help! kater (kitten) poes gedekt

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

oke dank jullie wel :) ze duwt haar kontje nog wel een beetje omhoog en heb haar voor zover ik niet sliep nog 1 keer het "cavia geluid" horen maken.
Maar goed. na het weekend zal het wel duidelijk zijn.
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Sonnet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 nov 2012 22:26

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Sonnet »

Onze DA wilde in eerste instantie ons katertje van toen 4 maanden nog niet castreren, maar na aandringen wilde hij het gelukkig toch doen. Kobus begon namelijk met slechts 4 maanden oud te sproeien! Gelukkig sproeide hij tegen zijn kattenbak en de radiator ernaast en konden we het op andere plekken voorkomen. Stonk ook vreselijk, echt een katerlucht en dat uit zo'n klein frummeltje.
Onze andere kater is pas met 8 maanden geholpen, toen we hem en zijn broertje (die we toen nog hadden) wegbrachten voor castratie met 6 maanden konden we Bunker mee terug nemen, balletjes waren nog niet eens helemaal ingedaald op 6 maanden, twee maanden later gelukkig wel.
Een enorm verschil dus in de leeftijd waarop katers kunnen ontwikkelen/geslachtsrijp kunnen worden.
Renatevanderveer

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Renatevanderveer »

Ik vind vier maanden om te castreren nog wel een beetje gevaarlijk jong..
Hoe is de castratie verder verlopen?
Sonnet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 nov 2012 22:26

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Sonnet »

De castratie is juist heel goed verlopen, volgens de Da was het een hele makkelijke castratie en was alles meer dan genoeg ontwikkeld. Hij was ook snel uit de narcose, toen ik hem ophaalde zat hij al bij de assistente te kroelen, hij wilde namelijk niet in het hokje zitten zonder heel hard te schreeuwen. Eenmaal thuis ook nauwelijks wiebelig geweest.
Als hij niet was gaan sproeien hadden we hem ook nooit zo vroeg laten helpen, maar de situatie was anders echt onhoudbaar geworden. Ook qua gedrag naar onze andere kater toe, ze konden direct heel goed met elkaar overweg, maar toen Kobus ging sproeien ging hij zich ook heel dominant gedragen. Na de castratie weer beste maatjes.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door castratenkoor »

Met 4 maanden castreren is geen probleem, mits de ballen zijn ingedaald natuurlijk. 6 maanden is vaak vroeg genoeg maar er zijn uitzonderingen. In USA is het heel normaal met 8 weken te castreren. Om kattenoverschot tegen te gaan, dat is daar nog veel erger dan hier.
Bij mijn eigen katten alleen bij Teun langer moeten wachten omdat zijn ballen met 6 maanden nog niet waren ingedaald. met 7 maanden werd het nog een heel geprut omdat zijn zaadstrengen erg kort waren. Maar gelukkig geen buikoperatie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

2 dagen bijna niks gehoord en sinds gister avond weer zo krols als ik weet niet wat :(
Hoop dat het niet lang meer duurt.
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Cerna

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Cerna »

Dat is dan ook een geruststelling want dat betekent dat ze dus niet zwanger is. Een zwangere poes wordt namelijk niet krols. Nu kun je rustig de krolsheid afwachten.

Ik zou morgen wel even aan de dierenarts vragen wat je nu het beste kunt doen (afspraak voor het eind van de week?) want ik begrijp dat de 2 katten nog steeds apart zitten en dat is voor Minou en Mouf toch ook niet gezellig, dus hoe eerder je het achter de rug hebt, hoe fijner.
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Nou ik had ze al weer even samen, ze zaten alleen maar te spelen en Mouf deed helemaal niks en Minou reageerde ook nergens krols op. ik was er de hele tijd bij natuurlijk. maarja gisteravond hoorde ik het geluid weer. snel apart gedaan en even later liep ze weer krols rond te zingen. nu nog steeds.
Ze zitten nu steeds om en om in de huiskamer en kattenkamer. Volgens mij vinden ze het niet heel erg maar ik heb ze ook liever weer samen natuurlijk. daarom baal ik ook wel dat ze nu weer begint te zingen.
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Wel heel erg opgelucht dat ze dan hoogstwaarschijnlijk niet zwanger is!!
Morgenvroeg meteen dierenarts bellen.
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Jeetje. Minou nog steeds heel erg krols. Nu al 11 dagen.
Overdag zitten ze gewoon samen in de woonkamer als ik er bij ben, maar Mouf reageert al 4 dagen ofzo helemaal niet meer op haar krolsheid.
Ik zag wel dat de tepels van Minou iets rozer en groter zijn.
Komt dit door de krolsheid? want stel dat ze succesvol gedekt is kan dat dus max 11 dagen geleden zijn. Begin nu toch wel bang te zijn dat ze toch zwanger is. maar dan zou ze toch allang niet meer krols moeten zijn.. ooo ik weet het echt niet meer ik denk dat ik maar zsm een afspraak probeer te maken bij de dierenarts. kunnen ze nu al zien of ze zwanger is? met een echo ofzo?
Ik zal even een foto van haar tepels maken
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Adriana »

grotere, beetje gezwollen roze tepels kan een teken zijn van zwangerschap, oei oei..
rapido langs de dierenarts!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Dinky »

Wanneer tepels groter en rozer zijn dan kan dat goed een teken wezen dat ze inderdaad succesvol gedekt is. Zou in elk geval snel een afspraak maken met de DA.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Afbeelding
Op deze foto zijn ze niet zo roze als in het echt maar dit was de scherpste foto.
ze zijn ongeveer zo roze:
Afbeelding

De dag dat ik zag dat Mouf op haar zat heb ik meteen naar haar tepels gekeken zodat ik wist hoe ze er normaal uitzagen en toen waren ze echt super wit.
Ik denk dat dit is slecht teken is of niet?
Ik ga even de DA bellen wanneer ze plek hebben
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Brittenbolletje »

Sorry maar als ze krols is en loopt te zingen is ze niet zwanger dat kan gewoon niet. Daarbij zeg je zelf overdag zijn ze samen, dat moet je NIET doen. Een kater stimuleerd het krolszijn veel erger. Ze moeten 24/7 uit elkaar en dat voor een paar dagen, kan dat niet zou ik toch echt iets NU laten castreren.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door eveline1982 »

Als ze krols is, is de kans op zwangerschap niet zo groot. Maar er gebeuren vreemdere dingen (mijn poes is zwanger geworden na sterilisatie, zonder dat ze krols werd!). Ik geef brittenbolletje gelijk, zolang ze krols is en nog niet geholpen kan je haar beter weg houden bij de kater. Ik zou het verder niet meer afwachten maar de afspraak gaan maken voor deze week het liefst nog, want dit is niks voor de poes!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie