help! kater (kitten) poes gedekt

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

en het zijn binnenkatten :)
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Zuri »

Heel begrijpelijk.
Als je het mij vraagt zou ik de poes nu meteen laten helpen en met de kater nog eventjes afwachten. Mocht hij toch gaan sproeien of ander ongewenst gedrag vertonen kun je altijd nog met spoed een castratie aanvragen. Misschien dat jouw DA dat zelfs wel wil overwegen. Om nu 'holderdebolder' een andere dierenarts te gaan zoeken lijkt me een beetje een over-reactie. Als die poes geholpen is, ben je het risico op een nestje meteen kwijt.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Cerna

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Cerna »

Ik geloof niet dat poes al zwanger is. De kater heeft gewoon een beetje geoefend, maar ik verwacht niet dat hij al geslachtsrijp is . Ik heb zelf ook een katertje, Shura, gehad die een krolse poes, Tabitha, probeerde te dekken die voor de eerste keer krols was. Hij was toen 6 maanden en wist nog niet precies hoe de vork in de steel zat, maar poes zat zich maar op te dringen aan hem (hij was de enige kater).

Na de krolsheid hebben we Tabitha laten castreren en Shura met 10 maanden. Tabitha was niet zwanger en Shura heeft nooit gesproeid.

Ik zou dus inderdaad nog even wachten met de castratie van het katertje (naam?) vooral ivm zijn hartruis en alleen poes laten castreren. Mocht hij dan nog een keer willen oefenen, dan kan er zeker niets meer gebeuren.
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Zuri »

Oh en ik vergeet iets heel belangrijks!

Welkom op het forum :grin:

Laat je nog even weten hoe het verhaal verder afloopt? En als je het leuk vind kun je een foto-album voor je schatjes aanvragen. Ik vind het in ieder geval leuk om meer foto's van je katjes te zien! Zeker dat mooie Birmaan poesje. Daar heb ik gezien mijn birman-boys wel een zwak voor... ;-)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Brittenbolletje »

Ik ben het er wel mee eens om poes lief nu te laten castreren, kater zou ik aangezien het hartje dan nog even wachten. ik zou dus wachten met de echo want die heeft weinig zin met een kitten zo jong. als je het kan uitzingen totdt katertje een jaar is (dat is de tijd wanneer fokkers dus ook testen op het hartje) dat je dan de echo doet. Is de "schade" aan het hartje dat die mee valt kan je wel overwegen met castreren. castreren aub laten doen met gasnarcose. katertje is heel kort ondernarcose operatie duurt amper 20 minuten ligt hoog uit 30 minuten onderzeil. voordeel van gasnarcose is dat ze ook weer snel bijkomen. zeker als de da ook nog eens een prikje geeft om bij te komen.

Geen idee of je wat met mijn adviezen doet, maar zo denk ik er over :)

Daarbij weet ik hoe het is met een open kater en ik kan je zeggen: is niet altijd fijn. ook kan een kater nogal hard roepen net als een poes en ook snachts enz enz
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Even tussendoor wil ik jullie allemaal bedanken voor de adviezen. heel ander verhaal dan als ik alleen van mijn dierenarts was uitgegaan! Heel fijn :grin: . het plan nu: poes Minou (minoumi) zsm laten castreren en katertje Mouf (mufasa) nog maar even afwachten dan. dan nog een klein vraagje. castreren kan beter niet tijdens krolsheid lees ik op internet. maar dat zou betekenen dat ik Mouf of Minou nog bijna 2 weken om de beurt moet afzonderen in de slaapkamer. of is het niet zo'n ramp als ze nu tijdens krolsheid gecastreerd wordt?
Ik wil wel graag een fotoalbum aanmaken en mijn schatjes aan jullie voorstellen maar ik snap niet zo goed hoe ik hier foto's op zet. kan alleen met een URL maarja. de foto's staan op mijn computer. hoe werkt dit? :icon_shifty:
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Zuri »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... f=5&t=1922 ;-)
Via de zoekfunctie op het forum (rechtsboven), kun je vinden wat je zoekt.

Ik heb geen verstand van castratie wel/niet ten tijde van krolsheid, dus laat deze even voorbij gaan.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

Nou ik heb een album aangevraagd maar hier alvast 2 foto's van de lieverdjes:

Minou:
Afbeelding

Mouf:
Afbeelding
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Zuri »

Mooi! :verliefd:
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Brittenbolletje »

niklev schreef:Even tussendoor wil ik jullie allemaal bedanken voor de adviezen. heel ander verhaal dan als ik alleen van mijn dierenarts was uitgegaan! Heel fijn :grin: . het plan nu: poes Minou (minoumi) zsm laten castreren en katertje Mouf (mufasa) nog maar even afwachten dan. dan nog een klein vraagje. castreren kan beter niet tijdens krolsheid lees ik op internet. maar dat zou betekenen dat ik Mouf of Minou nog bijna 2 weken om de beurt moet afzonderen in de slaapkamer. of is het niet zo'n ramp als ze nu tijdens krolsheid gecastreerd wordt?
Ik wil wel graag een fotoalbum aanmaken en mijn schatjes aan jullie voorstellen maar ik snap niet zo goed hoe ik hier foto's op zet. kan alleen met een URL maarja. de foto's staan op mijn computer. hoe werkt dit? :icon_shifty:

Hoi castreren is inderdaad niet zo goed tijdens krolsheid, maar je hoeft de kater en poes niet 14 dagen te scheiden. gemiddeld duurt een krolsheid een dag of 6 a 7 sommige poezen zijn maar 3 dagen krols, maar dat merk je gauw genoeg. als je poes castreert doe dat dan een paar daagjes na de krolsheid. zo lang dus ook de kater weg te houden tot na castratie.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Dinky »

Wat een enorme mooie katten :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

@brittenbolletje;
O dat is fijn! ik las op internet namenlijk 7-14 dagen. vond het ook al veel om 7-14 dagen per maand krols te zijn haha. dan ga ik een afspraak maken zodra ik zie dat ze niet meer krols is! als ze die rare geluidjes niet meer maakt en dr kont niet meer omhoog gooit als ik haar aai kan je er dan vanuit gaan dat ze niet meer krols is?
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
niklev
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:29

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door niklev »

ja prachtig zijn ze he!!! en ook zooo lief. allebei super aanhankelijk en allebei ondeugend. en ook heel lief voor elkaar. Iets te lief op het moment haha
Heel veel leuke foto's in het Fotoalbum van Mouf, Minou en Pietertje
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Zuri »

Brittenbolletje schreef:Hoi castreren is inderdaad niet zo goed tijdens krolsheid, maar ...
Even om mijn kennis uit te breiden; waarom is het castreren tijdens de krolsheid niet goed?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: help! kater (kitten) poes gedekt

Bericht door Brittenbolletje »

niklev schreef:@brittenbolletje;
O dat is fijn! ik las op internet namenlijk 7-14 dagen. vond het ook al veel om 7-14 dagen per maand krols te zijn haha. dan ga ik een afspraak maken zodra ik zie dat ze niet meer krols is! als ze die rare geluidjes niet meer maakt en dr kont niet meer omhoog gooit als ik haar aai kan je er dan vanuit gaan dat ze niet meer krols is?
nou een poes kan wel 14 dagen per maand krols zijn hoor daar heb je het mis ;-)

Als je poes 1 week krols is dan een week niet en dan weer wel zit ze ook op 14 daagjes :grin: .

Sommige poezen zijn gewoon een week op een week af krols, daar heb ik er ook een paar van lopen, maar ik heb ook 1 poes die eens in de 5 weken maar krols is en sommige zijn maar eens in de zoveel maanden krols.

Ik hoop voor je dat je poes niet lang krols is. Ik zou wachten. ik zou wel je kater bij de poes weghouden omdat een kater een poes ook trickert om langer krols te zijn en te blijven en dat is vervelend.

Het feit om niet te castreren tijdens korlsheid is dat de doorbloeding van de baarmoeder dan een stuk minder is een dierenarts castreert daarom liever niet tijdens castratie...

Er zijn gevallen dat poezen niet meer stoppen met krols zijn en dan heb je soms geen keuze.
Plaats reactie