Wat baal ik, voeding wordt niet meer verkocht! Help!

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
puksji
Panter
Panter

Wat baal ik, voeding wordt niet meer verkocht! Help!

Bericht door puksji »

Ik heb een levensgroot probleem!
Puk van 6 heeft een voedselallergie voor alles wat niet dierlijk is. De kleinste plantaardige toevoeging maakt haar al ziek.
Helaas is daar geen speciaal voer voor gemaakt door de premium kattenvoerfabrikanten (onbegrijpelijk :roll: )
Dat speciale voer zou 100% dierlijk moeten zijn, en dan niet de versvariant, maar gewoon natvoer.
Want vers krijg je er bij Puk niet in. Ik zit ook echt niet te wachten op advies daarover want dat lukt gewoon niet. Bovendien zou ze dan een tekort krijgen omdat ik het niet kan aanvullen met plantaardige noodzakelijkheden.
Gek genoeg voldoet goedkoop supermarktvoer wel, daar zijn diverse soorten in waarin echt alleen maar dierlijke bestanddelen zitten. Maar ook daar zit verschil in, en haalt Puk snel haar neusje ergens voor op.
Nu had ik er eindelijk een gevonden die ze lekker vindt en waar ze het goed op doet. Het merk Markant en dan de pouches in de smaken eend en rund-hart. En wat doet die stomme Markant, die is overgestapt op een andere fabrikant :evil:
Dus heel ander voer, waarvan ik ook nog niet eens zeker weet of het wel goed voor Puk is. Momenteel is de consumentenservice van Markant dat voor mij aan het uitzoeken (gelukkig door iemand die ook een kat met voedselallergie heeft, dus weet wat voor probleem ik heb), maar wat heb ik er aan als Puk het niet wil eten?
Ben nu op zoek naar iets anders, maar dat valt niet mee.
Waarom maakt bijv. 'de grote' RC niet ook een voer voor katten die niet tegen plantaardige toevoegingen en granen kunnen?
Ik heb nog maar voor een week eten voor Puk, en ik ben helemaal radeloos :-(
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
jennli
Tijger
Tijger

Re: Wat baal ik, voeding wordt niet meer verkocht! Help!

Bericht door jennli »

Misschien heeft je dierenarts tips.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Nee, want in alles wat de DA in het assortiment heeft zitten granen.
Dus tips verwacht ik eerder hier dan van de DA.

*Puk 2006-2020 3-6
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Dat is vreemd. Ik haal mijn dieetvoer bij de dierenarts en daar zitten geen granen ed in. Weliswaar brokken ipv natvoer.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Het gaat niet alleen om granen, er zitten ook andere plantaardige toevoegingen in. Lees het maar eens goed.

Even voor de duidelijkheid, Puk heeft eosinofiele gastro-enterites en ik ben bij 2 van elkaar onafhankelijke dierenartsen met haar. Allebei hebben ze geen geschikt voer voor haar. Dus daarom kom ik met tips van de DA niet verder.

*Puk 2006-2020 3-6
Adriana

Bericht door Adriana »

puksji schreef:Ik heb een levensgroot probleem!
Puk van 6 heeft een voedselallergie voor alles wat niet dierlijk is. De kleinste plantaardige toevoeging maakt haar al ziek.

Dat speciale voer zou 100% dierlijk moeten zijn, en dan niet de versvariant, maar gewoon natvoer.

Ik zit ook echt niet te wachten op advies daarover want dat lukt gewoon niet.

Ik heb nog maar voor een week eten voor Puk, en ik ben helemaal radeloos :-(
in plaats van radeloos zijn neem ik aan dat je de ingrediëntenlijsten van de natvoeders bij Zooplus inmiddels hebt nageplozen,
en dat kost de nodige tijd,
want zo moeten wij het uiteindelijk ook doen als we met je mee willen denken..

de tweede die ik langsloop is Bozita, smaken zat en allemaal volgens mij en de ingrlijst 100% dierlijk..
enige nadeel, de enige winkel waarvan ik weet dat ze per pakje verkopen zit in Leiden en via Zooplus gaat per 6.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... art/300260

maar er zijn ongetwijfeld meer fabrikanten met 100% dierlijk natvoer, kwestie van zoeken denk ik..
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Ik ben natuurlijk al samenstellingen aan het doorspitten. het nadeel van Zooplus is dat je vrij veel moet bestellen, met het gevolg dat ik met hele ladingen voer kom te zitten. En ik vind het een nadeel dat het best grote verpakkingen zijn, geen zakjes of blikjes van ca 100 gram. Ze eet meerdere malen kleine beetjes en als het een aantal uur open is, dan vindt ze het al niet lekker meer. Zo gaat hier vaak een 100 gram zakje al niet eens op, terwijl ik ze wel heel goed afsluit.

Leiden is goed te doen, dus wil ik wel graag weten welke winkel dat is. Verkopen ze daar ook andere aparte merken?

Deze heb ik ook gevonden: http://www.natulistic.nl/webshop/

*Puk 2006-2020 3-6
Adriana

Bericht door Adriana »

pb gestuurd met routebeschrijving.
ellende is dat je heel veel merken moet proberen omdat mevroi natuurlijk een aantal dingen niet belieft..
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

Ik moet er ook niet aan denken dat ze het bijv. aan haar nieren zou krijgen, dan houdt het echt op.

Het is gewoon zo balen omdat mijn moeilijke etertje echt smult van het voer wat er binnenkort niet meer voor haar is.

Inmiddels ook mail gekregen van Markant, de samenstelling is in ieder geval hetzelfde gebleven.
dit staat oa in de mail:
"Wij hebben uw vraag voorgelegd aan de producent en wij moeten u mededelen er in dit kattenvoer derivaten van plantaardige oorsprong (aardappelzetmeel en erwtenvezels) zijn toegevoegd. Deze derivaten worden gebruikt om de textuur te bepalen. Dit product heeft altijd deze derivaten bevat."
Weten we in ieder geval ook meteen zeker dat Puk dat wel verdraagt.
En misschien heb ik ook wat anders gevonden, Joline van Pets Place, een gedeelte van de productcode komt ook overeen met die van Markant. Ik ga het morgen proberen.

*Puk 2006-2020 3-6
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Je zou eens bij merk Trovet kunnen kijken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik ga altijd naar emte, hun huismerk is dus markant. moet ik kijken of ze hier nog voorraad hebben?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Er zijn volgens mij heel wat merken op zooplus die geen plantaardige zaken bevatten.
Alle merken die ik voorheen kost, als je de smaken neemt zonder groenten.
Miamor, Schmusy, Cosma werden hier het lekkerste gevonden. En de Animonda Carny met zalm, de vleessmaken en Smilla vonden ze wat minder. Bozita waren ze ook niet helemaal gek van.

Enne, ik weet dat je aangeeft geen raad te willen over verse voeding en dat is prima, maar ik wil er wel even op wijzen dat het niet klopt wat je daar zegt. Dat ze plantaardige zaken nodig zou hebben in een vers dieet. Het merendeel van de katten op barf, krijgen niets plantaardig. Geen granen, geen groenten, en allergische katten (en die komen meestal op vers) geen maagjes of nekken (waar resten in kunnen achtergebleven zijn). Daar loopt zo'n kat echt geen tekorten mee op.
Ik geef een tikkeltje groenten, maar dat is gewoon omdat ik daar het nut van inzie, maar in een standaard menu voor katten zit helemaal niets plantaardigs.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
puksji
Panter
Panter

Bericht door puksji »

nellebel schreef:ik ga altijd naar emte, hun huismerk is dus markant. moet ik kijken of ze hier nog voorraad hebben?
Dat is lief van je!
Het probleem is niet dat Markant geen kattenvoer meer verkoopt, maar is over gestapt op een andere fabrikant. Dus dezelfde naam op een ander product.

Maar...
omdat ik een geruststellend mailtje heb gekregen dat de samenstelling absoluut hetzelfde is gebleven, durfde ik het vanmorgen aan om haar dan toch maar zo'n nieuw zakje voor te schotelen. En ze at het! Dat is al een groot geluk. En nog beter, 7 uur later nog geen verschijnselen van intolerantie, dus er is echt niets mis met dat voer :edance:

Natuurlijk blijf ik nu wel zoeken naar alternatieven, omdat je nooit zeker weet of de samenstelling constant blijft.

@ p o p:
Puk weigert vers, dus daarom gaat dat m al zeker niet worden. En ik hoopte dat ze wel eendagskuikens zou willen, maar daar keek ze met een heel vies gezicht naar.

En wb de genoemde merken, is smilla de enige die er geen rijst oid in stopt. in schmusy zit zelfs ook tarwe, waar ze echt doodziek van wordt. Verder zijn ze ook royaal met vis en kip, wat Puk niet lust.

*Puk 2006-2020 3-6
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

puksji schreef: En wb de genoemde merken, is smilla de enige die er geen rijst oid in stopt. in schmusy zit zelfs ook tarwe, waar ze echt doodziek van wordt. Verder zijn ze ook royaal met vis en kip, wat Puk niet lust.

Wat??? :shock:
En hoe weet je dat?
Want op de verpakking staat helemaal niets aangegeven! Enkel vis en mineraalstoffen (wat logisch is, en daar hoort graan echt niet bij).
Ik ben nog eens speciaal op de blikjes gaan kijken. Miamor pastei, Schmusy en Cosma Thai. Nergens staat iets anders bij de ingrediëntenlijst. Ze mogen toch niet zomaar ingrediënten weglaten?
Ik kan het trouwens ook niet in het blikje ontdekken. Je ziet gewoon stukken vis in gelei. Bij Schmusy. Hele grote stukken zelfs, zoals een kwart sardientje of dergelijk. Ik heb die met sardienen in gelei. Ik zie niet in waar de tarwe dan verstopt zou zitten en in welke vorm.
Dus hoe weet je dan dat er tarwe in zit? En waarom staat dat er dan nergens op?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie