nee geen bloedonderzoek geweest. Ze is zo klein dat is bijna niet te prikken ook... Ff kijken of ik haar er vandaag doorheen kan halen en morgen naar de DA. Aangezien (dat is het stomme) ze wel speelt..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door castratenkoor »

Dat is op zich wel positief dat ze nog actief is. Bij nierfalen zijn ze slap en futloos.
Is het een idee haar ontlasting te onderzoeken op darmparasieten? Giardia b.v.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door BillyJean »

Tweetje, wat sneu en dan net in het weekeind. Sterkte
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

he jakkie, zal je wel wachten tot het na het weekend, en hoe oud is ze nu dan????
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Bijna 8 weken. Wat ik er zelf in prop zit er ook wel aan.. Ze heeft geen koorts. Daarom twijfel ik om te gaan.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

linke leeftijd om ziek te worden...ik heb van de zomer ook zo'n soort geval gehad, ik heb m toen alleen op de convelesance gedaan en weer bij mams aangelegd en een kuurtje AB. is weer goed gekomen gelukkig.... is er geen 1 van je andere katten ziekjes???
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie