13 weken?
Ja, dat lijkt mij wel ja
Voor een poes vind ik dat wel wat veel.
Voor een kater zou het misschien nog gaan, hangt er vanaf hoe groot hij is...
Al kan het natuurlijk ook wel dat ze gewoon een groot ras in haar voorouders heeft en een grote forse poes wordt.

Bij een htk weet je dat nooit...
En nog iets: weet je zeker dat ze zo oud is? Want bij gevonden kittens is dat soms heel moeilijk uit te maken, als ze een groeiachterstand hebben.
Ik sprak gisteren nog met iemand die kittens opvangt en haar laatstbinnengekomen kitten woog 320gr, maar zijn oortjes stonden wel al recht en zijn oogjes waren groen. Minstens 5-6 weken dus, maar weegt wel maar voor 2-3 weken.
Ik blijf bij mijn eerste idee: je moet naar de kat zelf kijken. Als ze echt te dik is heeft ze toch een buikje.
Is ze van bovenaf gezien overal even breed of heeft ze zelfs wat taille voor haar heupen? Als dat niet zo is en haar buik aan de zijkant breder is, is ze zeker te dik. Dat hebben enkel echt jonge kittens, op 13 weken zou dat er toch al af mogen zijn. Zelfde als je echt een buikje kan voelen of haar ribben maar moeilijk kan voelen wanneer je je handen om haar borst legt. Los van dit zijn kittens natuurlijk wel vaak wat molliger dan een volwassen kat, en dat mag van mij ook. Als je niets van dit alles waarneemt, zou ik niet zeggen dat ze te dik is.
Ik moet wel zeggen dat ongecastreerde kittens van die leeftijd maar zelden te dik worden. Dat komt meestal ietsje later. Maar het kan natuurlijk wel.
Ik geloof dat het bij Cuzco ook niet zoveel scheelde en die is nu (bijna 3) nog altijd te dik...

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)