De problemen met het kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door castratenkoor »

Ik ken het ook. Een keer toen ik zat te huilen op mijn werk omdat mijn zeer geliefde kat Kees was overleden. Ja Dinie zei mijn leidinggevende, dat weet je toch als je aan huisdieren begint......
heb haar nog net niet gewurgd.

dan kun je ook maar beter geen man nemen.....die kunnen immers ook doodgaan. En geen kind. Hoeveel pijn het verlies van een kat me ook doet, ik zou me geen leven zonder mijn harige vriendjes kunnen voorstellen.

Ach gelukkig is het maar een kat, zo'n lekkere dooddoener, het zijn mijn huisgenootjes.

Sterkte en beterschap, ik hoop dat Eos het gaat redden.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Mooi gedicht!! En ja dat zeggen veel mensen inderdaad.
Bij mij werd er gezegd: och wat zonde heb je zoveel voor zo'n kitten betaald en is hij ziek! Wat maakt mij dat nou uit. Al was het beestje gratis....voor mij is het even erg!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

dat heb je heel mooi opgeschreven, elke keer als er van mij een huisdier overlijd, sterft er oom een stukje van mij, natuurlijk heb je met het ene dier meer als met het andere, en soms heb je er ook vrede mee, toen mijn Ollie overleed leek het wel of mijn hart eruit gerukt werdt was er ook weken van slag van, al is het bijna 2 jaar geleden om hem kan ik nog altijd janken als een klein kind,
weet je inmiddels al hoe het met haar gaat?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ja met de 1 heb je ook meer als met de ander. Je houd van ze allemaal, maar soms zit er die "ene" bij en zeker als ze ziek zijn.

Ik heb hett 2 keer mee gemaakt als jij mittenslief. 1 keer met een kat die overleed aan hart problemen jeetje wat deed dat pijn. ook weken kunnen janken. Mijn band was super sterk met hem en 1 keer met een hond. De grond zakt dan echt letterlijk onder je vandaan.

Nee heb niks gehoord. Niet zo super erg want als erger was werd ik wel gebeld. Vanmiddag gaan we kijken naar de kleine. Ik weet wel dat ik haar pas terug wilt als ze 3 a 4 dagen zelfstandig goed eet. iedere keer dit heen en weer slepen is ook niet gezond.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

We blijven hier hard voor Eos duimen!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Wij duimen met Thea mee!
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Kom op Eos!! Je MOET er boven op komen hoor, kleine meid!
(ik duim mee!)
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Een huisdier is inderdaad een huisgenoot waar je je mee verbind. Ieder met een eigen persoonlijkheid en absoluut geen voorwerp wat je kan vervangen zoals een TV. Vind een huisdier ook een verrijking in het leven :-)
Blijft jammer wanneer andere mensen dat niet begrijpen.
Vind het daarom ook mooi om te lezen dat je geen zieke/zwakke kittens wilt verkopen als fokker. Zou mooi zijn als de mensen die je had voor eos nu voor Shiva willen gaan zodat je ook voor haar een huisje hebt gevonden ;-)

Eos zet hem op!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Kom weer even kijken hoe het met Eos gaat. Gelukkig nog geen dramatische verslechtering. Knokken, meisje!

Mooi gedicht! Voor mensen die niks met dieren hebben of nooit zelf een huisdier hebben gehad, kan ik me voorstellen dat het moeilijk is te begrijpen. Maar dat wil niet zeggen datje iemand kunt uitlachen die verdriet heeft om zijn dier, dat is onrespectvol en gemeen. Ik moet eerlijk zeggen, ik begrijp het ook pas echt nu ik zelf twee katten heb. Het is voor mij ook helemaal nieuw hoe zo'n beestje in je hart gaat zitten.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

heel mooi gedicht.
ja het is soms moeilijk uit te leggen aan anderen. mijn schoonmoeder zegt wel eens het zijn jullie kinderen. dat vind ik niet, het zijn niet mijn kinderen als noem ik mezelf soms mama bij hun. ik weet niet hoe het voelt kinderen te hebben .wij hebben ze niet, vrijwillig, al geloven mensen dat vaak ook niet. onze katten zijn geen vervanging voor kinderen. onze katten zijn onze allerliefste huisgenootjes en maatjes. er kan niemand zo goed troosten als een kat.
net als onze guusje, normaal zo rebels en druk als maar iets. een klein krengetje zeg ik wel eens (maar wel het liefste krengetje hoor), maar ze voelt het zo goed als ik me niet lekker voel en dan is ze zo lief.
tja en als ze dan ziek zijn en je intensief hun verzorgd wordt die band alleen maar sterker.
dat had ik met flippie, die band die wij hadden opgebouwd in dat jaar dat ze bij ons heeft gewoond dat is niet te beschrijven.
ben wel benieuwd hoe het nu met eos is
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Hier duimen 32 kattenvoetjes en twee mensenhandjes hard mee.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ik ben vanmiddag geweest wel ruim 2 uur. Ze was daar nu weer net als donderdag allerter at weer zelf. Dus daar ben ik happy mee. Ze blijft voorlopig bij de dierenarts. Mijn andere kittens hebben we besloten om dinsdag te enten. Het zieke meisje blijft ook bij de dierenarts zodat zij geen ent reactie krijgt. Als ze hierdoor heen komt hopen wij haar te kunnen enten als de andere hun 2de krijgen. maar ze moet eerst maar eens beter worden.

Iedereen is ondertussen daar super verliefd op haar en de assisitente wilde haar wel hebben hahaha. ze wind wel als ze allert is iedereen om haar pootje.
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Goed om te lezen dat het beter met haar gaat!! Maar balen dat ze nog steeds is opgenomen.
Maar zo te lezen is ze daar in goede handen.

Ik weet helaas ook maar al te goed hoe het is om een dier te verliezen, al veel te vaak meegemaakt. Allemaal is vreselijk uiteraard, maar bij komt ook de 1 harder aan dan de ander. Snoetje was vreselijk, hij is ook nog steeds mijn avatar. En Yoda...
Maar met Eos komt het helemaal goed!

Hier duimen ook 16 kattenpootjes, 8 hondenpootjes en 2 mensenpootjes hard mee!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Kom op eos!!!!
Opknappen wijffieeee
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bedankt voor all duimende pootje :).

Ik hoop het ook. kan haar alleen morgen niet zien. Dus lang wachten totdat het maandagmiddag is. Ik word morgen wel up to date gehouden middels sms of als het heel slecht gaat telefonisch
Plaats reactie