Tica's bultje wordt weggehaald

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Ze knapt weer op, liep vanmorgen mee met de rest naar de keuken voor eten. 3 porties op, in een paar uur tijd, minder dan normaal maar al veeel meer dan afgelopen dagen! Zoals het er nu uitziet gaat de operatie morgen dus door.. En na 3-4 werkdagen de uitslag, hoop zo dat alles goed is!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9387
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat ze aan de beterende hand is, we duimen met alle handjes en pootjes voor goede uitslag na de ingreep.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Dank jullie weer voor de support! Brrr spannend.... blij als het achter de rug is..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Tica is weer thuis. Nog wel heel wankel en zielig. Heeft een pakje aan zodat ze niet bij de wond kan. Alles is goed verlopen gelukkig nu nog een goede uitslag!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door Chiquita98 »

Heel benieuwd wat de uitslag zal zijn. Nog even geduld dus. Fijn dat ze weer thuis is
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Nou mijn lieve Ticaatje is wel erg van slag door alles :-( Ze vindt het balletpakje maar niks, en loopt dus bijna niet... Gelukkig eet ze wel heel goed! Denk dat ik straks het pakje toch even uit doe voor een uurtje, kijken hoe t dan gaat, of ze dan wel beweegt. Arme Tica heb nog nooit eerder een dier gehad dat zo heftig reageert op een narcose en alles eromheen.

Onderweg naar huis in de auto:

Afbeelding

Thuis aan het bijkomen:

Afbeelding
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9387
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het achter de rug is. Je zou het pakje uit kunnen laten als je met haar in een afgesloten ruimte ben en zeker weet dat je niet even weg moet. Dus haar volledig in de gaten kunt houden. is voor de wond denk ik ook beter als het even kan "luchten".

Beterschap met haar. We duimen voor goede uitslag!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door puksji »

Arme Tica :-(
Ik zou het ook uit doen, vaak voelen ze zich ook heel ongelukkig doordat ze zich belemmerd voelen in hun bewegen.
Veel dierenartsen verschillen hierin ook van mening, de ene vindt dat ze een kap om moeten, en de ander zegt niet doen want dat geeft alleen maar stress, wat slecht is voor de gezondheid en dus genezing, hetzelfde over zo'n pakje. Ik heb na een sterilisatie ook nooit iets gedaan. Je hebt natuurlijk wel van die gevallen die meteen de hechtingen willen verwijderen, dan moet je wel maatregelen treffen.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Pakje uit gedaan maar geen succes ..ze is wel meteen de oude tica maar zit aan de wond. Heb kraag eraf geknipt en weer aan gedaan.merk duidelijk verschill zonder kraag is meer ontspannen .
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6849
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door Dinky »

Jammer dat ze dan aan de wond gaat zitten :( Maar wel mooi dat je een tussenoplossing hebt gevonden. Wanneer ik de foto's zie dan lijkt mij zo'n pakje ook niet bepaald plezierig zitten. Hopen dat de wond snel geneest en ze het pakje weer uit mag ;)
En duim hier heel hard dat de uitslag van het onderzoek positief zal zijn!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door Adriana »

wat naar dat ze zo beroerd van die operatie is.. missch even navragen of het gasnarcose of anders was en als het anders was, dan weet je in het vervolg..
ze kunnen er heel erg beroerd van zijn, zeker als er 'bijgespoten' is omdat de operatie langer duurde dan ingeschat..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Het was gasnarcose.. Denk echt dat t door t pakje komt als t uit is is ze wel ontspannen. Kan haar stress ook niet even weg poetsen nu..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door Sifra »

Ik denk ook dat het komt, omdat ze het pakje raar vindt. Heb hetzelfde meegemaakt met een geopereerde kat. Even vervelend voor Tica, maar als ze aan de wond gaat prutsen ben je verder van huis. Wel handig trouwens, zo'n pakje. Ik heb indertijd zelf wat in elkaar geprutst, want een babyrompertje heeft ook niet echt een ideale pasvorm voor een kat.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door miele2010 »

Hier hebben we net hetzelfde meegemaakt als Tica! Er werd een onderhuids bultje weggehaald, gelukkig goedaardig, op de linkerkant van haar rug maar nadien begon de ellende: we zijn begonnen met een grote plastieken halskraag van de DA maar daar werd poes hysterisch van! Ze liep letterlijk tegen de muren aan, ze had precies geen diepte- en zijzicht. Nadien hebben we een "balletpakje" geprobeerd maar dat was nog triestiger... Ze liep wankel op haar poten, was precies dronken, en wou nauwelijks nog bewegen. Dan maar de hele boel afgelaten en toen begon ze te likken en trekken aan de draadjes van haar operatiewonde met als gevolg een open en gapend litteken en terug naar de DA om opnieuw te hechten. Terug thuis hebben we iets gevonden op het internet: we hebben zelf een kraagje gefabriceerd... Je neemt een stukje stevig karton van 5 cm breed en maakt een halsband die heel stevig om de nek zit en je plakt het dicht met die superkleefband van pritt. Poes kan nog bewegen maar kan niet meer bij de wonde. We hebben het 3 weken aangehouden en nu is alles mooi dicht.
Veel succes met Tica!
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Wat goed dat het bultje bij jullie kat goedaardig was!! Hoop zo dat dat hier ook het geval is! En wat fijn dat jullie hier zelf een oplossing voor gevonden hebben, en dat de kat dat wel accepteerde! Is het dus gewoon een soort kraag net als die van plastic maar dan kleiner, of begrijp ik je dan verkeerd?
Ik weet dat er voor honden ook een soort opblaasbare nekbanden te krijgen zijn.. Een soort zwemband om de nek zeg maar. Dan behouden ze wel het zicht maar kunnen niet bij de wond. zijn er voor katten niet dacht ik..
Het gaat wel iets beter nu, ze went er langzaam een beetje aan. Alleen vannacht heeft ze er een voorpoot uit weten te wurmen, wslk doordat ik de kraag eraf heb geknipt, toch te ruim nu bij de hals. Gelukkig zat ze naast me op bed en kon ik meteen ingrijpen.
Vanmorgen kwam ze zelf aan lopen toen ik de voerbakjes vulde, daarna heb ik de dwangbuis even uitgedaan, ze kwam helemaal bij, waste zich, speelde! Maar goed toen ze toch aan de pleister begon te likken heb ik het maar weer aan gedaan, meteen was ze weer rustig :-( Morgen mag de pleister eraf, kan er wat lucht bij..

Gisteravond in diepe rust:

Afbeelding

Zo ziet het eruit zonder pakje:

Afbeelding
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie