help! kater (kitten) poes gedekt

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Ik heb DA gebeld en die zegt dat ik moet bellen als Minou niet meer krols en en die zeiden ook dat ze waarschijnlijk niet zwanger is als ze nog krols is.
Zoals voorop in dit onderwerp staat kan Mouf nog niet gecastreerd worden omdat hij een echo voor zijn hartje moet wat beter zichtbaar is als hij 1 jaar is.
Ik heb Mouf en Minou weer gelijk apart gezet. Nu staat Minou voor de deur naar boven te zingen. Ze zal de aanwezigheid van Mouf nog wel voelen denk ik.
Zijn die tepels dan gewoon roze door het krols zijn?
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door mittenslief »

poezen blijven gewoon nog een paar dagen krols hoor, ook aLs ze bevrucht is. meestal verkleuren de tepels als de bevruchting geslaagd is.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Brittenbolletje »

Tepels kleuren pas goed roze en de haartjes wijken ongeveer 3 weken na dekking.
Cerna

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Cerna »

Onze Cerná heeft ook zichtbare, roze tepels, maar is 13 jaar geleden al gecastreerd en is absoluut niet zwanger (al oogt ze wel zo :eeh: ). Dus dit zegt volgens mij niet altijd wat.
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Nog even een update voor de geïnteresseerden.
Minou was deze week NOG STEEDS krols.
we zijn vorige week weer naar de DA geweest en hebben een (beetje raar) advies gekregen.
We moeten haar eisprong opwekken d.m.v. een wattenstaafje.
Ik heb het wel eens op internet zien staan maar ik schrok toen de DA dat zei haha ik vind het zo raar.
Maar goed mijn vriend denkt er gelukkig wat luchtiger over. Het is tenslotte voor de gezondheid van Minou.
We zijn er nu een paar dagen mee bezig en volgens mij is ze niet meer krols. Ik hoor haar 's nachts niet meer maar ze duwt nog wel heel erg haar kontje naar boven en ligt ook nog wel over de grond te rollen maar volgens mij deed ze dat voor haar krolsheid ook wel.
Dus nu kan ze deze week eindelijk gecastreerd worden!!! Het is echt vreselijk om Mouf en Minou zo lang de hele tijd apart te houden. ze willen constant naar elkaar toe, ik hoop dat ze snel weer samen kunnen spelen en knuffelen.
En nog meer goed nieuws want de DA heeft nog even naar het hartruisje van Mouf geluisterd en ze hoorde het bijna niet meer. het duurde echt minstens 5 minuten voor ze überhaupt iets hoorde terwijl ze het vorige keer echt meteen hoorde. Goede hoop dat het binnenkort helemaal weg is! Dat zullen we weten zodra we de echo hebben laten maken.

Liefs
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Adriana »

gelukkig goeie berichten en een da, die medenkt. en geweldig van dat hartruisje en missch groeit ie er snel overheen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Ik weet niet wat er met Minou aan de hand is.
Wattenstaafje heeft toch geen zin gehad. nog steeds krols. (of weer?)
Ze is nu dus al precies een maand krols...
Iemand nog een goed idee?
Ik vind het zo zielig voor haar! ze is echt heel erg veel afgevallen en heeft ook ergere haaruitval lijkt wel.
Haar krolse kreten klinken ook steeds zieliger en zwakker lijkt wel. alsof ze er doodmoe van wordt.
Dierenarts heeft haar onderzocht. ik heb net nog temperatuur gecheckt maar alles lijkt normaal.
Ik weet gewoon niet meer zo goed wat ik nog kan doen. De dierenarts doet er op zich heel luchtig over. zo van "ja, kan gebeuren. is vervelend maar is afwachten."
Ik probeer haar heel veel bij te voeren met natvoer maar ze is nu van 3.3 naar 3.0 kilo gegaan.
10% van haar gewicht verloren dus. is dat erg veel?
Ze oogt gewoon wat zielig. Maar kan ook mijn eigen gevoel erbij zijn.
Mouf zit nu al een paar dagen bij onze vrienden in de hoop dat dat helpt maar ja daar lijkt het niet op.
Heeft iemand nog een idee? ik kan niks meer bedenken wat ik kan doen om haar te helpen. ik vind het zo zielig!
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Ms Maaike »

Ik zou linea recta naar een andere dierenarts gaan; de reactie is onterecht luchtig. Krolsheid duurt geen maand en je hebt er zelf ook een naar gevoel bij. Dat ze zoveel is afgevallen (10% lichaamsgewicht is behoorlijk veel; reken maar eens uit hoeveel 10% van je eigen lichaamsgewicht is) is geen goed teken en dat ze zwakker lijkt te worden lijkt me ook een slecht teken. 'Niet afwachten!' zegt mijn gevoel.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cerna

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Cerna »

Ik denk toch dat er wel een bijna niet-merkbare pauze is geweest tussen de 2 krolse periodes (op 25 januari dacht je toch dat het wat minder aan het worden was?) want krolsheid duurt nooit een maand.
Net als bij mensen verloopt de cyclus in het begin nog niet helemaal regelmatig (en aan het eind ook niet :icon_shifty: ; ben wel eens 6 weken ongesteld geweest en daarna 4 maanden niet meer) en dat maakt het vaak lastig.
Wanneer ze er zo'n last van heeft en zoveel afvalt, moet je misschien toch overwegen om haar nu te laten castreren. Ik zou even met de dierenarts overleggen wat het beste is, want dit is toch ook geen doen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door castratenkoor »

Ik zou haar ook meteen laten castreren want je loopt het risico dat de krolsheden elkaar snel op zullen volgen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door eveline1982 »

Ik zou haar ook ondanks de krolsheid laten steriliseren. Ik snap (door eerdere berichten) sommige mensen het afraden maar heb het (ivm mijn eigen poes) aan diverse dierenartsen gevraagt en krijg van alle te horen dat het kan.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Catfish »

Ook ik wil je aanraden om naar een andere DA te gaan en haar te laten steriliseren. Zoals je omschrijft kost die haar ongelooflijk veel energie.
Sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zou haar nu het echt zo lang duurt ook laten castreren. Dan maar bij een andere da.

@ Cerna. Sommige krolsheden kunnen wel zo lang duren. Ik heb vroeger ook een poes gehad die niet meer uit de krolsheid kwam. Op aanraden hebben we er toch een poezenpil in gestopt. Op zich is een poezelpil nooit goed. Het is ook weer goed gekomen ze is daarna gestopt met krols zijn en een week later gecastreert.
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Wat is precies het gevaar van castreren tijdens krolsheid?
dan heeft ze meer bloedverlies geloof ik? weet niet of ik het goed heb gelezen.
Maar is het dan niet nog extra zwaar voor haar, vooral omdat ze al zo verzwakt is door die lange
(vele) krolsheid?
Volgens mij heeft ze 2 keer een pauze gehad van 2 dagen niet krols. en als ik dan net op het punt stond om een afspraak te maken begon ze weer.
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

En kan het kwaad als je de poezenpil bijnvoorbeeld 1 of 2 keer geeft tot ze niet meer krols is?
Wat zou dan het minste last voor haar geven?
1 of 2 keer een pilletje of castreren tijdens krolsheid?
En ik hoorde ook nog iets over gasnarcose ipv een andere? wat is daar jullie advies in?
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Plaats reactie