In een eerdere post typte ik over mijn kater Stitch die vorige week met spoed naar de DA is gebracht met een verstopte plasbuis. Nu een week verder, met ab, pijnstiller en blaasontspanner is meneer aardig weer het heertje...gelukkig gaat hij weer de goede kant op, maar het heeft er flink ingehakt.
Nu hebben we naast Stitch een poezenmadam met licht nierfalen. Dit had ze al toen we haar uit het asiel haalden, 1,5 jaar geleden. Ze wordt in mei 3. Michiko is als zwervertje binnengebracht, had veel te vroeg een nestje geworpen waarbij alle kittens overleden zijn

In 2008 heb ik mijn lievelingskat Piet moeten laten inslapen door nierfalen. Binnen 4 weken was hij op. Hij was pas 6. Onderhuidse infusen, dwangvoeren, alles is de revue gepasseerd en ik was kapot van zijn heengaan.
Zoals ik al aangaf doet Michi het super, ze eet goed, drinkt goed, gaat naar buiten als ze zin heeft, heeft als de zon schijnt haar gekke 5 minuten buiten, springt rent en huppelt, en komt af en toe met muizen terug. is nooit een echte knuffel geweest, maar komt die vanzelf halen als ze er zin in heeft. De dierenarts heeft tijdens het opensnijden van een abces nog haar niertjes gevoeld, en ze zei dat ze wat kleiner waren maar glad aanvoelden.
Nu het gedoe met Stitch deze week denk ik ook vaker aan haar. Ik weet dat nierfalen niet te genezen is, en ze lijkt stabiel, maar hoever wil ik met haar gaan mocht ze inderdaad sterk achteruit gaan? Wil ik net zover bij haar gaan als met Piet terwijl ik weet dat het uitstellen van het onvermijdelijke is, de daarbij behorende kosten, die we nu gewoonweg even niet hebben (al zou ik mijn laatste centen aan mijn kattenkinderen geven). We wilden haar vanuit het asiel gewoon een goed thuis geven. Veel mensen waren geïnteresseerd in haar, maar bij het horen van haar niertjes haakten ze toch af, terwijl het een onwijze schat is

Het is nog niet aan de orde, maar waarschijnlijk wel het toekomstbeeld. Ik voel me schuldig als ik eraan denk dat ik ook mijn grenzen heb, en haar niet zo'n lijdensweg wil laten ondergaan als Piet. Als ik er nu al aan denk breekt mijn hart. Toch kan ik me ook vinden in mijn "trots" dat we haar toch een heerlijk thuis hebben gegeven voor zolang het duurde mocht het fout gaan.
Ben ik nu echt zo'n slechte kattenmams?