2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door pearlsofpassion »

Als ze toch niet groter wordt, wat is dan het punt om te wachten? :eeh:
Bovendien verbruikt ze bij krols worden nog meer energie. Dan is het helemaal niet zo vreemd als ze niet meer verder groeit.
Ik begrijp die DA'n nooit. Hoe eerder je ze castreert, hoe groter ze kunnen uitgroeien. Volgens mij willen de DA ze gewoon groot genoeg hebben omdat ze het anders niet terugvinden. Dan ligt het dus aan eigen kunde. En andere reden kan ik er maar moeilijk voor vinden.

Het niet voor een bepaalde leeftijd uit te voeren kan ik volgen, maar grootte blijf ik mij vragen bij stellen. Ze doen het zelfs bij vroegcastratie op 9 weken. Niet dat ik daarvoor ben, maar dan zijn ze wel nog een stuk kleiner, en dat lukt perfect. Meer nog, dan is er niet zoveel vet en is het allemaal minder belastend voor de poes.
Ik ben ook voor castratie rond 6 maanden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door castratenkoor »

Ik denk ook dat het aan de onkunde van de dierenarts ligt. Hoe kleiner de poes hoe meer priegelwerk.
9 maanden is oud zat. Krols laten worden is niet verstandig. Ongezond voor de poes en slecht voor de groep (en het huis in dit geval).
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door heidinuyten »

Je kan bij de dierenarts altijd zelf aangeven wat je wilt dat er gebeurt.
Je die betaald, bepaald ook wat er gebeurt.

Ontworm ze voortaan maar met tabletten, is toch net iets beter, die krijg je ook bij de da.
Laat ook de ontlasting van alle 3 eens testen, kan zijn dat ze giardia hebben ofzo, vraag daar maar eens wat over bij een dierenarts, dit is een parasiet.

Verder laten helpen van je kleine katje, gewoon ergens andere heen gaan, en vragen om minimale narcose in verband met dat ze zo klein is, ze kunnen er ook rekening mee houden.
Zelf dus gewoon zeggen bij de da, dit wil ik, en doen jullie dit niet, ga ik naar iemand die het wel doet.
Heel simpel, jij bent baas over jou katten, niet hun.

Ik zou ze trouwens binnenkatten laten zijn, tenzij je een afgezette tuin hebt, of gaat maken waar ze niet uit kunnen.
Mochten ze anders ziek worden een keer, is het zo slecht in de gaten te houden als ze wel buiten komen.

Groetjes heidi
Lightning!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 2 van de katten pissen en poepen alles onder.

Bericht door nellebel »

formaat heeft niks te maken met castratie, wel leeftijd en gezondheid. en als ze nu wel gezond is (muv groeiachterstand) geen reden om niet te castreren. mijn flippie had ook een flinke groeiachterstand en is gewoon geholpen hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie