Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kammen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door longy »

Omg worden de katten kaal?!!!! Dat is nu ook niet de bedoeling...
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door Ms Maaike »

Als je 'm vaak gebruikt kan dat gebeuren ja. Zoals ik (nét) heb gepost in je topic is elke week borstelen niet aan te raden. Je trekt redelijk gemakkelijk ook 'goede' haren eruit, vooral in de ondervacht, niet alleen de haren die echt los zitten.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door longy »

Nou ik heb zooplus een mail gestuurd om de Furminator te cancellen. Mochten ze het toch opsturen kan ik hem altijd nog terugsturen. Volgens mij is die Furminator niet al te groot dus qua verzendkosten moet het meevallen als ik hem zelf moet retourneren.

Ik kan wel een nat washandje proberen. Cammy zal het vast niet leuk vinden haha! Is het btw zo dat witte haren veel meer verharen (wel of niet tijdens de rui?). Zoon witte kat heeft ook een ander soort vacht. King heeft een gladde glanzende vacht en Cammy heeft echt knuffel haar ;p
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door BillyJean »

ik zweer bij de rubber borstel:
Afbeelding
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Waar haal je die ?!
Ik heb een andere met handvat en langere tanden vind ik vreselijk en deze zag uk ook bij de fokker
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door BloemTetsu »

Die heb ik ook. Perfect ding. Tetsu gaat er alleen in bijten en aanvallen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door BillyJean »

Ik heb hem gewoon bij de dierenwinkel gekocht, ligt geloof ik bij de hondenborstels. Hij haalt op zachte manier ongelooflijk veel haren weg. Ze vinden het een heerlijke massage
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Anne87

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door Anne87 »

Ik gebruik dus de furminator, maar als je heel lichtjes ermee borstelt, gaat het volgens mij allemaal prima. Ik heb geen last van kale plekken en de katten vinden het alletwee heerlijk. Ze gaan ervoor klaarliggen en liggen echt te genieten met hun oogjes dicht. Geen problemen hier dus. :)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door ayla »

ik vooral mijn nagels :lol:
Zijn ze gek op. Lekker kroelen en dan lekker de haren los "krabben"
heb hier ook de furminator en zijn ze dol op. Maar vooral om op het uiteinde te kauwen... :D

gebruik de furminator niet te vaak en ga niet vaak over 1 plek heen. Inderdaad om kale plekken te vermijden.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door BillyJean »

ik was met de Furmunator iets te enthousiast: grote kale plek.
Ik gebruik''m niet meer
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door Adriana »

Afbeelding

mijn verzameling voor de individuele behandeling vd grijstijgers, want je bent personeel of niet..

*links-o vlooienkam voor het kammen van Enzo, wordt alleen geaccepteerd als vriend het doet.
*links-b twee borstels van Jumbo, hier gaan de broertjes naast elkaar staan en dan met in iedere hand een borstel kun je duo-borstelen.. zodra ik er eentje borstel springt de ander tussen borstel en broer, dus dat werkt niet..
*boven het lichtgevende tuig van Bolle, dat is een klein trixie hondentuig, verbouwd en aangepast.
*rechts-b de roskam, de mijne komt uit een dierenwinkel en wordt ook voor honden aanbevolen
*rechts-m het favo lieveheerstbeestje van Zooplus, voor bank en bengels, maar wordt opgegeten door de bengels, mag niet slingeren..
*rechtsondermidden een schoon schoenen-insmeerborsteltje voor snorren en oortjes van alle drie de katzels en dat vinden ze heerlijk..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door longy »

Nou de Furminator is binnen! Ik zit eraan te denken om hem maar te retourneren lol, kben altijd zo onhandig met dat soort dingen en ik hoop dus echt niet dat de katten kaal worden door mij. Maar het ligt wel lekker in de hand en de kam lijkt wel een beetje op een scheerapparaat!

Nog ff wachten tot morgen met wat ik ga doen. Jammer dat je hem niet normaal kunt openmaken om het een x te proberen ;p
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door artemis »

Nu ben ik toevallig net in een testprogramma gestapt om een bestaand product (een spot-on) voor huidproblemen uit te testen voor vachtproblemen. Ik heb al een uitvoerig advies op maat gekregen qua vachtverzorging en wat ik wel en niet zou mogen doen. De Furmaster/Furminator mag ik absoluut niet meer gebruiken! Trekt veel teveel goede jonge haartjes mee uit waardoor je het hele proces van natuurlijke vachthernieuwing verstoort. Op termijn komt het de vacht van de kat niet ten goede.
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door longy »

Ik heb vanochtend de Furminator geretourneerd aan Zooplus. Kostte wel weer 6,75 eur, maar de dame bij Zooplus zei dat ze deze keer de kosten wel aan mij zou vergoeden. Wat een topservice van ze!
Anne87

Re: Welk materiaal gebruiken jullie voor het borstelen/kamme

Bericht door Anne87 »

Ik ben in een koopbui en heb zin om zo even naar de dierenwinkel te gaan om een fijne borstel voor de katten te halen die ik naast de furminator kan gebruiken. Eens zien wat het wordt...
Plaats reactie