help! kater (kitten) poes gedekt

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Hallo allemaal.

Ik maak me een beetje zorgen. ik heb een poes van 10 maanden en een katertje van 21 weken.
Bij de dierenarts heb ik gevraagd wanneer ik mijn kater kan laten castreren en ze zeiden vanaf 6 maanden. zo ben ik er een beetje vanuit gegaan dat ik me geen zorgen hoef te maken over een zwangere poes. verwacht je ook niet met zo'n klein katertje natuurlijk en een dierenarts die zich daar blijkbaar ook geen zorgen over maakt.
Vanmorgen werd ik wakker van gemauw en "gegrom" en toen ik de kamer is kwam was onze kater de poes aan het dekken. ik heb ze uit elkaar gehaald en de poes is blijkbaar super krols.
Nu vraag ik me af of het kan dat mijn poes nu zwanger is?
Ons katertje heeft nog nooit gesproeit en de poes is voor het eerst krols.
We gaan nu zsm de kater laten castreren. dan maar met 5 maand ipv 6.
maargoed. KAN het dat ze zwanger is? want dat is dus echt niet de bedoeling!
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Zuri »

Geen idee of de kater al vruchtbaar is, maar dit ziet er 'verdacht' genoeg uit om aan te nemen dat ze zwanger kan zijn. Ik zou je willen adviseren om je poes snel te laten sterriliseren. Als ze (kort) zwanger is kunnen ze de ongeboren vruchtjes in een keer meenemen. Is er een reden waarom je haar nog niet hebt laten sterrileren?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Dinky »

De eerste vraag die bij mij op komt is eigenlijk ook waarom de poes niet met 6 maand is gesteriliseerd? Wanneer je het nu alsnog laat doen kunnen inderdaad de ongeboren vruchten ook weg worden gehaald zodat je niet een nestje krijgt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Ik zie net bij de poes wat rood op haar rug en ben bij de kater gaan kijken en zie bloed bij zijn penis!
Wat betekend dat???? is dat normaal. jeetje dat kan toch niet goed zijn!


@ Zuri
Het leek ons niet nodig om haar te castreren omdat we hem zouden laten helpen. we zaten er wel aan te denken om haar toch te castreren volgende maand als we ook voor de kater gingen.
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Dinky »

Lijkt me verstandig als je nu contact opneemt met je DA ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Zuri »

Ik zou je dierenarts maar eens bellen om een afspraak te maken voor beiden. Ook voor de poes (zeker nu). Iedere keer krols worden is ook geen feest voor het poesje...
En niet in de verleiding komen om het nestje te houden wanneer ze zwanger blijkt te zijn... Buiten het feit dat er al genoeg kittens/katten zijn om een fijn mandje te krijgen (de asiels puilen uit), is het poesje ook nog veel te jong om kittens te krijgen. Een tiener-moedertje.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Ja had ook meteen gebeld en was in gesprek daarom even snel forum. ga ze ook zeker geen nestje laten krijgen!
En dat krols worden is dat niet fijn voor haar? ze is een binnenpoes dus zag de noodzaak niet om haar te laten castreren.
Ik ga de DA weer proberen te bellen
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Zuri »

Elke keer krols worden is een behoorlijke aanslag op het lichaam van een poesje. Beter om dat te voorkomen met een sterrilisatie.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Dinky »

Krols worden kost vaak veel energie voor een poes ;)
En fijn dat je haar geen nestje laat krijgen :) Hoop dat je de DA snel aan de telefoon kan krijgen om een afspraak te maken ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Heb een afspraak voor vanmiddag ! :D
Maar ik heb niet veel kunnen vragen aan de telefoon en ik maak me nog steeds super druk over het bloed bij de penis van mijn katertje!! weet iemand of dit vaker voorkomt. ik kan niet echt iets vinden op internet. komt het door die weerhaakjes? zie ook geen bloed bij de poes, weetniet of dat al weggelikt is
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

ik KAN nieteens twijfelen over of ik ze wil houden want de kater is een maine coon en poes een heilige birmaan. dus dan zouden de jonkies veel te groot worden voor haar. dus jullie hoeven je geen zorgen te maken over een nestje
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Dinky »

Wat super dat je vanmiddag al terecht kan bij de DA :)
En denk dat er genoeg mensen zijn die alleen maar denken: wat leuk een nestje van die schattige kittens ;)

Uit jou woorden blijkt duidelijk dat je kijkt in het belang van de poes en dat is wel een complimentje waard ;) Succes vanmiddag bij de DA.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Zuri »

Heel goed dat je zo snel terecht kunt bij je DA en dat je er niet over peinst om de kittens te houden. Zoals Mirjam al zegt, zijn er genoeg mensen die alleen maar aan zichzelf denken en de kittens gewoon houden. Goed dat jij daar anders over denkt!

Hopelijk kunnen beiden snel geholpen worden. Vanmiddag nog niet denk ik? Of heb je daar een afspraak voor gemaakt?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

ja het is nog best een gedoe want het katertje had na de geboorte een licht hartruisje dus daar moet eerst een echo voor gemaakt worden om te kunnen kijken of het niet te erg is voor de narcose van de castratie. dus ze gaan vanmiddag in ieder geval even naar dat hartruisje luisteren en ik denk ook naar het bloed kijken. en dan afspraak maken voor echo en dan zien we wel weer hoe dan verder. we houden de katten nu in ieder geval apart. jeetje als ik dit had geweten was ik eerder begonnen met die echo enzo. en de poes gaan we ook maar laten castreren dan. had geen idee dat ze last had van krolsheid. dacht haar te helpen door geen operatie te hoeven hebben maar lees ook dat het geen zware operatie voor ze is. klopt dat?
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Brittenbolletje »

niklev schreef:ik KAN nieteens twijfelen over of ik ze wil houden want de kater is een maine coon en poes een heilige birmaan. dus dan zouden de jonkies veel te groot worden voor haar. dus jullie hoeven je geen zorgen te maken over een nestje

Dat is onzin. Kunnen gewoon kittens geboren worden.

Krols worden en zeker te vaak kunnen ze baarmoederontsteking van krijgen en dat is echt geen pretje en ik kan het weten.

Ik ben fokker niet van de rassen die jij hebt lopen maar ik weet wel wat ik zeg ;-)
Plaats reactie