Hoe vroeg leer ik Jinx met een tuigje om te wandelen buiten?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
stridder6247
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2013 12:11
Contacteer:

Re: Hoe vroeg leer ik Jinx met een tuigje om te wandelen bui

Bericht door stridder6247 »

Ik ga met mijn kat wel regelmatig wandelen. Hij vind auto's dood eng dus ik draag hem altijd tot het bos. Als we daar zijn wil hij de eerste 10 minuten ofzo vooral alles ruiken.
Daarna echter loop hij vrij aardig mee, ik gebruik een flexlijn dus dan loop hij ergens achter me en dan rent ie weer voor me uit. Als hij achter blijft wacht ik even en als hij (te ver) voor me uit rent ren ik met hem mee zodat hij de ruimte heeft.
Echter als hij een andere wandelaar ziet gat hij zitten en wacht tot ik hem oppak.

Hij is nu 7 maanden.

Ik denk dat nu vooral het wennen aan het tuigje het belangrijkst is. Dat is altijd handig later, als je ooit beslist met hen te wandelen of aan het tuigje te vervoeren bv naar de dierenarts.
Met 5 maanden ben ik begonnen met wandelen met hem. Maar als je iemand kent met een grote tuin is dat misschien wel een mooi beginpunt.
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit meer van iemand zal houden dan van Chesko
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hoe vroeg leer ik Jinx met een tuigje om te wandelen bui

Bericht door Adriana »

goeie berichten over kleine Jinx en wat zal hij dat heerlijk vinden.
zo'n uitrollijn is ideaal, als ze sterk genoeg zijn om het uit te trekken.
en wat grappig dat hij geen stap meer verzet bij het zien van een tegenligger..
wennen aan een tuig is handig en kat in tuig is ideaal.
blijkbaar is hij zo rustig dat dit op deze kittenleeftijd goed gaat.
bij mij waren de bengels zo wild dat ik zeker heb moeten wachten tot anderhalf voordat ik ze mee naar de volkstuin kon nemen. en daar sprong Bolle bijna onmiddellijk hoog in de kastanjeboom voor ik er erg in had.. gelukkig aangelijnd en in tuig dus hij kon niet hoger..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie