Kat poept niet meer in de bak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
sunshine2

Re: Kat poept niet meer in de bak

Bericht door sunshine2 »

volgens mij had ik alles al een keer ergens geschreven, maar zo'n samenvatting is handig, dus bij deze:

hier valt er ook wel eens een drol buiten de bak en het maakt dan niet uit of het in de badkamer ligt of gang of kamer: het stinkt niet en is zo opgeveegd (stoffer+blik bijv.) >>> als hij een grote berg drollen op de bank legt en die daar de hele dag liggen, ruik je dat meteen als je binnenkomt, en uit de bank krijg ik die stank inmiddels ook niet meer
tenzij er sprake is van dunne ontlasting, maar dan zul je daar rapido wat aan moeten doen. >>> nee, geen sprake van

je hebt het over een blauwe rus en als hij een stamboom heeft dan kan hij op de herplaatserslijst, dit soort katzels moet in overleg met de fokker worden herplaatst. >>> ik heb al geprobeerd met haar in contact te komen, ze is blijkbaar verhuisd, en haar vaste en mobiele nr werken niet meer > hoe kom ik in contact?
ik geef je met alle liefde de link van de herplaatslijst, dan kun je zelf contact opnemen met de coordinator daarvan om te zien of er mogelijkheden zijn. russen zijn best wel geliefd als huisdier en ik zie zeker kansen als het een ras-rus is.. >>>> graag

voorzover ik het goed lees staat dit lieve beest stijf van de stress en met de tip om hem een tijdje destress/huisdierendokter te geven, heb je niks gedaan. er zit een zoekfunctie rechtsboven om onze ervaringen met destress of zylkene of telizen na te lezen. >>> zylkene, bach rescue remedies en die stekker in het stopcontact - ben de naam vergeten, heb ik maandenlang geprobeerd, zonder enig resultaat
ik stuur je met alle liefde voor je lieve rusje een paar destress op om te proberen (geef ff adres via persoonlijk bericht pb)

wat ik heel merkwaardig vind is dat hij wel op de bak plast maar niet poept. je hebt ons nog niet aangegeven hoeveel bakken je hebt en of ze op verschillende plaatsen staan. ik heb 2 bakken, een in de kledingkamer en een in de loggia/woonkamer. ik had er vroeger 3, maar ze gebruiken eigenlijk zoiezo maar 1, en in het nieuwe huis is ook geen plaats voor de 3e. geprobeerd met verschillende kattenbakvullingen, houtkorrels, zand, wel/niet klonterend, met/zonder deksel... :-(

ook opmerkingen over nietdieetvoer heb je niet beantwoord. het kan zo maar zijn dat hij ook nog ziek is en zich beroerd voelt. dat kan met wat medicatie een stuk verbeteren.>>>> welke vraag bedoel je?
en heb je de waardes van zijn laatste bloedonderzoek? die ga ik opzoeken en anders moet ik ze bij de da opvragen
sunshine2

Bericht door sunshine2 »

@castratenkoor: als ik hem in die 3 jaar een keer een klein beetje heb uitgescholden, dan is dat veel. doe ik echt niet, snapt hij toch niet, en ik vind het veel te zielig.

maar nogmaals: het poepprobleem is al lang voor het tandenprobleem vastgesteld.

en ondanks jullie het misschien niet geloven, ik vindt de gedachte hem te herplaatsen killing, hadden we maar een groot huis met tuin, waar hij binnen en buiten kon zijn :-(

en hoe gaat hij wennen aan zijn nieuw huis, als hij na 5 jaar nog steeds weg gaat rennen voor mijn vriendje? ik maak me ook wel zorgen om een succesvolle herplaatsing, als zou ik het doen, als ik zeker weet, dat het met hem dan beter gaat.

heb ik meteen nog 2 vragen:
*hoe zal mijn andere kat erop reageren, dat hij ineens alleen is?
* dat idee met een kamer voor de kat: ik heb een loggia van 3x4 meter. maar is deze kamer niet te klein om de katten overdag, als ik aan het werk ben, erin op te sluiten? ik vraag het alleen, omdat iemand had voorgesteld een kamer voor de kat te maken. ik woon in de stad, dus ik heb vrij kleine kamers
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Die kamer poep-proof inrichten voor de kat vind ik al 200% beter idee dan hem in een buitenhok zetten.
Dus zeil erin en alles wat hij vol kan schijten eruit. Doosjes met wasbare handdoeken, krabpaal, wat vertrouwde dingen.

Ik ken heel veel blauwe russen en ik ken het ras als heel gevoelig en heel aanhankelijk.
Zo'n dier kun je niet naar buiten verbannen dat zou echt wreed zijn.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
sunshine2

Bericht door sunshine2 »

ik heb tegelvloer... en in de loggia staat al een krabpaal en de kattenbak... maar de deur dicht doen... ik vind het zielig *zucht*... want ik ben nogal vaak van huis.... maar het is een optie.
Adriana

Bericht door Adriana »

er zijn toch vrij veel zaken in dit topic die ik niet begrijp! en we zijn inmiddels 4 pagina's berichten onderweg.. dus nog een paar vragen:

ik wacht nog op je adres via pb voor de destress anders weet die postduif echt niet waar-ie naar toe moet..

je rus lijdt en niet alleen lichamelijk maar zeker ook geestelijk. want wat lees ik hierboven? ik ben nogal vaak van huis.. russen zijn erg aanhankelijke dieren, die aandacht willen..
over de hele linie lukt het je niet om in zijn behoeftes te voorzien en dat is geen kritiek maar lees ik in je teksten .. het is ook niet iets dat ik je kwalijk neem maar wij komen op het kattenforum op voor het belang van de dieren ..
ben je nu wel/niet van plan om - desnoods met hulp daarbij - een ander huis voor hem te zoeken?

ik denk dat soort en wellicht kwaliteit van voer veel eerder het probleem is bij je poepende rus dan het gedrag. stinkende ontlasting duidt doorgaans op veel te hoog eiwitgehalte..
wat geef je je katzels te eten?

vind je het nu zielig voor jezelf of voor je huisdier? k heb sterk de indruk het eerste en wees daar dan eerlijk over en gun hem een andere omgeving.
op deze manier raak je hem ook vrij vlot kwijt want dit vreet aan dat dier en als-ie echt ziek wordt zijn de kosten niet te overzien..

we willen je echt helpen en proberen zo goed mogelijk met je mee te denken en zo zijn onze reacties ook bedoeld.. ;-)
door een bericht te plaatsen met vragen om hulp geef je aan dat je meedenkers zoekt om je probleem op te lossen. klopt dat of speelt er iets anders?
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik stuur je een PB met telefoonnummer om afstand van hem te doen.
Dat lijkt mij verreweg de beste oplossing.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
sunshine2

Bericht door sunshine2 »

@adriana, het is vast lief bedoelt, maar ik ga mijn adres ook via pb niet bekend maken. moet toch langs de dierenarts voor zijn nierenpillen, dan zal ik erna vragen.

de kat krijgt nierdieetvoer van hills

ik vind het voor mijzelf heel vervelend, dat hij overal poept!

en ik heb geen idee wat je bedoelt met 'speelt er iets anders'!!??
sunshine2

Bericht door sunshine2 »

ok, de buitenren gaat het niet worden, dat is duidelijk.

als iemand weet hoe ik de kat kan laten herplaatsen, zijn alle tips welkom.
Adriana

Bericht door Adriana »

castratenkoor schreef:Ik stuur je een PB met telefoonnummer om afstand van hem te doen.
Dat lijkt mij verreweg de beste oplossing.
sunshine2 schreef:maar ik ga mijn adres ook via pb niet bekend maken.
moet toch langs de dierenarts voor zijn nierenpillen, dan zal ik erna vragen.

de kat krijgt nierdieetvoer van hills

ok, de buitenren gaat het niet worden, dat is duidelijk.

als iemand weet hoe ik de kat kan laten herplaatsen, zijn alle tips welkom.
om met de laatste zin te beginnen: dinie heeft je een persoonlijk bericht gestuurd met een telefoonnummer, dat staat drie berichten hierboven en ik neem aan dat je dat hebt gelezen.
ik neem ook aan dat je weet hoe je je mailbox bij de Kattensite moet openen en de berichten moet aanklikken.

destress gaat via http://www.huisdierendokter.nl en niet via je dierenarts. telizen en zylkene gaan via medpets en ook wel via je da maar dat is duurder. en als je ooit clomicalm krijgt van je dierenarts, neverdenooit accepteren, dat heeft zeer zeer vervelende bijwerkingen!
ik kan me niet voorstellen dat k/d van Hills zulke stinkende ontlasting oplevert.. met zulk laag en makkelijk verteerbaar eiwit...

en tenslotte neem ik aan dat je nu zelf actie onderneemt om eventuele herplaatsing in gang te zetten!!
sunshine2

Bericht door sunshine2 »

ik ga je ook via pb mijn adres niet geven, dat bedoelde ik

zyklene heb ik al eerder geprobeerd, dat werkt niet.

ik ga inderdaad proberen contact te krijgen met de vriendin van dinie, is helaas nog niet gelukt.

wel heb ik net iemand gesproken, die blauwe russen helpt herplaatsen (en zelf ook fokt) en waarschijnlijk kan zij ook de contactgegevens van de fokker achterhalen; ook al is deze al jaren geleden gestopt met fokken.
sunshine2

Bericht door sunshine2 »

@dinie: ik heb je vriendin net gesproken. ze kent ook de andere 2 personen, waar ik vandaag mee contact heb gehad.

ps: voel me zo schuldig als mijn rusje op mn schoot zit en ik over zijn herplaatsing praat, want met mij alleen is hij toch wel erg gelukkig lijkt het. maar goed, het is voor zijn best. wie weet vinden we een super leuk rustig thuis voor hem.
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ik ben heel blij dat je hem toch gaat afstaan. Hoe moeilijk dat ook voor jou is. Je kiest nu voor de gezondheid en welzijn van je kat. Hopelijk gaat het dan straks ook weer heel goed met hem zodat je de bevestiging krijgt dat je er goed aan gedaan hebt. En wie weet krijg je ooit wel weer een metgezel die beter bij jou en je levensstijl past.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Adriana

Bericht door Adriana »

ja, ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is.. soms moet je voor het geluk en welzijn van een dier iets doen wat emotioneel heel moeilijk ligt.. maar erg dapper van je dat je hebt gebeld en wie weet komen jullie er uit, gaan we voor duimen!
sunshine2

Bericht door sunshine2 »

heb inmiddels het juiste 06 nr van de fokker achterhaald.. door hulp van iemand die maxi wil bemiddelen, en ook het vriendinnetje van dinie kent. zondag ga ik haar bellen. ze wil helpen met bemiddelen of hem terug nemen

het belangrijkste is denk ik dat hij de juiste medische zorg krijgt, die ik hem niet kan bieden.

echt super fijn, hoeveel mensen met je mee willen denken, voelt goed
sunshine2

Bericht door sunshine2 »

vandaag over een week gaat maxi verhuizen naar zijn nieuwe oude thuis: bij de fokker, waar ik hem ooit heb gekocht. hij zal daar alle medische zorg en natuurlijk ook veel liefde krijgen. hij komt daar in een groot kattengezelschap, waaronder in dat van zijn eigen papa :-)
Plaats reactie